Gå til innhold

Exit Navarsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde ha sluttet å undre meg over at våre folkevalgte ikke bryr seg om de reglene de forventer at alle andre skal følge, men jeg blir like overrasket hver gang.

"Jeg håper jeg får tilgivelse". Ikke fra meg. Drit og dra di halvkriminelle, korrupte merr!

Og Jensebass, svar på spørsmålene som journalisten stiller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også denne snasne dama! Jeg synes faktisk det. Blir helt mo i knærne hver gang hun åpner kjeften.

Men jeg er enig med deg, og det er rett og slett ikke til å fatte hvordan den ene politikeren etter den andre lar seg selv gå til grunne pga simpel idioti- og fillesaker, der de er nødt til å vite at mediastormen før eller siden vil lage et helvete for dem.

Skrevet

Jeg tenker ikke på henne som korrupt eller kriminell; jeg tenker på henne som ubetenksom og med dårlig dømmekraft.

Og det er ingen gode egenskaper for en toppolitiker.

Skrevet

Politikere er akkurat slik som oss andre. Alle kan gjøre feil. Hun har beklaget og lagt seg flatt. Da synest jeg saken skal være avsluttet.

Det hadde vært en annen sak hvis hun først hadde nektet og så hadde det visst seg at hun hadde løyet.

Gjest Sinbad Sjøfareren
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10044836

Jeg må si meg enig med Eva Joly. Dette er direkte latterlig, og en medieskapt ikke-sak. Det dreier seg om noen rimelige tepper, en klokke og et armbånd. Klokken som hadde en verdi på 7000 kr ble omtalt som en luksusklokke i diverse medier. Det blir rett og slett for dumt.

Skremmende at en slik sak blir hausset slik opp når vi vet at det finnes virkelige korrupsjonsskandaler slik som Nedre Romerike Vannverk, Undervisningsbygg og nå kanskje Store Norske på Svaldbard? Lurer på hvor mange andre slike saker som forblir uoppdaget mens journalistene skriver om Støres tepper og Navarsetes klokke. Dette er vel mer et eksempel på en fallert undersøkelsesjournalistikk etter budsjettkutt i diverse medier.

Skrevet

For noe pirk. Jeg er helt enig med Eva Joly. Dette er bagateller.

Gjest fra bergen
Skrevet

For noe pirk. Jeg er helt enig med Eva Joly. Dette er bagateller.

Dette er korrupsjon.

Skrevet

Dette er korrupsjon.

Nei dette er hauset opp av media og imens er real korrupsjon foregående overalt. For noe tøv.

Skrevet

Dette er blåst ut av proporsjoner, MEN alle vi andre må i slike tilfeller skatte av gavene vi mottar, så hvorfor skal ikke det gjelde for politikere? Hele denne reglen er totalt idioti, men når vi først har den så bør den gjelder for alle. Det skal ikke være unntak for politikerne, som faktisk bestemmer at det skal være sånn.

Skrevet

Dette er blåst ut av proporsjoner, MEN alle vi andre må i slike tilfeller skatte av gavene vi mottar, så hvorfor skal ikke det gjelde for politikere? Hele denne reglen er totalt idioti, men når vi først har den så bør den gjelder for alle. Det skal ikke være unntak for politikerne, som faktisk bestemmer at det skal være sånn.

"Dette er blåst ut av proporsjoner, MEN alle vi andre må i slike tilfeller skatte av gavene vi mottar, så hvorfor skal ikke det gjelde for politikere? Hele denne reglen er totalt idioti, men når vi først har den så bør den gjelder for alle. Det skal ikke være unntak for politikerne, som faktisk bestemmer at det skal være sånn."

Enig! De bestemmer at vi må skatte av overtidsmat og mobil f.eks., da får de jammen følge reglene selv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke sant! Jeg må betale skatt for gaver etc over 10.000,-, så hvorfor i all verden skal de ikke følge sine egne regler....?

Skrevet

Ikke sant! Jeg må betale skatt for gaver etc over 10.000,-, så hvorfor i all verden skal de ikke følge sine egne regler....?

Nei det er akkurat det! Man kan si at dette er en bagatell, men saken er den at polikerne lager en regel og så følger de den ikke selv. Så kan man jo si at regelen er helt idiotisk men det er jo faktisk en annen diskusjon.

Skrevet

"Dette er blåst ut av proporsjoner, MEN alle vi andre må i slike tilfeller skatte av gavene vi mottar, så hvorfor skal ikke det gjelde for politikere? Hele denne reglen er totalt idioti, men når vi først har den så bør den gjelder for alle. Det skal ikke være unntak for politikerne, som faktisk bestemmer at det skal være sånn."

Enig! De bestemmer at vi må skatte av overtidsmat og mobil f.eks., da får de jammen følge reglene selv.

Helt enig!

Skrevet

Det morsomste med denne saken (som egentlig er ganske komisk i utgangspunktet) er å registrere oposisjonen. De forholder seg mistenkelig rolige.

Hehe, jeg antar de ikke tør å si noe fordi det sannsynligvis ikke er den politiker som ikke sitter i glasshus selv. :)

Skrevet

Det morsomste med denne saken (som egentlig er ganske komisk i utgangspunktet) er å registrere oposisjonen. De forholder seg mistenkelig rolige.

Hehe, jeg antar de ikke tør å si noe fordi det sannsynligvis ikke er den politiker som ikke sitter i glasshus selv. :)

''Hehe, jeg antar de ikke tør å si noe fordi det sannsynligvis ikke er den politiker som ikke sitter i glasshus selv. :)''

Jepp, det er nok ikke rent få av dem ;-)

Skrevet

Ja, unntatt ex-opposisjon Bindevik, som sa at han ikke hadde planer om å levere tilbake gavene han hadde fått! :-)

Skrevet

Ja, unntatt ex-opposisjon Bindevik, som sa at han ikke hadde planer om å levere tilbake gavene han hadde fått! :-)

Den godeste Bondevik ville nok forsvart autografen han fikk av Bush med nebb og klør, ja. :)

Skrevet

Den godeste Bondevik ville nok forsvart autografen han fikk av Bush med nebb og klør, ja. :)

Jeg kunne ikke sagt meg mer enig med Joly i denne saken.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3802900.ece

For en andedam vi lever i. Det hele er rett og slett patetisk, og vi skulle ha visst hva virkelig korrupsjon dreier seg om. Det er bare et mirakel hvis noen stiller opp som politikere i dette landet i framtiden.Hvem orker det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...