Gå til innhold

Internt prolaps, operasjon, rektopeksi.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Er det noen som har erfaringer og dele med meg? Har internt prolaps ca 15-20 cm opp i tykktarmen (dette er ikke endetarmsprolaps).

Etter mye om og men skal vi gjøre ett forsøk på operere det. Det er ikke sikkert det lar seg gjøre hos meg pga at jeg er litt annerledes. I så fall går de videre til en stomi.

Jeg er vet hva som venter meg om det blir stomi, men ønsker gjerne og vite hvordan det er dersom jeg slipper unna med bare prolapset. :o)

Jeg har litt downperioder nå, det takler jeg best med å vite mest mulig.

Kjapt oppe på beina etterpå eller? Håper det er en doler som kan svare litt, for det er ikke så uvanlig, selv om endetarmsprolaps jo er litt mer vanlig. Legen selv sa at han hadde operert mange, så det må jo være noen der med erfaring vel. ;o)

Jeg skal åpnes opp, det kan ikke gjøres via kikkhull hos meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352971-internt-prolaps-operasjon-rektopeksi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe greie på dette, men har ei venninne som hadde prolaps i ryggen. Hun gikk med dette i et halvt år, og det var ingen tegn til bedring. Hun vurderte operasjon, men moren hennes overtalte henne til å prøve osteopat først. Venninnen min hadde overhodet ikke tro på at det kunne hjelpe, men prøvde allikevel, fordi moren maste om det.

Etter to behandlinger, var hun helt frisk. Hun kunne nesten ikke tro det. Hun er fortsatt helt frisk nå, to år etter.

Jeg vet ikke om osteopaten kan hjelpe deg i ditt tilfelle, men jeg ville iallfall ha forsøkt om jeg var deg. Lykke til :-)

Gjest Shira :o)

Jeg har ikke noe greie på dette, men har ei venninne som hadde prolaps i ryggen. Hun gikk med dette i et halvt år, og det var ingen tegn til bedring. Hun vurderte operasjon, men moren hennes overtalte henne til å prøve osteopat først. Venninnen min hadde overhodet ikke tro på at det kunne hjelpe, men prøvde allikevel, fordi moren maste om det.

Etter to behandlinger, var hun helt frisk. Hun kunne nesten ikke tro det. Hun er fortsatt helt frisk nå, to år etter.

Jeg vet ikke om osteopaten kan hjelpe deg i ditt tilfelle, men jeg ville iallfall ha forsøkt om jeg var deg. Lykke til :-)

Takk for svar! :o)

Dette sitter i selve tykktarmen min, så det er ikke noe vi kan få på plass uten kirurgi dessverre.

Ellers så har jeg stor tro på å prøve diverse med prolapser i ryggen før man tar drastiske valg, det har jeg selv sett i nær familie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...