Gå til innhold

Spørsmål ang. Sigma sykkelcomputer

Anbefalte innlegg

Gjest Trimme, trimme

Har en Sigma sykkelcomputer som jeg har klart å rote bort bruksanvisningen til.

Skal stille inn hjulstørrelse og kan stille på tallene x.xxx, altså et tall hvor jeg kan velge 1, 2 eller 3, så komma og tre tall som alle kan velges fra 0 til 9.

På sykkelhjulet mitt så står forskjellig men bla 26 x 1.95. Er det 1.95 som er hjulstrørrelsen da? Computeren forteller nemmlig ikke hvilken "verdi" tallene er.

Noen som kan?

Fortsetter under...

Gjest anvisningsbruks

Du finner ut hvilken sigma sykkelcomputer du har, og så søker du opp bruksanvisningen til den på nettet :)

Det er hverken 26 eller 1,75 (eller hva det nå var) du skal taste inn, men jeg husker ikke helt hvordan det var.

Gjest anvisningsbruks

Eller nå husker jeg det:

Man stiller inn hjulstørrelsen etter omkrets. Egentlig burde du fylle dekket til det lufttrykket du bruker, legge omtrent samme vekt som du har på hjulet når du sykler og sette ett merke på dekket og gulvet i nederste posisjon og rulle hjulet en runde til merket er på samme plass og sette ett nytt merke på gulvet. Så kan du måle avstanden mellom merkene å taste den inn som hjulstørrelse.

Ellers finner du bruksanvisningen og ser i tabellen. Men jeg husker jeg hadde problemer med å finne mitt dekk i tabellen uansett, og endte opp med å måle på gulvet.

Gjest anvisningsbruks

Eller nå husker jeg det:

Man stiller inn hjulstørrelsen etter omkrets. Egentlig burde du fylle dekket til det lufttrykket du bruker, legge omtrent samme vekt som du har på hjulet når du sykler og sette ett merke på dekket og gulvet i nederste posisjon og rulle hjulet en runde til merket er på samme plass og sette ett nytt merke på gulvet. Så kan du måle avstanden mellom merkene å taste den inn som hjulstørrelse.

Ellers finner du bruksanvisningen og ser i tabellen. Men jeg husker jeg hadde problemer med å finne mitt dekk i tabellen uansett, og endte opp med å måle på gulvet.

Og bruksanvisningen finner du vel her:

http://www.sigmasport.com/en/startseite/

Gjest Trimme, trimme

Eller nå husker jeg det:

Takk skal du ha. Søkte en del på nett men fant ikke ut hvordan sette inn dekkstørrelse. Men beskrivelsen din er helt topp og jeg gjorde dette i går og sjekket etterpå med bil og det stemte veldig bra.

Jeg målte uten å sitte på sykkelen da og for å få det helt korrekt så bør vi vel være to, en som sitter på og triller sykkelen og en som kan måle med sykkelen korrekt oppstillet.

Takk skal du ha. Litt moro å følge med også da. Og takk for bruksanvisning.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...