Gå til innhold

Sør

Anbefalte innlegg

Det ser ut som om du har reist en del i Thailand?

Kanskje du kan hjelpe meg med et par tips. Har du vært i Chiang Mai? Kan du i så fall si noe om byen? Jeg får ikke noe særlig inntrykk av størrelse og den slags når jeg leser på nettet, ei heller hvor det kan lønne seg å bo (uten å måtte benytte for mye transport).

Første helgen i februar hvert år er det en blomsterfestival der. Jeg har hørt både thaier og utlendinger skryte av denne. Jeg hadde planer om å ta turen oppover tidlig i uka før denne festivalen, men siden jeg ser at festivalen starter den dagen jeg hadde tenkt til å dra derfra, vurderer jeg å drøye turen oppover til fredagen, i stedet for tirsdagen som planlagt, for å få med denne.

Derfor lurer jeg på en ting til: Jeg er i Bangkok mandag og tirsdag denne uka, og kompisen drar hjem tirsdagen. Det var da jeg hadde planer om å dra til Chiang Mai. Men nå lurer jeg altså på å drøye den til fredagen - noe som gir meg 3 dagers hulltid. Jeg tror ikke jeg gidder å være i Bangkok disse 3 dagene, og lurer derfor på tredagersalternativer i nærheten av Bangkok.

Mulighetene jeg vet om er følgende: Hua Hin. Rundt 3 timer i taxi hver vei. Men jeg vet ikke om det er verdt 3 timer hver vei for 3 overnattinger der. Den andre er et område jeg egentlig har bestemt for aldri å besøke - Pattaya. Dette er det enkleste alternativet, med en times tid fra flyplassen i Bangkok. Om ikke annet får jeg se hva alle snakker om. Jeg vet jo at det er folk som elsker dette Babylon uten å være del av byens galskap, så plutselig fikk jeg for meg å gi den en tredagerssjanse.

Eller vet du om andre alternativer i nærheten av Bangkok? En strand er hyggelig, men intet must. Jeg får uansett et par uker i sør før hjemreisen starter.

Men det var egentlig Chiang Mai jeg lurte mest på. Hvis du har noen tips angående tre dager (som i hvert fall er utgangspunktet) der oppe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353058-s%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...