Gå til innhold

Jeg kjeder meg litt,,,,,,men

Anbefalte innlegg

.....jeg har kjøpt meg en arkivboks. DEN kan jeg få det mye MORRO med. Så nå sitter, eller jeg ligger med en bunke papirer ved siden av meg. Sammen med wasabinøtter. Jeg skal virkelig koooooooose meg i kveld.

Det var en ting.

En annen ting er: Hvordan få en god rutine om morgenen, så man faktisk rekker å lage kaffe, spise, fikse seg, pakke sekk og i tillegg lage matpakke og kanskje sjekke mail. Hvor mye tid beregner dere om morgenen? Merker at det kunne være bra med en god start på dagen.

Det var alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353064-jeg-kjeder-meg-littmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

12

• ShitDiddelyDo

7

• ekte nick

2

• Glimtipper

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg lager alltid matpakker (til meg og barna) kvelden før, og legger klar i kjøleskapet. Sekkene er også ryddet og klare i gangen (dette må barna gjøre selv, når de kommer fra skolen eller før de legger seg).

Så slipper jeg dét stresset om morgenen i alle fall.

Mailen sjekker jeg ikke om morgenen (ikke før jobb).

Jeg lager alltid matpakker (til meg og barna) kvelden før, og legger klar i kjøleskapet. Sekkene er også ryddet og klare i gangen (dette må barna gjøre selv, når de kommer fra skolen eller før de legger seg).

Så slipper jeg dét stresset om morgenen i alle fall.

Mailen sjekker jeg ikke om morgenen (ikke før jobb).

Det var lurt, å forberede dagen som kommer kvelden før. Spørs om jeg klarer å bli så super.

Merker at tiden går når jeg setter meg fremfor pcen på morgenen, så kanskje det er der det går galt for min del. Det, og generell saktegående virring for å finne ting å putte i sekken, røyking, espressodrikking, klesfinning. Og til slutt å kaste tannbørste i sekken, ta på sko uten å knyte igjen lissene og løpe ut døra i siste minutt så jeg rekker kollektivtransporten. Av og til med kaffekoppen i hånda.

Annonse

Rutine om morgenen:

Stå opp. Drep vekkeklokka. Zombitilstand inn på badet i bokseren. Dass. Vann i trynet. Puss tenna.

Nå er jeg våken!

Gå ut på kjøkkenet. Sett på vannkokeren, hell nok kaffe i kaffepressa. Legg frokosten i blenderen, og kjør på til frokosten er ferdig.

Drikk opp frokosten, og hell riktig mengde vann i kaffepressa. Hell det kokende vannet såpass forsiktig at det ikke spruter. Husk: Du er fortsatt i bokseren.

Gå inn i dusjen. Ferdig!

Dra på deg bukse og tøfler, hent kaffen, laptopen, snusen - legg beina på puffen og strekk deg ut, skru på musikken på anlegget med et par trykk, sjekk mail, les på nettet - kos deg.

Denne kosestunden med kaffe, snus og laptopen på fanget, bør du beregne minst 30 minutter til.

That's SDD in the morning.

Det var lurt, å forberede dagen som kommer kvelden før. Spørs om jeg klarer å bli så super.

Merker at tiden går når jeg setter meg fremfor pcen på morgenen, så kanskje det er der det går galt for min del. Det, og generell saktegående virring for å finne ting å putte i sekken, røyking, espressodrikking, klesfinning. Og til slutt å kaste tannbørste i sekken, ta på sko uten å knyte igjen lissene og løpe ut døra i siste minutt så jeg rekker kollektivtransporten. Av og til med kaffekoppen i hånda.

Å finne fram klær er også noe du kan gjøre kvelden før. Og så lar du pc´n være skrudd av :-)

Gjest liker å sove

Oj. Hvordan blir resten av dagen da? Ikke for det, jeg har også vært sånn.

Som regel rekker jeg det jeg må, da :) Resten av dagen blir egentlig helt grei, jeg blir mere grinete hvis jeg må stå tidligere opp. Jeg dusjer da selvfølgelig om kvelden og ikke om morgenen, men det er helt greit, for jeg trener jo om kvelden uansett, og å dusje mange ganger om dagen har vel aldri vært sunt. Eneste aberet er at det kan bli litt dyrt å måtte kjøpe mat i lunsjen hvis jeg ikke rekker å få med meg noe. Som regel går det dog bra å skjære noen tørre brødskiver. Pålegg og epler har jeg på jobb uansett :) Og så blir det litt problemer de dagene magen ikke er helt i form og jeg gjerne skulle sitti litt lenger på do. Går dog som regel greit til jeg kommer på jobb uansett, og da kan jeg jo gå en runde til :)

Rutine om morgenen:

Stå opp. Drep vekkeklokka. Zombitilstand inn på badet i bokseren. Dass. Vann i trynet. Puss tenna.

Nå er jeg våken!

Gå ut på kjøkkenet. Sett på vannkokeren, hell nok kaffe i kaffepressa. Legg frokosten i blenderen, og kjør på til frokosten er ferdig.

Drikk opp frokosten, og hell riktig mengde vann i kaffepressa. Hell det kokende vannet såpass forsiktig at det ikke spruter. Husk: Du er fortsatt i bokseren.

Gå inn i dusjen. Ferdig!

Dra på deg bukse og tøfler, hent kaffen, laptopen, snusen - legg beina på puffen og strekk deg ut, skru på musikken på anlegget med et par trykk, sjekk mail, les på nettet - kos deg.

Denne kosestunden med kaffe, snus og laptopen på fanget, bør du beregne minst 30 minutter til.

That's SDD in the morning.

Hehe. Det er bra du legger så mye omtanke i kaffen. De 30 minuttene med kosetid hørtes veldig behagelig ut. Problemet er at plutselig må man stå opp halv seks for å rekke å kose seg.

Hehe. Det er bra du legger så mye omtanke i kaffen. De 30 minuttene med kosetid hørtes veldig behagelig ut. Problemet er at plutselig må man stå opp halv seks for å rekke å kose seg.

Om halv seks er et problem er det fordi du legger deg for sent. ;)

Kaffen krever omtanke, ja. Jeg trives enormt med fersk kaffe, snus, laptopen på fanget og musikk når jeg står opp. Dette har nærmest blitt et rituale, og ved f.eks. å la kaffen bli snasen i kaffepressa mens jeg dusjer, slipper jeg å sløse bort 6 minutter på dette.

Men som kvinne er du muligens tregere i dusjen enn meg, og kaffen kan i verste fall bli kald.

Annonse

Legg frem klær og alt du skal ha med og dekk frokostbordet om kvelden.

Jeg står opp, går på badet hvor jeg dusjer og kler på meg, går på kjøkkenet og setter på tevann, skjærer brød og setter frem pålegg Heller te i koppen og smører matpakke til ungene (spiser selv i kantine på jobben) mens jeg selv spiser og evt. titter litt i avisen. E-post sjekker jeg ikke om morgenen. Bruker 30-40 minutter til jeg er ut av døren.

Om halv seks er et problem er det fordi du legger deg for sent. ;)

Kaffen krever omtanke, ja. Jeg trives enormt med fersk kaffe, snus, laptopen på fanget og musikk når jeg står opp. Dette har nærmest blitt et rituale, og ved f.eks. å la kaffen bli snasen i kaffepressa mens jeg dusjer, slipper jeg å sløse bort 6 minutter på dette.

Men som kvinne er du muligens tregere i dusjen enn meg, og kaffen kan i verste fall bli kald.

Jeg kan klare dusjen på 10 minutter faktisk. Vel og merke hvis jeg grer håret på bussen. Men når det begynner å bli kaldere er det fristene å bruke lengre tid.

Når legger du deg da?;-)

Legg frem klær og alt du skal ha med og dekk frokostbordet om kvelden.

Jeg står opp, går på badet hvor jeg dusjer og kler på meg, går på kjøkkenet og setter på tevann, skjærer brød og setter frem pålegg Heller te i koppen og smører matpakke til ungene (spiser selv i kantine på jobben) mens jeg selv spiser og evt. titter litt i avisen. E-post sjekker jeg ikke om morgenen. Bruker 30-40 minutter til jeg er ut av døren.

Hehe, jeg har ikke spist frokost rundt et frokostbord siden jeg var 12 år eller noe sånt. Frokost spises stående, gående, i sofaen, ved skrivepulten eller ikke i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...