Gå til innhold

Å bli syk av å tro...

Anbefalte innlegg

Gjest evil incarnate

Er det mange kristne her?

For meg virket ikke kristendommen helsebringende snarlig motsatt. Jeg må si jeg ble syk, følte meg helt overvåket, og ond.

Jeg mener kristendommen og andre store religioner har ett menneskefiendlig utgangspunkt. Og att religionen ikke har formet vårt liberale samfunn, det er derimot revisjonen av religionenes viktighet som har gjort det slik att vi nå ikke har det som værst.

Religionen står ofte sterkt i fattige land, er det noen sammenheng her? Norge er ikke så kristent lengre, men åpent og humanistisk.

Diskuter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353068-%C3%A5-bli-syk-av-%C3%A5-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg definerer meg selv som kristen ja. Men jeg går ikke fast i noen menighet eller kirke. Har med miljø å gjøre. Er veldig var på å ikke bli "hjernevasket" - kanskje er det ikke bare religion som er svaret på det du trenger? En nøytral person å snakke med?

''Jeg må si jeg ble syk, følte meg helt overvåket, og ond.''

Kristendommen er ikke en ond og menneskeligfiendtlig religion i utgangspunktet, men snarere helt motsatt.

Grunnen til at mennesker kan oppleve det som deg, har nok med tilbøyelighet til psykdom å gjøre. Jeg selv også bør holde en lav profil når det gjelder religion og kristendommen. Jeg har for (u)vane å ta litt av...! ;-)

Annonse

''Jeg må si jeg ble syk, følte meg helt overvåket, og ond.''

Kristendommen er ikke en ond og menneskeligfiendtlig religion i utgangspunktet, men snarere helt motsatt.

Grunnen til at mennesker kan oppleve det som deg, har nok med tilbøyelighet til psykdom å gjøre. Jeg selv også bør holde en lav profil når det gjelder religion og kristendommen. Jeg har for (u)vane å ta litt av...! ;-)

''Kristendommen er ikke en ond og menneskeligfiendtlig religion i utgangspunktet, men snarere helt motsatt.''

Ja, det er helt åpenbart at GT, altså utgangspunktet, er en menneskevarm bok ute etter å spre tro, håp og glede.

De modererte seg heldigvis litt i NT, men utførelsen av religionen de neste hundrevis av årene, og i enkelte bibeltro miljøer den dag i dag, står i sterk kontrast til Jesu' ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...