Gå til innhold

Liker ikke lydbøker fordi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Hvordan da?

Dersom jeg kjøper lydbøker via iTunes legger de seg automatisk innunder "lydbøker" på iPoden iallfall, og der kan man under innstillinger forandre tempo. Kanskje det samme går an på de spillerne man får kjøpt ferdig med lydbok i bokhandler også?

Om det samme går om man kjøper lydbøker på CD og sånt, det vet jeg ikke. Det gikk ikke før iallfall.

Lydbok er noe jeg hører på i situasjonder der jeg ikke kan lese selv - med andre ord at jeg er opptatt med husarbeid eller liknende, og da går det akkurat passe synes jeg, fordi man bruker en del fokus på andre ting også. Jeg hører faktisk på lydbok nå. :-D Men hadde neppe klart å sette meg ned i stolen for å lytte til lydbok - som du sier, altfor sakte..

Annonse

Gjest AtHomeMom

Jeg har et vinglete forhold til lydbøker. For det første er det veldig vesentlig hvem som leser - noen stemmer orker jeg ikke å høre på overhodet, mens andre kan være veldig behagelige å høre på.

Det største problemet jeg har med lydbøker er at jeg sovner:-) Så jeg må ha noe å gjøre samtidig som jeg hører på dem, men problemet er da å finne en aktivitet som krever så lite konsentrasjon og tankevirksomhet at det ikke tar fokuset vekk fra lydboka. Bilkjøring er slik sett genialt, men det er så ekstremt sjelden at jeg kjører lange strekninger alene i bil. Så jeg leser helst vanlige bøker.

Caloni Makaroni

Lydbok er noe jeg hører på i situasjonder der jeg ikke kan lese selv - med andre ord at jeg er opptatt med husarbeid eller liknende, og da går det akkurat passe synes jeg, fordi man bruker en del fokus på andre ting også. Jeg hører faktisk på lydbok nå. :-D Men hadde neppe klart å sette meg ned i stolen for å lytte til lydbok - som du sier, altfor sakte..

Lydbøker er genialt mens man driver med husarbeid og alt mulig! Jeg er på flyttefot for tiden, og har hørt utallige timer på lydbok mens jeg pakker og bærer og vasker.

Noen bøker er bra som lydbøker andre egner seg ikke. Så på en pocket bokhandler ta de solgte lydbøker til 100-150 kr. Rimelig. Men man måtte ha en spesiell spiller for å spille de av. Hun sa de spillerne kostet fra kr 250-500.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5382590

Å sitte å høre på lydbøker kan kanskje virke for langsomt. Men det er ypperlig når man er i bilen eller går til jobben og sånt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...