Gjest ikke gøy å være vikar Skrevet 12. september 2010 Skrevet 12. september 2010 Var på nav siden, men fant ikke svar på spørsmålet mitt, derfor spør jeg her. Har et vikariat som går ut i desember neste år. Vi prøver å få barn, men jeg lurer på hvordan det stiller seg med permisjonspenger hvis jeg f.eks. blir gravid og vikariatet mitt går ut FØR jeg går ut i svangerskapspermisjon? Vet at de regner perm.penger de 6 siste mnd av inntekten, men hva hvis man ikke har jobb alle de 6 mnd?? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 12. september 2010 Skrevet 12. september 2010 Da regnes resten ut fra evt. arbeidsledighetstrygd, dersom du har krav på det. Det er de seks beste av de siste ti mnd før termin som teller. 0 Siter
alida Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Da regnes resten ut fra evt. arbeidsledighetstrygd, dersom du har krav på det. Det er de seks beste av de siste ti mnd før termin som teller. Er ikke den 6 beste av de 10 siste månedene en gammel regel? Trodde det var et snitt av flere måneder enn det. ( Jeg er også vikar). 0 Siter
bustebeisa Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Er ikke vikar, men fikk ny jobb hvor jeg skulle begynne å jobbe i i desember i fjor. Sa opp den gamle jobben, flyttet til nytt sted og gikk arbeidsledig fra juli til jeg begynte å jobbe i desember. Så skjedde det at jeg ble gravid før jeg begynte å jobbe. Ingen drømmesitasjon, og det føltes litt flaut ut overfor min nye arbeidsgiver, men de tok det pent. Nå var det enda flere ting som ikke gikk helt som planlagt og jeg fødte i januar, nesten tre måneder før tiden. Men med tanke på foreldrepenger, gikk de ut fra de siste fire ukene jeg jobbet, altså får jeg foreldrepenger ut fra min nye jobb. Da jeg snakket med dem på jobb, sa de at de prøver å gjøre det mest mulig lønnsomt for den som går ut i permisjon, men at man måtte ha jobbet minst 6 mnd av de siste ti. Og de gikk enten ut fra gjennomsnittet eller de siste fire ukene visst det passet best. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.