Gå til innhold

Tresort til bruk i marsvinbur?

Anbefalte innlegg

Gjest disco line
Skrevet

Ungene har planer om å lage en tunnel av tre som marsvinet vårt kan klatre over og krabbe igjennom. Marsvinet er glad i å gnage på det trehuset som vi kjøpte på dyrebutikken og jeg regner med at det også kommer til å gnage på tunnelen. Vi er litt usikre på om alle tresorter egner seg, og håper at noen kan komme med tips på hva som er trygt å bruke slik at marsvinet ikke blir sykt(ja, vi har planer om å bruke tresorter fra skogen - ikke fra Maxbo ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at dere vil lage det så bra for marsvinet!

De er jo gnagere, så jeg vil nå tro det meste av norske tresorter er trygt. Bjørk, gran, furu. Kan ikke tro at det skal være noe vare ved dette, være mer obs på at treet ikke må være behandlet med noe ekkelt!

Da jeg var barn/ung tenåring hadde vi marsvin brodern hadde snekra kasse til. Svær med fluenetting imellom plankene. Dermed kunne den lille tassen gnage på det buret var laget av. Ikka aner jeg hva tre det var. Det var blitt malt, men marsvinet gnagde på det. Han var en seig liten fyr som ble hele åtte år gammel :-)

Gjest kjøp ferdig i dyrebutikken
Skrevet

Du får kjøpt ferdige tunneller laget av trepinner fra kr. 99,- - 199,-.

Gjest disco line
Skrevet

Du får kjøpt ferdige tunneller laget av trepinner fra kr. 99,- - 199,-.

Vet at man får kjøpt noe sånt på dyrebutikken, men tanken var at vi skulle lage den i lag, ungene og jeg.

Skrevet

På min huskeliste står det; egnede treslag er: usprøytede epletre, bjørk, pil rogn. Tror ikke furu er så bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...