Gå til innhold

Hyggelig møte med katt:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute en tur i høstmørket. Og på hjemveien møtte jeg først en nydelig liten kattunge som var ordentlig kosete. Så noe mørkt som løp på stien der jeg gikk mellom to hus, og tenkte at enten er det et ekorn eller så er det en katt. Satte meg ned og klappet den en god stund. Den smøg seg inntil meg gjentatte ganger. Tok den opp på fanget og den slikket meg på hånda. Så satt den en stund på skuldren min for jeg hadde lyst til å vise den menneskeperspektivet:-)

Da jeg var nesten hjemme kom det løpende en grå mons som også skulle hilse. Den var interessert i å lukte på meg, og kjente sikkert lukte av kattungen for etter grundig snusing, forsvant den videre på sin vei.

Hyggelig avsluttning på kvelden:-) De har en sånn vennlig, beroligende effekt. Sukk. Jeg vil ha katt!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

14

• morsan

11

• Katt-ja

5

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hyggelig historie! :-)

Det er forresten mange katter som vil ha et godt hjem! :-) Bare se på hjememsidene til Dyrebeskyttelsen og Foreningen for omplassering av dyr. :-)

Skrevet

Hyggelig historie! :-)

Det er forresten mange katter som vil ha et godt hjem! :-) Bare se på hjememsidene til Dyrebeskyttelsen og Foreningen for omplassering av dyr. :-)

Ja. Jeg håper på at det skal dukke opp en bra medisin eller kur mot allergi snart, for jeg kan ikke bo med katt på fast basis. Ellers må jeg bli sånn kattekose-besøkende til ensomme katter i heimen (hos andre). Eller så må det opprettes en telefonlinje 911-katt. Katten kommer hjem til deg.

Skrevet

Ja. Jeg håper på at det skal dukke opp en bra medisin eller kur mot allergi snart, for jeg kan ikke bo med katt på fast basis. Ellers må jeg bli sånn kattekose-besøkende til ensomme katter i heimen (hos andre). Eller så må det opprettes en telefonlinje 911-katt. Katten kommer hjem til deg.

Har du vurdert Sibirkatt? Har ei datter med allergi og vi vurderer dette. Vi har vært i et besøkshjem for å sjekke om hun reagerte men det gjorde hun ikke.

Jeg er imidlertid redd for at allergien allikevel skal dukke opp etter hvert....

Savner veldig katt jeg også.

Skrevet

Har du vurdert Sibirkatt? Har ei datter med allergi og vi vurderer dette. Vi har vært i et besøkshjem for å sjekke om hun reagerte men det gjorde hun ikke.

Jeg er imidlertid redd for at allergien allikevel skal dukke opp etter hvert....

Jeg hadde glemt Sirkatt. Jo, har lyst til å teste meg en gang for å sjekke. Reagerer aller mest på hund og div pollen, mens katt kommer noe lengre ned på skalaen.

Liker også hunder, men katter har noe ved seg som hunder ikke har. Og man går ikke med dem i bånd. Det er noe med det. De er mer selvstendige.

Dyr i bur kunne jeg aldri hatt. Fugler eller marsvin eller what ever. Og hunder virker så avhengige av deg på mange vis. Fisk er ganske meningsløst. Skilpadde og reptiler, for sært for meg. Så blir det over i husdyr-kategorien; hest har jeg aldri vært spesielt opptatt av, kyr, sauer, geiter, sikkert ok dyr, men de krever stor plass osv osv.

Så er det de ville dyrene. De vil man helst la være i fred.

Skrevet

Jeg hadde glemt Sirkatt. Jo, har lyst til å teste meg en gang for å sjekke. Reagerer aller mest på hund og div pollen, mens katt kommer noe lengre ned på skalaen.

Liker også hunder, men katter har noe ved seg som hunder ikke har. Og man går ikke med dem i bånd. Det er noe med det. De er mer selvstendige.

Dyr i bur kunne jeg aldri hatt. Fugler eller marsvin eller what ever. Og hunder virker så avhengige av deg på mange vis. Fisk er ganske meningsløst. Skilpadde og reptiler, for sært for meg. Så blir det over i husdyr-kategorien; hest har jeg aldri vært spesielt opptatt av, kyr, sauer, geiter, sikkert ok dyr, men de krever stor plass osv osv.

Helt enig i det du sier om katt :-) jeg liker ikke hunder - de er så underdanige. Dvs jeg "hater" dem ikke altså - er glad i alle dyr. (Men er selv allergisk mot hund).

Skrevet

Åhh. Jeg også. Men vi er skikkelig allergiske, både Guttungen og jeg. :(

Skrevet

Sånn har jeg det også :) Savner sånn å ha en katt og det er så koselig å møte på slike kosete tillitsfulle katter sukkkkk!!!

Skrevet

Koselig!

Jeg og elsker katter. Har hatt katt, men måtte avlive pga allergi. Jeg, dyreelskeren, fikk som den siste jeg kunne forestille meg, katteallergi.

Ungene mine er også helt oppslukt av katter, eldste sørger fortsatt over katten som måtte avlives (han tror dog den døde av alderdom) og kaller alle kosekattene sine med den forhenværende pusens navn...

Også må mor være hinder for ungenes elsk, og nekte dem pus. Vel, godt vi har en del faste pusegjester i hagen, det hjelper litt. :-)

Skrevet

Vi har en Main coon (ligner på norsk skogkatt). Den går også for å være veldig allergivennelig. Røyter forbausende lite til å være såpass langhåret, også er de veldig pene da. :-)

Skrevet

Koselig!

Jeg og elsker katter. Har hatt katt, men måtte avlive pga allergi. Jeg, dyreelskeren, fikk som den siste jeg kunne forestille meg, katteallergi.

Ungene mine er også helt oppslukt av katter, eldste sørger fortsatt over katten som måtte avlives (han tror dog den døde av alderdom) og kaller alle kosekattene sine med den forhenværende pusens navn...

Også må mor være hinder for ungenes elsk, og nekte dem pus. Vel, godt vi har en del faste pusegjester i hagen, det hjelper litt. :-)

''Jeg og elsker katter. Har hatt katt, men måtte avlive pga allergi. Jeg, dyreelskeren, fikk som den siste jeg kunne forestille meg, katteallergi. ''

Avliet du katten pga. allergi hos dere? Det var trist å høre. Trist at dere ikke kunne skaffe et nytt hjem til katten. Jeg skulle gjerne ha overtatt den.

Skrevet

Uff ja, allergi er ikke greit.

Du får plante kattemynte i hagen/i en krukke på terrassen - da får du lettere besøk av katter på vifte :-)

Skrevet

Sånn har jeg det også :) Savner sånn å ha en katt og det er så koselig å møte på slike kosete tillitsfulle katter sukkkkk!!!

Jaaa

Skrevet

Koselig!

Jeg er også en dyre-elsker. Livet er noen ganger brutalt.

Skrevet

Åhh. Jeg også. Men vi er skikkelig allergiske, både Guttungen og jeg. :(

:-(

Skrevet

''Og man går ikke med dem i bånd''

Tja, rett borti veien her bor det noen som har en innekatt som de av og til lufter i bånd rundt på plen & buskas!

Jeg forsøkte sele & bånd på vår katt en tur rundt hytta i sommer for å vise den at dette var det nye (midlertidige) hjemmet, og det var ekstremt upopulært! katten ble nesten som en liten mopp som smøg seg langs bakken uten poter...;-)

Skrevet

Helt enig i det du sier om katt :-) jeg liker ikke hunder - de er så underdanige. Dvs jeg "hater" dem ikke altså - er glad i alle dyr. (Men er selv allergisk mot hund).

Før var jeg 100% kattemenneske. Så snek det seg inn en liten hundeperiode. Nå er jeg egentlig 50/50, men det er fordi jeg oftere møter hund en katt. Når jeg møter katter, som i dag, heller jeg mot 70/30 katt.

Skrevet

''Og man går ikke med dem i bånd''

Tja, rett borti veien her bor det noen som har en innekatt som de av og til lufter i bånd rundt på plen & buskas!

Jeg forsøkte sele & bånd på vår katt en tur rundt hytta i sommer for å vise den at dette var det nye (midlertidige) hjemmet, og det var ekstremt upopulært! katten ble nesten som en liten mopp som smøg seg langs bakken uten poter...;-)

Hehe. Ser det for meg, katten som mopp:-)

Jeg har trillet på katt i dukkevogn for ørten millioner år siden. Usedvanlig tålmodig katt.

Skrevet

Uff ja, allergi er ikke greit.

Du får plante kattemynte i hagen/i en krukke på terrassen - da får du lettere besøk av katter på vifte :-)

Ja hvis de har skikkelig kraftige bakbein og kan hoppe opp noen etasjer:-) Men jeg skal nok få plantet kattemynte rundt omkring likevel.

Skrevet

Hehe. Ser det for meg, katten som mopp:-)

Jeg har trillet på katt i dukkevogn for ørten millioner år siden. Usedvanlig tålmodig katt.

Oi, ikke verst! Vi (mine søstre & jeg) forsøkte å trille naboens katt i dukkevogn uten hell. Men så fikk vi oss valp, og den turte ikke hoppe ut stakkar....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...