Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske hardnakket godt inn for å slanke meg. Har prøvd lavkarbo før med bra resultat.

Nå er jeg buden i bursdag og der er det vel søte kaker og lite annet. Hva gjør dere i sånne situasjoner? Tar med mat til dere selv? Det er vel egentlig litt frekt...sånn som jeg ser det ihvertfall. Godt råd mottas med stor takk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353199-lavkarbo-og-bursdager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten sier jeg fra på forhånd, og lager en kake som jeg kan spise. Som andre selvfølgelig også får smake på. Eller så spiser jeg et bittelite stykke av kaka som er der, men da vet jeg også at vekta stopper opp noen dager.

Litt sent å lage den kaka nå, skal dra snart :), men et godt forslag. Det er det jeg er redd for ja, at vekta stopper hvis jeg tar et stykke med kake, og jeg SKAL ned i vekt. Hva om jeg "lurer" det med meg på do :-)

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Enten tar du et lite kakestykke, eller så takker du nei til alt. og sier at du er på slankern. du vet hva de sier: det er ikke så farlig alt det du spiser mellom jul og nyttår, det er verre med alt det du spiser mellom nyttår og jul.....

Gjest Skal ned 60 kg -68

Jeg syns ikke det er frekt å takke nei til mat man ikke føler for å spise. Jeg skeier aldri ut med mat jeg ikke virkelig har lyst på. Etter at jeg la om kostholdet til lavkarbo har jeg lagt til side all høflighet mht hva jeg spiser. Men jeg avslår selvsagt på en høflig måte.

Men når det er sagt så spiser jeg alltid det jeg har lyst på i selskaper og ved andre spesielle anledninger. Det har jeg gjort hele tiden, og det har ikke ødelagt opplegget for meg.

Jeg kjenner personene dit jeg skal. Der serveres det romkaker, bløtkaker osv. Men ja, kan jo ta et bitte, lite stykke kanskje ...

Den strategien tror jeg er best. Ta et bittelite stykke. Da er det ingen som reagerer. Også greit å lære litt om forskjellige typer kaker.

F.eks. er bløtekake mye "snillere" enn sjokoladekake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...