Gå til innhold

Prinsessen vår

Gjest Forstår ikke folk jeg

Anbefalte innlegg

Prinsessen virker hyggelig, men jeg liker ikke at hun livnærer seg på slikt tull og utnytter folk som sliter. Det verste er at hun kaller dette en skole og utdannelse.

Tror ikke hun er en av dem falske som utnytter folk,dem har jeg møtt endel av. Tror bare ikke hun er slik,hun virker som et godt medmenneske :)

Og det at hun som kongelig lever ut dette,det sier mye mener jeg. Er mye på spill da...

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• morsan

1

• Rith

1

Mest aktive i denne tråden

Problemet er ikke at hun tror på det, men livnærer seg på dette.

Og so what? Hun har sikkert nok penger uansett? Dessuten har mange mennesker glede av utdanningen hennes fordi de føler de utvikler seg selv. Jeg har selv en bekjent som har gått på "engleskolen" og for henne var nok dette banebrytende - uten at jeg vil komme inn på hvordan... Kan godt være at det kun er hennes "opplevelse" av dette som spiller inn, og at det reellt sett ikke "skjedde" noe, men så lenge hun har fått et "nytt og bedre liv" så ser jeg ikke problemet ;)

Jeg også :-)

Kanskje hun kan få folk til å våkne litt,er ikke bare de kristne som har meninger her i landet. Det finnes folk med annen tro en dem,og hvis de mener hun er en heks..*herremin* hva er jeg da?

jeg føler vel på en måte er det er en slags religionsapartheid I landet. Det er mere akseptabelt å tro på at Jesus gikk på vannet, og sto opp igjen dra de døde. Engler skal man ikke tro på, Å snakke med de døde er utrendy.

Alle må få tro på det de vil. Men jeg er skeptisk til å lage en utdannelse av dette her. Men må heller ikke utnytte sårbare folk i en vanskelig livssituasjon.

Det er derfor de kristne rabler. De frykter at deres religion skal utraderes når selv troende velger andre retninger enn den tradisjonelle kristendommen.

Det er samme galskapen man ser i KRF. Fundementalistene i partiet er livredde for hva som kan skje når personer som denne unge kvinnen og Hareide en dag vil ta over, mennesker som tillater syndefull homofili og alt, og nå står til og med bekjennelsesparagrafen i fare.

Og Sæle-slekta og de andre morbide vesnene rabler.

Det samme ser man i kirken når stadig flere nordmenn går utenfor Kristendommen og tenker selv.

Enig!

Men hvem vet - kanskje okkultismen er mer stueren enn kristendommen? ;-P

Poenget er jo at det faktisk er ingen av oss som aner noe som helst om slike ting, så da tenker jeg at folk får tro på det de faktisk tror på.. Argumentet med at syke folk kan bli "brukt" kjøper jeg, men jeg tenker at syke mennesker også kan tenke selv - og det viktigste for en som er alvorlig syk er å finne et ørlite håp. For mange syke føles det nok som et siste halmstrå å bruke "overnaturlige" instanser - og blir de "lykkeligere" av det, så er det igrunnen greit ;)

Nettopp. Ingen av oss vet. Det mener jeg også. Religion er greit nok det, men ikke organisert religion der vi får en mal i fanget og lover å forholde oss til, med trusler om fordømmelse og faenskap når vi ikke følger disse. Dette er ondskap satt i system av de samme skruene som mener de er gode.

Og derfor rakner det i presterekkene når profilerte figurer som Martha står fram på denne måten. Flere og flere følger nemlig ikke denne malen.

Derfor er Martha kul! Jeg tror ikke hun snakker med hester, engler eller døde mennesker jeg heller, men jeg liker at hun står fram som seg selv - selv om hennes selv er litt spaca. ;)

Jenta er uansett langt mer fornuftig enn de som kritiserer henne.

Men det er gøy med en såpass rabiat debatt i pressen. Jeg kan ikke huske lignende noen gang. Den ene dagen er det Martha, så rabler snåsa, så blir det debatter på tv om døde, hvorvidt det er mulig, om det er farlig, og i det hele tatt.

Det er Mad Magazine i RL. :)

Gjest Nickløsheletiden

Tror ikke hun er en av dem falske som utnytter folk,dem har jeg møtt endel av. Tror bare ikke hun er slik,hun virker som et godt medmenneske :)

Og det at hun som kongelig lever ut dette,det sier mye mener jeg. Er mye på spill da...

Det er vel ikke så mye annet å si enn at jeg er uenig med deg:-)

Tjene penger på å lære snakke med engler virker for meg helt sykt og hvem tror du betaler for slikt?

Annonse

Nettopp. Ingen av oss vet. Det mener jeg også. Religion er greit nok det, men ikke organisert religion der vi får en mal i fanget og lover å forholde oss til, med trusler om fordømmelse og faenskap når vi ikke følger disse. Dette er ondskap satt i system av de samme skruene som mener de er gode.

Og derfor rakner det i presterekkene når profilerte figurer som Martha står fram på denne måten. Flere og flere følger nemlig ikke denne malen.

Derfor er Martha kul! Jeg tror ikke hun snakker med hester, engler eller døde mennesker jeg heller, men jeg liker at hun står fram som seg selv - selv om hennes selv er litt spaca. ;)

Jenta er uansett langt mer fornuftig enn de som kritiserer henne.

Men det er gøy med en såpass rabiat debatt i pressen. Jeg kan ikke huske lignende noen gang. Den ene dagen er det Martha, så rabler snåsa, så blir det debatter på tv om døde, hvorvidt det er mulig, om det er farlig, og i det hele tatt.

Det er Mad Magazine i RL. :)

Da er vi ikke helt uenige allikevel ;)

Norge har ei fresh prinsesse -det skal vi iallefall ha! ;)

Og jeg tror så absolutt ikke Martha hadde kommet fram med alt dette dersom hun ikke hadde 100 % tro på det selv! Hun er tross alt prinsesse og visste godt at hun ville få voldsomme kritikker....

Gjest Nickløsheletiden

Og so what? Hun har sikkert nok penger uansett? Dessuten har mange mennesker glede av utdanningen hennes fordi de føler de utvikler seg selv. Jeg har selv en bekjent som har gått på "engleskolen" og for henne var nok dette banebrytende - uten at jeg vil komme inn på hvordan... Kan godt være at det kun er hennes "opplevelse" av dette som spiller inn, og at det reellt sett ikke "skjedde" noe, men så lenge hun har fått et "nytt og bedre liv" så ser jeg ikke problemet ;)

Jeg har også ei venninne som har gått der og ser konsekvensene.

Tjene penger på å lære snakke med engler virker for meg helt sykt og hvem tror du betaler for slikt?

Hadde du reagert hvis Martha hadde utdannet seg til prest og livnæret seg på denne måten?

Hvis ikke: Er virkelig det å snakke med engler (og hester og døde) verre enn å kjøpe det som står i skriftene?

Jeg har også ei venninne som har gått der og ser konsekvensene.

Ja, har hørt begge sider av saken ;)

Jeg tenker at det ville vært helt uaktuelt for meg å gå på denne skolen dersom jeg ikke hadde troen på dette i det hele tatt, så de som er usikre bør nok holde seg langt unna ;)

Gjest Nickløsheletiden

Hadde du reagert hvis Martha hadde utdannet seg til prest og livnæret seg på denne måten?

Hvis ikke: Er virkelig det å snakke med engler (og hester og døde) verre enn å kjøpe det som står i skriftene?

For meg er det samme greia, men du har rett i at jeg ikke hadde reagert på samme måte. Spør meg ikke hvorfor.

Annonse

Da er vi ikke helt uenige allikevel ;)

Norge har ei fresh prinsesse -det skal vi iallefall ha! ;)

Og jeg tror så absolutt ikke Martha hadde kommet fram med alt dette dersom hun ikke hadde 100 % tro på det selv! Hun er tross alt prinsesse og visste godt at hun ville få voldsomme kritikker....

Nei, og jeg tror heller ikke hun lurer noen. Sannsynligvis tror hun virkelig på dette selv. For alt jeg vet har hun rett. Ikke at jeg tror det, men hun mener i hvert fall godt, og hun forsøker ikke å prakke troen på noen.

Jeg venter venter for øvrig på en kommentar fra Krekar. En forside med han nå om engler og døde er egentlig det eneste som mangler. Spesielt artig hadde det vært hvis han tok parti med prinsessen. :)

For meg er det samme greia, men du har rett i at jeg ikke hadde reagert på samme måte. Spør meg ikke hvorfor.

Jeg vet hvorfor. Vi er alle, troende eller ikketroende, hjernevaska inn i Kristendommen på en sånn måte at vi godtar den som det normale.

Gjest Nickløsheletiden

Ja, har hørt begge sider av saken ;)

Jeg tenker at det ville vært helt uaktuelt for meg å gå på denne skolen dersom jeg ikke hadde troen på dette i det hele tatt, så de som er usikre bør nok holde seg langt unna ;)

Folk som melder seg på dette er gjerne folk som sliter med livene sine og økonimien fra før av og det blir ikke bedre etterpå.

Venninna mi har faktisk innrømmet selv at det er folk som sliter som går der.

Ok :)

Kan forstå det. Jeg tror vi må lære det på nytt,fordi vi har glemt det. Tror alle har kunnet det,men verden ble for matrealistisk. Hadde ikke vært meg imot om slikt var gratis å lære,men det er jo noens levebrød. De bruker mye tid på det,det er det de kan best. Som en psykiater kan det han gjør best,hadde vært fint om det var gratis og. Alt går vel ut på det samme? Å ha det best mulig her i livet...

Nei, og jeg tror heller ikke hun lurer noen. Sannsynligvis tror hun virkelig på dette selv. For alt jeg vet har hun rett. Ikke at jeg tror det, men hun mener i hvert fall godt, og hun forsøker ikke å prakke troen på noen.

Jeg venter venter for øvrig på en kommentar fra Krekar. En forside med han nå om engler og døde er egentlig det eneste som mangler. Spesielt artig hadde det vært hvis han tok parti med prinsessen. :)

Hehe, da skulle det blitt liv i lille Norge, ja ;)

Gjest Nickløsheletiden

Ok :)

Kan forstå det. Jeg tror vi må lære det på nytt,fordi vi har glemt det. Tror alle har kunnet det,men verden ble for matrealistisk. Hadde ikke vært meg imot om slikt var gratis å lære,men det er jo noens levebrød. De bruker mye tid på det,det er det de kan best. Som en psykiater kan det han gjør best,hadde vært fint om det var gratis og. Alt går vel ut på det samme? Å ha det best mulig her i livet...

For meg er ikke det å være psykiater og englelærer sammenlignbart da men..:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...