Gå til innhold

Prinsessen vår

Gjest Forstår ikke folk jeg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• morsan

1

• Rith

1

Mest aktive i denne tråden

''Det er lettere å begå selvmord om man tror man kan fortsette å ha en viss kontakt med dette livet etterpå.''

Å?

Den forstod jeg ikke. Har lest at de som tar selvmord ikke får det så fantastisk når de dør,det er bortkastet å ta selvmord da...livet fortsetter jo.

Når folk er så syke at de ønsker å begå selvmord tenker de ikke lenger helt klart. Da har de det så vondt i dette livet at et "liv" etter døden kan virke forlokkende. Kanskje er det eneste som holder dem igjen tanken på å miste sine kjære? Får de da ideer om at vi kan snakke med de døde så er jo dette problemet løst...på en måte.

At de som begår selvmord ikke har de samme muligheter som resten, kommer jo fra bibelen som har veldig mye lærdom om å fordømme mennesker nord og ned.

Folk som melder seg på dette er gjerne folk som sliter med livene sine og økonimien fra før av og det blir ikke bedre etterpå.

Venninna mi har faktisk innrømmet selv at det er folk som sliter som går der.

Det tror jeg sikkert kan være riktig... men der tenker jeg folk selv må ta ansvar for sine liv.. og har de problemer fra før, så er det så lett å skylde på engleskolen når de etterpå finner ut at livet fortsatt er like ille... tror jeg ;)

Gjest Nickløsheletiden

Det tror jeg sikkert kan være riktig... men der tenker jeg folk selv må ta ansvar for sine liv.. og har de problemer fra før, så er det så lett å skylde på engleskolen når de etterpå finner ut at livet fortsatt er like ille... tror jeg ;)

Hun skylder ikke på det selv. For henne er Martha en Gud. Bare jeg som tenker mitt når jeg sitter og lytter. Jeg har blitt flink til å lytte til ting jeg ikke skjønner det kvekk av :-)

Annonse

Gjest Forstår ikke folk jeg

Når folk er så syke at de ønsker å begå selvmord tenker de ikke lenger helt klart. Da har de det så vondt i dette livet at et "liv" etter døden kan virke forlokkende. Kanskje er det eneste som holder dem igjen tanken på å miste sine kjære? Får de da ideer om at vi kan snakke med de døde så er jo dette problemet løst...på en måte.

At de som begår selvmord ikke har de samme muligheter som resten, kommer jo fra bibelen som har veldig mye lærdom om å fordømme mennesker nord og ned.

Om det jeg har lest er rett/sannhet vet jeg ikke. Men det har hindret meg i å begå selvmord flere ganger. Tror ikke at man kommer til Helvete bokstavelig talt,men at det får karmiske konsekvenser...men meg om det. Vil ikke dø uansett.

Jeg syns det stormer unødvendig mye rundt henne nå, men håper og tror at det sannsynligvis vil utvide a4 mentaliteten til mange mennesker. Hun er utrolig tøff som har valgt å stå i front for sin og mange andre menneskers tro, dette står hun for!

Har lyst til å tilføye at en gang var månen flat, en gang var det utenkelig å fly og lista kunne lages myyyye lenger...

Men jeg setter pris på henne for det da :-)

Selv om det utenifra virker som dette ikke er bra for henne, er selvsagt det viktigste hva hun selv føler:-)

Men så til spørsmålet det er utrolig at ingen har stilt allerede: Har hun fått kontakt med sin skytsengel? ;)

Jeg tror media har "hauset" dette voldsomt opp. De tar jo en setning som snåsamannen og prinsessa sier og lager store overskrifter av det. Blir litt tatt ut av sammenheng på denne måten.

Jeg ser litt den problematikken som snåsamannen påpeker. Det er lettere å begå selvmord om man tror man kan fortsette å ha en viss kontakt med dette livet etterpå.

''Jeg ser litt den problematikken som snåsamannen påpeker. Det er lettere å begå selvmord om man tror man kan fortsette å ha en viss kontakt med dette livet etterpå.''

Men er ikke dette også et argument mot det kristne paradiset?

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Men så til spørsmålet det er utrolig at ingen har stilt allerede: Har hun fått kontakt med sin skytsengel? ;)

Å jada. Det er flere av dem. En gang måtte hun stoppe bilen, fordi hun ble så forstyrret av at englene jabbet sånn at det rent var trafikkfarlig :-)

Men jeg skal ikke le av dette, for noen ganger når jeg leser statusene hennes lurer jeg på om hun kan være psykotisk, men jeg er jo ingen psykiater og vet for lite til å stille diagnoser.

Å jada. Det er flere av dem. En gang måtte hun stoppe bilen, fordi hun ble så forstyrret av at englene jabbet sånn at det rent var trafikkfarlig :-)

Men jeg skal ikke le av dette, for noen ganger når jeg leser statusene hennes lurer jeg på om hun kan være psykotisk, men jeg er jo ingen psykiater og vet for lite til å stille diagnoser.

Ikke mye til skytsengler når de prater høl i hue på henne og gjør henne til en fare for seg selv og andre i trafikken, nei.

Ok :)

Kan forstå det. Jeg tror vi må lære det på nytt,fordi vi har glemt det. Tror alle har kunnet det,men verden ble for matrealistisk. Hadde ikke vært meg imot om slikt var gratis å lære,men det er jo noens levebrød. De bruker mye tid på det,det er det de kan best. Som en psykiater kan det han gjør best,hadde vært fint om det var gratis og. Alt går vel ut på det samme? Å ha det best mulig her i livet...

''Jeg tror vi må lære det på nytt,fordi vi har glemt det. Tror alle har kunnet det,men verden ble for matrealistisk''

Hvorfor skal jeg lære å snakke med engler (og hva er engler?)? Hva har slike evner med evt. materialisme å gjøre?

Hehe, jeg forventer ikke svar.

''Jeg tror vi må lære det på nytt,fordi vi har glemt det. Tror alle har kunnet det,men verden ble for matrealistisk''

Hvorfor skal jeg lære å snakke med engler (og hva er engler?)? Hva har slike evner med evt. materialisme å gjøre?

Hehe, jeg forventer ikke svar.

Hva er engler, ja.

Nå høres du litt ut som homoforskeren til Eia. "Hva er en homo?". ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...