Gjest Ulvinnen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Datteren din har helt rett. Å fylle 20 er grusomt, det husker jeg godt. Jeg hadde en skikkelig depresjon like før min 20 årsdag. Det som berget meg, var trøst av en venninne som var 2 mnd eldre enn meg. Jeg tror min skrekk skyldtes at min mor hadde inprentet i meg at jeg måtte finne hva jeg skulle med livet mitt mens jeg var tenåring. At det var da alle valg skulle gjøres. Men datteren din har vel ikke opplevd det? Så hvorfor er det så ille for henne å bli 20? Dagens unge ser at foreldrene og andre voksne kan bytte yrker flere ganger i løpet av livet, gjerne bytte partenere også. Så de vet at ikke noe er statisk etter at de blir voksne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353261-skrekkalder/page/3/#findComment-3027486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Datteren din har helt rett. Å fylle 20 er grusomt, det husker jeg godt. Jeg hadde en skikkelig depresjon like før min 20 årsdag. Det som berget meg, var trøst av en venninne som var 2 mnd eldre enn meg. Jeg tror min skrekk skyldtes at min mor hadde inprentet i meg at jeg måtte finne hva jeg skulle med livet mitt mens jeg var tenåring. At det var da alle valg skulle gjøres. Men datteren din har vel ikke opplevd det? Så hvorfor er det så ille for henne å bli 20? Dagens unge ser at foreldrene og andre voksne kan bytte yrker flere ganger i løpet av livet, gjerne bytte partenere også. Så de vet at ikke noe er statisk etter at de blir voksne. Jeg vet ikke, men jeg husker at jeg ogsaa synes det var trist aa fylle 20. Ingen spesiell aarsak til det. Nei, jeg har ikke prentet inn i henne hvor viktig det er med utdannelse. Det er ikke noedvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353261-skrekkalder/page/3/#findComment-3027490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Tror aldri jeg har hatt noen skrekkalder, men det er klart at i 20-årene virket 40 årene laaaaangt unna. Nå runder jeg 40 neste år, og synes det er helt greit. Jeg ble skikkelig rørt 17. mai i år, da det gikk opp for meg at det var 20 år siden jeg selv var russ. Husket så utrolig godt følelsen av å være ferdig på skolen, samholdet med vennene, spenningen for det som lå foran meg mht reising, utdannelse osv. Syntes russen i år var helt vidunderlige :-) - og nå høres jeg ut som ei gammel kjerring :-) ''Jeg ble skikkelig rørt 17. mai i år, da det gikk opp for meg at det var 20 år siden jeg selv var russ'' Jeg hadde russ i aar, 25 aar etter at jeg selv var russ. Det var uvirkelig:) De 25 aarene har g[tt fort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353261-skrekkalder/page/3/#findComment-3027492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.