Gjest grønnelsker Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 hei, jeg er veldig glad i grønnsaker og frukt(yoghurt å) og spiser så mye av det at jeg selv merker av og itl at magen min "skal sprekke". Det holder nemlig ikke(spesilet om kvelden) at jeg spiser et eple/fersken eller litt druer jeg må ha nemlig minst 5-6 slags av forskjellig frukt for å "tilfredstille" mine behov. Er det OK? Jeg veier 52 og er 165 cm høyt? Er det egentlig bra å spise så mye frukt og grønnsaker fordi jeg har merket idet siste året at jeg "tåler/liker ikke" et annet mat og har kuttet alle "fete produkter". Det gjenspeiles med det at resten av familien min(mannen og to barn) spiser veldig ofte noe annet enn jeg gjør. Jeg vil nemlig alltid ha noe "grønt" mens hvis mannen f.eks. skal ha noe grønt må det være stekt med masse smør. Og jeg sånn.....ikke tale om. Kan du gi meg noen tips her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Hei grønnelsker, Så lenge ikke det går på bekostning av annen mat som er viktig å få i seg, gjør det ikke noe om du spiser mye frukt og grønt. Du bør passe på å få i deg nok av brød/kornprodukter, proteinmat (kjøtt, fisk, egg, belgfrukter etc) og melk/melkeprodukter også. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stella2 Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Grønnelsker! Det er kjempesupert å spise masse grønnsaker, de fleste av oss har vel heller omvendt problem; man føler aldri at man får i seg nok grønt. Mem du skal være litt forsiktig så du ikke blir fanatisk, og kutter ut alt fettet. Det er aldeles ikke sunt, selvom mange later til å tro det. Det beste er å kombinere og ikke bli syklig opptatt av hva man putter i munn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.