Gå til innhold

Demi Moore og Marianne Auli -go home

Anbefalte innlegg

Ja? Og når du klarer å stemple henne som direkte usunn pga overflødig hud etter svangerskap og noe mer underhudsfett enn Aulie og Moore, da har du feil briller på.

Ikke rart mange av oss føler oss angrepet.

Jeg har skrevet litt mer enn som så nedover her, og jeg tror jeg har klargjort hva jeg mener.

Jeg har svart alle som har skrevet til meg - bortsett fra deg nå. Årsaken er at du legger så mye rart i det jeg skriver at jeg ikke ser noe poeng.

Fortsetter under...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

45

• Babette

12

• Colette

7

• morsan

6

Jeg er en stor tilhenger av Per Fuggelli, og hans syn på mennesket. Tror du ærlig og oppriktig at det er vekt alene som skaper "sunnhet"? Eller hjelper det og pine seg gjennom trening og salatblader, hvis man ikke trives med det? Jeg tror mennesket er mer sammensatt enn som så, og at det er nøye sammenheng mellom det psykiske og det fysiske. Og jeg tror trivsel er en viktig årsak til god helse.

Man kan ikke følge slavisk all informasjon som legges fram til enhver tid.

''Jeg er en stor tilhenger av Per Fuggelli, og hans syn på mennesket. Tror du ærlig og oppriktig at det er vekt alene som skaper "sunnhet"? Eller hjelper det og pine seg gjennom trening og salatblader, hvis man ikke trives med det? Jeg tror mennesket er mer sammensatt enn som så, og at det er nøye sammenheng mellom det psykiske og det fysiske. Og jeg tror trivsel er en viktig årsak til god helse.''

Jeg tror absolutt ikke vekt skaper "sunnhet", og jeg tror ikke det å pine seg gjennom trening og salatblader (her må det dog sies at jeg alltid, i alle innlegg jeg har skrevet om kost og trening, har kritisert alt av dietter) har stort å si i forhold til trivsel. Jeg har alltid argumentert for å finne noe den enkelte trives med, og å tilpasse dietter etter trivsel - altså noe de kan leve med.

Jeg er helt enig med deg i det du skriver.

Men det er åpenbart mange andre som ikke er det, f.eks. de som kaster seg på alle disse vannvittige diettene, og åpenbart føler seg så truffet når de ser en veltrent kvinne at de til og med synes det er greit å mobbe henne, og å kalle henne mindre "ekte" enn f.eks. denne NRK-kvinnen.

Og det er det jeg har reagert på nedover her.

''Jeg er en stor tilhenger av Per Fuggelli, og hans syn på mennesket. Tror du ærlig og oppriktig at det er vekt alene som skaper "sunnhet"? Eller hjelper det og pine seg gjennom trening og salatblader, hvis man ikke trives med det? Jeg tror mennesket er mer sammensatt enn som så, og at det er nøye sammenheng mellom det psykiske og det fysiske. Og jeg tror trivsel er en viktig årsak til god helse.''

Jeg tror absolutt ikke vekt skaper "sunnhet", og jeg tror ikke det å pine seg gjennom trening og salatblader (her må det dog sies at jeg alltid, i alle innlegg jeg har skrevet om kost og trening, har kritisert alt av dietter) har stort å si i forhold til trivsel. Jeg har alltid argumentert for å finne noe den enkelte trives med, og å tilpasse dietter etter trivsel - altså noe de kan leve med.

Jeg er helt enig med deg i det du skriver.

Men det er åpenbart mange andre som ikke er det, f.eks. de som kaster seg på alle disse vannvittige diettene, og åpenbart føler seg så truffet når de ser en veltrent kvinne at de til og med synes det er greit å mobbe henne, og å kalle henne mindre "ekte" enn f.eks. denne NRK-kvinnen.

Og det er det jeg har reagert på nedover her.

Jeg merker i hvert fall en downperiode i mitt liv, når jeg prøver og leve på akkord med meg selv. Og jeg tenker at jeg heller vil dø av trivsel, enn av og være helsefreak. Hva er målet med og leve alt for lenge? Jeg ønsker ikke og bli liggende på sykehjem i ca. 10 år:-( Nå er ikke jeg heller så opptatt av og være sexy for gud og hvermann. De får ta meg som jeg er:-) Ellers lever jeg godt uten:-)

Jeg merker i hvert fall en downperiode i mitt liv, når jeg prøver og leve på akkord med meg selv. Og jeg tenker at jeg heller vil dø av trivsel, enn av og være helsefreak. Hva er målet med og leve alt for lenge? Jeg ønsker ikke og bli liggende på sykehjem i ca. 10 år:-( Nå er ikke jeg heller så opptatt av og være sexy for gud og hvermann. De får ta meg som jeg er:-) Ellers lever jeg godt uten:-)

Det er en bra innstilling. Det må være kjipt å gå gjennom livet på kaninføde og aldri være fornøyd med seg selv. Tror du angrer på det den dagen du blir truffet av et piano på urutinert ferd ned fra syvende etajse. ;)

Det er en bra innstilling. Det må være kjipt å gå gjennom livet på kaninføde og aldri være fornøyd med seg selv. Tror du angrer på det den dagen du blir truffet av et piano på urutinert ferd ned fra syvende etajse. ;)

Jeg har store deler av mitt liv blitt verdsatt av menn pga av mitt utseende. Ikke for og skryte... men: "Du er så pen og sexy, og jeg blir kåt" har vært en gjenganger.....Til slutt ble jeg lei av dette, og bestemte meg for at jeg ville verdsettes for den personen jeg er. Og sluttet derfor med og visualisere meg selv, og framsto bare som den jeg er som menneske. Litt mindre respons, kanskje, men mye bedre respons:-)

Annonse

Jeg har store deler av mitt liv blitt verdsatt av menn pga av mitt utseende. Ikke for og skryte... men: "Du er så pen og sexy, og jeg blir kåt" har vært en gjenganger.....Til slutt ble jeg lei av dette, og bestemte meg for at jeg ville verdsettes for den personen jeg er. Og sluttet derfor med og visualisere meg selv, og framsto bare som den jeg er som menneske. Litt mindre respons, kanskje, men mye bedre respons:-)

Folk er for overfladiske.

Det er bare å se på hvordan dere sikler over menn i "verdens vakreste kvinne"-tråden akkurat nå. ;)

Gjest Nickløsheletiden

Og ikke et eneste bilde av deg på facebook. Dårlig gjort :( Du har sett meg. Jeg vil se deg :-)

Jeg kan absolutt ikke se at dette er et "mer ekte kvinnfolk" enn de to førstnevnte.

Det som derimot er udiskutabelt basert på de tre bildene, er at hun er betraktelig "mer kvinnfolk" enn de to førstnevnte.

Dama ser direkte usunn ut, og det bør aldri bli målet - uansett hvor vanlig det er med fett. Det er jo nettopp det at fett er i ferd med å bli vanlig som er- og vil bli den store folkesykdommen de neste årene.

Det er kult å ville drite ut to pr-kåte kvinnfolk, men det er drøyt å kalle sitt usunne jeg "mer ekte" enn to stykker som åpenbart tar en tur eller tre på tredemølla.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at hun ser usunn ut. I mine øyne ser hun helt vanlig ut, og vanlig slank. Jeg vet om mange som ser slanke og fine ut med klær, men som har litt mage og valker under klærne. Og de trener og holder seg i form, men de gidder ikke å trene på den utseendefikserte måten. De bryr seg heller ikke om at det henger litt her og der.

Jeg synes bildet har humor og budskap. Og hun gjør to ting på en gang: Tør å vise fram en helt vanlig kropp, og parodierer de selvopptatte som bretter seg ut på nettet.

Nårt Marianne Aulie uttaler at det vakreste hun vet er kvinner som bærer preg av at de har født barn, lyder det like troverdig som når 20-årige modeller sier at det skjønneste de vet er kvinner på 90 med ansiktet fullt av rynker.

Folk er for overfladiske.

Det er bare å se på hvordan dere sikler over menn i "verdens vakreste kvinne"-tråden akkurat nå. ;)

Ja, vi lærer i den skolen vi går:-) Men merk at vi, i hvertfall jeg, vektlegger andre ting enn et ytre bestemt av amerikanske filmer, og etter en viss forutbestemt standard:-)

Gjest Nickløsheletiden

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at hun ser usunn ut. I mine øyne ser hun helt vanlig ut, og vanlig slank. Jeg vet om mange som ser slanke og fine ut med klær, men som har litt mage og valker under klærne. Og de trener og holder seg i form, men de gidder ikke å trene på den utseendefikserte måten. De bryr seg heller ikke om at det henger litt her og der.

Jeg synes bildet har humor og budskap. Og hun gjør to ting på en gang: Tør å vise fram en helt vanlig kropp, og parodierer de selvopptatte som bretter seg ut på nettet.

Nårt Marianne Aulie uttaler at det vakreste hun vet er kvinner som bærer preg av at de har født barn, lyder det like troverdig som når 20-årige modeller sier at det skjønneste de vet er kvinner på 90 med ansiktet fullt av rynker.

Jeg tror du har misforstått budskapet til SDD. Bare se på denne tråden. Alle kvinner hyler opp når denne dama kritiseres, men når de andre slanke damene kritiseres er det omtrent applaus.

Kvinner kan være forferdelig stygge med hverandre.

En ting som er sikkert er at alle de 3 kvinnene er flotte.

Annonse

Man kan godt bli førsteinntrykkbetatt av noen bare basert på utseeendet. Men hvis man faller ordentlig, er det for hele mennesket og hele pakka, mener jeg. Så hvorfor lage en motsetning mellom utseende og indre egenskaper?

Jeg tror du har misforstått budskapet til SDD. Bare se på denne tråden. Alle kvinner hyler opp når denne dama kritiseres, men når de andre slanke damene kritiseres er det omtrent applaus.

Han sier at hun ser usunn ut, det var det jeg kommenterte. Og han tar det for gitt at hun ikke trener, fordi hun ikke er så stram som visse andre avbildede.

Hvis man først skal diskutere kropper, synes ikke jeg at Demi har noen drømmekropp. Hun har ikke midje.

''Alle kvinner hyler opp når denne dama kritiseres''

Ja, det skulle da også bare mangle. Hennes budskap (og motiv for å vise seg fram) er jo ikke "se så deilig jeg er".

Han sier at hun ser usunn ut, det var det jeg kommenterte. Og han tar det for gitt at hun ikke trener, fordi hun ikke er så stram som visse andre avbildede.

Hvis man først skal diskutere kropper, synes ikke jeg at Demi har noen drømmekropp. Hun har ikke midje.

''Han sier at hun ser usunn ut, det var det jeg kommenterte. Og han tar det for gitt at hun ikke trener, fordi hun ikke er så stram som visse andre avbildede. ''

Jeg likte svaret ditt, Babette.

Jeg kan virkelig ikke med min beste vilje forstå at hun ser verken særlig usunn eller feit ut. At man har litt ekstra hud eller polstring rundt livet er ikke det samme som å være usunn, og jeg tipper at hun ikke ville slått ut på overvekt på BMI.

Noen trener for å skulpturere kroppen, andre trener for at kroppen skal fungere og brukes. Jeg holder en knapp på sistnevnte. Og så er det selvfølgelig en bonus om den former seg fint av treninga.

Man kan godt bli førsteinntrykkbetatt av noen bare basert på utseeendet. Men hvis man faller ordentlig, er det for hele mennesket og hele pakka, mener jeg. Så hvorfor lage en motsetning mellom utseende og indre egenskaper?

Jeg er helt enig med deg i det. Men jeg har alt for ofte blitt verdsatt for mitt ytre, og lengden føles i kke det noe godt. Jeg vil verdsettes for det mennsket jeg er, og håper ikke at det er for mye forlangt:-)

Gjest Nickløsheletiden

Det tror jeg kommer av at hun har smale hofter og har født barn.

Gjest Nickløsheletiden

''Alle kvinner hyler opp når denne dama kritiseres''

Ja, det skulle da også bare mangle. Hennes budskap (og motiv for å vise seg fram) er jo ikke "se så deilig jeg er".

Jeg skjønner at det kritiseres, men de kritiserers jo også for å se kunstige ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...