Gå til innhold

Demi Moore og Marianne Auli -go home

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

45

• Babette

12

• Colette

7

• morsan

6

Jeg skjønner at det kritiseres, men de kritiserers jo også for å se kunstige ut.

Hvis de har jukset seg til det som gir dem 10 poeng, synes jeg det også er helt greit å påpeke. Man kan utrette mye med operasjoner og fettsuging. Men selvsagt må man være velskapt i utgangspunktet for å ha en gjennomført vakker kropp.

''Han sier at hun ser usunn ut, det var det jeg kommenterte. Og han tar det for gitt at hun ikke trener, fordi hun ikke er så stram som visse andre avbildede. ''

Jeg likte svaret ditt, Babette.

Jeg kan virkelig ikke med min beste vilje forstå at hun ser verken særlig usunn eller feit ut. At man har litt ekstra hud eller polstring rundt livet er ikke det samme som å være usunn, og jeg tipper at hun ikke ville slått ut på overvekt på BMI.

Noen trener for å skulpturere kroppen, andre trener for at kroppen skal fungere og brukes. Jeg holder en knapp på sistnevnte. Og så er det selvfølgelig en bonus om den former seg fint av treninga.

''Noen trener for å skulpturere kroppen,''

Nettopp. Og en del helsestudiofrelste har nok lett for å vurdere ut fra dette.

''Alle kvinner hyler opp når denne dama kritiseres''

Ja, det skulle da også bare mangle. Hennes budskap (og motiv for å vise seg fram) er jo ikke "se så deilig jeg er".

Nå har jeg gjentatt meg ganske mange ganger nedover her i dag, men jeg har ikke kritisert henne for å vise seg fram, men for å kalle seg selv en "ekte kvinne", og indirekte påstå at Demi Moore og Aulie ikke er "ekte kvinner".

Dette til unison jubel fra alle.

Hadde hun droppa ektekommentaren, holdt kjeft og lagt ut bildet, så greit nok, da hadde det ikke vært noe problem, med når hun går ut som hun gjør, mot to andre, grenser det mot mobbing.

Og kommentatorer i diverse aviser (f.eks. dagens VG), mobber Aulie for å ha en "konfirmasjonskropp". Dette ikke bare grenser mot mobbing, det er mobbing.

Jeg reagerte på at dette er så greit at alle jubler og hyller dama.

Jeg reagerer også på at kvinner som åpenbart holder seg i form, og spiser sunt (påstår i hvert fall Aulie selv), skal trøkkes ned for sitt utseende, her i en tid hvor alt helsepersonell råder oss til å tenke nettopp kosthold og trening.

De som får resultater skal åpenbart tas. Naturligvis av andre kvinner.

Jeg forstår at hun forsøkte å gjøre narr av pr-kåta kvinner som Aulie - helt greit, det er bra humor, og Aulie fortjener det, hun virker ikke helt våken, men når de går direkte inn og påstår at hun ikke er en "ekte kvinne" (hva nå det betyr), og hun skal måtte tåle det hun får av den ene kvinnekjendisen etter den andre i de to siste dagenes aviser, går det langt over streken, og dette la NRK-dama selv opp til.

Er det for øvrig noen som har sett noen menn som har kastet seg på hyllinga av denne kvinnen?

Sannsynligvis ikke. Kvinner er hverandres verste fiende. Er de for feite er det galt. Ser de bra ut er det galt det også.

Nå har jeg gjentatt meg ganske mange ganger nedover her i dag, men jeg har ikke kritisert henne for å vise seg fram, men for å kalle seg selv en "ekte kvinne", og indirekte påstå at Demi Moore og Aulie ikke er "ekte kvinner".

Hadde hun droppa ektekommentaren, holdt kjeft og lagt ut bildet, så greit nok, da hadde det ikke vært noe problem, med når hun går ut som hun gjør, mot to andre, grenser det mot mobbing.

Og kommentatorer i diverse aviser (f.eks. dagens VG), mobber Aulie for å ha en "konfirmasjonskropp". Dette ikke bare grenser mot mobbing, det er mobbing.

Jeg reagerer også på at kvinner som åpenbart holder seg i form, og spiser sunt (påstår i hvert fall Aulie selv), skal trøkkes ned for sitt utseende, her i en tid hvor alt helsepersonell råder oss til å tenke nettopp kosthold og trening.

Jeg forstår at hun forsøkte å gjøre narr av pr-kåta kvinner som Aulie - helt greit, det er bra humor, og Aulie fortjener det, hun virker ikke helt våken, men når de går direkte inn og påstår at hun ikke er en "ekte kvinne" (hva nå det betyr), og hun skal måtte tåle det hun får av den ene kvinnekjendisen etter den andre i de to siste dagenes aviser, går det langt over streken, og dette la NRK-dama selv opp til.

Er det for øvrig noen som har sett noen menn som har kastet seg på hyllinga av denne kvinnen?

Sannsynligvis ikke. Kvinner er hverandres verste fiende. Er de for feite er det galt. Ser de bra ut er det galt det også.

Enn hvis du bytter ut "ekte" med vanlig eller gjennomsnitts? Kari Hvermannsen?

Gjest Nickløsheletiden

''Er det for øvrig noen som har sett noen menn som har kastet seg på hyllinga av denne kvinnen?''

Kommentar fra min 16-årige sønn:- Jævla feministkjerring altså!

Annonse

''Han sier at hun ser usunn ut, det var det jeg kommenterte. Og han tar det for gitt at hun ikke trener, fordi hun ikke er så stram som visse andre avbildede. ''

Jeg likte svaret ditt, Babette.

Jeg kan virkelig ikke med min beste vilje forstå at hun ser verken særlig usunn eller feit ut. At man har litt ekstra hud eller polstring rundt livet er ikke det samme som å være usunn, og jeg tipper at hun ikke ville slått ut på overvekt på BMI.

Noen trener for å skulpturere kroppen, andre trener for at kroppen skal fungere og brukes. Jeg holder en knapp på sistnevnte. Og så er det selvfølgelig en bonus om den former seg fint av treninga.

NRK-dama trener ikke. Det har hun ikke tid til (sier hun selv).

Dere kan vanskelig argumentere for at fett er sunt, og denne dama har bra med bilringer. Ja, jeg vet hun lener seg forover.

Men jeg kritiserer henne ikke for fettet. Jeg kritiserer henne for å kalle seg en "ekte kvinne" (og indirekte påstå at Aulie og Moore ikke er ekte), og jeg kritiserer hyllesten av henne for å gå mot to veltrente kvinner, som om det er galt å se bra ut. Hadde hun ironisert over deres bildeidioti hadde det vært gøy og fortjent, men hun åpna kjeften også.

Det minner om misunnelse. Ikke fra NRK-dama, hun trives nok godt med seg selv, men fra de som hyller henne, og jeg ser et problem i at det veltrente plutselig skal være fienden, mens 10+ kilo for mye skal være malen - dette i en tid hvor vi går mot en overvektsrelatert sykdomskrise i helsenæringa.

Dere kan vanskelig argumentere for at fett er sunt, og denne dama har bra med bilringer. Ja, jeg vet hun lener seg forover.

Men jeg kritiserer henne ikke for fettet. Jeg kritiserer henne for å kalle seg en "ekte kvinne" (og indirekte påstå at Aulie og Moore ikke er ekte), og jeg kritiserer hyllesten av henne for å gå mot to veltrente kvinner, som om det er galt å se bra ut. Hadde hun ironisert over deres bildeidioti hadde det vært gøy og fortjent, men hun åpna kjeften også.

Det minner om misunnelse. Ikke fra NRK-dama, hun trives nok godt med seg selv, men fra de som hyller henne, og jeg ser et problem i at det veltrente plutselig skal være fienden, mens 10+ kilo for mye skal være malen - dette i en tid hvor vi går mot en overvektsrelatert sykdomskrise i helsenæringa.

Det er da ikke fordi de er veltrente hun kritiserer dem! Det er fordi de eksponerer seg på en usedvanlig selvopptatt måte!

Enn hvis du bytter ut "ekte" med vanlig eller gjennomsnitts? Kari Hvermannsen?

Da hadde hun sannsynligvis hatt rett. Hun ser gjennomsnittlig ut (sånn i forhold til fett på kroppen).

Men snittet har økt med mange kilo bare siden startet av nittitallet, og flere enn noen gang bruker insulin eller får andre livsstilsrelaterte skader som følge av dette, så i følge helsemyndighetene er ikke det gjennomsnittlige spesielt sunt lenger.

Det er da ikke fordi de er veltrente hun kritiserer dem! Det er fordi de eksponerer seg på en usedvanlig selvopptatt måte!

Jeg forstår at det var poenget hennes, men så begynte debatten rundt denne "ekte"-kommentaren, og debatten i avisene de siste dagene har ikke dreid seg om Aulie som mediehore, men om Aulies kropp vs. NRK-damas kropp (jeg husker ikke hva hun heter, det er derfor jeg kaller henne NRK-dama hele veien nedover her ...).

Hva Demi Moore angår vet jeg ikke. Jeg vet at Aulie er i pressen for rumpa si flere ganger i måneden, mens jeg ikke tror jeg har sett Demi Moore siden Ghost. Men det er godt mulig hun oppfører seg som Aulie i amerikansk presse.

Annonse

Jeg forstår at det var poenget hennes, men så begynte debatten rundt denne "ekte"-kommentaren, og debatten i avisene de siste dagene har ikke dreid seg om Aulie som mediehore, men om Aulies kropp vs. NRK-damas kropp (jeg husker ikke hva hun heter, det er derfor jeg kaller henne NRK-dama hele veien nedover her ...).

Hva Demi Moore angår vet jeg ikke. Jeg vet at Aulie er i pressen for rumpa si flere ganger i måneden, mens jeg ikke tror jeg har sett Demi Moore siden Ghost. Men det er godt mulig hun oppfører seg som Aulie i amerikansk presse.

Var det ikke Twitter-stuntet til Demi som utløste Helles stunt, da?

Jeg trodde hele greia var en parodi på det og Mariannes lignende framstøt.

Var det ikke Twitter-stuntet til Demi som utløste Helles stunt, da?

Jeg trodde hele greia var en parodi på det og Mariannes lignende framstøt.

Jo, Aulie viste seg som en virkelig innovativ kunstner og kastet seg på Moores mediestunt. Jeg tror ikke Aulie har evnen til å finne på noe selv ...

Sånn sett var det vel Aulie NRK-dama parodierte mest.

''Er det for øvrig noen som har sett noen menn som har kastet seg på hyllinga av denne kvinnen?''

Er feminist skjellsord? Jeg hadde blitt dritforbanna av et sånt utsagn.

''NRK-dama trener ikke. Det har hun ikke tid til (sier hun selv).''

OK, det har jeg ikke fått med meg.

''Dere kan vanskelig argumentere for at fett er sunt, og denne dama har bra med bilringer. Ja, jeg vet hun lener seg forover.''

Hun har da ikke bilringer, hun har kvapsete hud. Det er noe helt annet.

''Men jeg kritiserer henne ikke for fettet. Jeg kritiserer henne for å kalle seg en "ekte kvinne" (og indirekte påstå at Aulie og Moore ikke er ekte), og jeg kritiserer hyllesten av henne for å gå mot to veltrente kvinner, som om det er galt å se bra ut. ''

Klart alle kvinner er ekte! Og det blir feil hvis man må være på en viss måte for å være "ekte kvinne", enten det er formfull eller mager, skulpturert eller kvapsete.

Men det er liten tvil om at man ser få hverdagskropper i mediene, og dermed mener jeg hun bidrar med en nyansering vi har godt av, noen hver.

''(...) og jeg ser et problem i at det veltrente plutselig skal være fienden, mens 10+ kilo for mye skal være malen''

Mener du virkelig at Helle Vaagland er 10 + kilo overvektig? Det nekter jeg å gå med på. Har du sett henne i andre settinger? Hun finnes ikke tjukk. Hun er bare ikke skupturert. OK, så trener hun ikke (jfr det du skrev over), så hvorvidt hun er sunn/veltrent eller ei, blir en litt annen vurdering, men hun er virkelig ikke feit, altså. Hvis du synes det, har bildet hennes virkelig en misjon, for å si det sånn.

''Kommentar fra min 16-årige sønn:- Jævla feministkjerring altså''

Var det ikke din sønn som hylte mot noen jævla sosialister også for en tid tilbake?

Tror du bør sette på plass han der snart. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...