Gå til innhold

Løpe maraton med betennelse i foten

Anbefalte innlegg

Gjest maratonløper?

Jeg har det siste halvåret trent mye. Jeg klarer å løpe 4 mil uten stopp. Målet mitt har vært å klare å gjennomføre maraton som er i morgen.

MEN: Nå har jeg fått betennelse i foten (plantarfasciit). I tillegg har jeg tette bihuler og lett feber.

Legen og fysioterapeuten fraråder meg å løpe maraton.

Men jeg tror jeg med min vilje kan trosse smertene, og likevel klare å gjennomføre.

Det er så surt at dette som jeg har gledet meg til og trent så mye til, nå går i vasken.

Bør jeg droppe maraton? Er sjansen stor for kroniske skader når man løper med betennelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353406-l%C3%B8pe-maraton-med-betennelse-i-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Er man skadet, for ikke snakke om syk, så skal man ikke konkurrere og ihvertfall ikke i ekstremsporter som ett maratonløp. Skaden kan bli værre og en infeksjon i kroppen kan ende riktig galt. Jeg håper at dine rådgivere fikk stoppet deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...