Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå kan jeg løpe på _tur_, ikke bare på trening! Kan løpe lenge om gangen uten å stoppe, puster rolig gjennom nesen, og må ikke sette meg små mål hele veien (bare til _den_ lyktestolpen, bare til _det_ kumlokket) for å holde ut. Moro!

Jeg sykler til og fra jobb nesten hver dag (7km hver vei men fryktelig bratt, så det blir bra trening), går og/eller jogger lang tur med hundene nesten hver dag, bruker rockeringen daglig, alt fra 5 til 30 minutter. Den står fremme så det er lett å spinne noen runder når jeg har tid. På badet tar jeg armhevninger på benken (klarer ikke fra bakken ennå) omtrent hver gang jeg er på badet, er oppe i ti nå, og manualer på 5kg ligger strategisk til i huset, så jeg kan ta noen biceps curls når jeg går forbi.

Nå er det blitt sånn at jeg blir rastløs hvis jeg ikke gjør noe fysisk en dag, og jeg må bevisst ta meg en hviledag innimellom for ikke å overdrive. Har veldig lite søtsug til vanlig, selv om det smaker godt med kake av og til, men det er ikke noe offer å la være å spise søtt når jeg ikke _vil_.

Ganske stolt over at det har gått så bra! Det er ikke bare bare å starte et "nytt liv" når man har en kronisk bindevevslidelse, er minst 15kg overvektig, vondt "over alt" i rygg og albue og knær, jobber og har barn :-) Før har nedturen kommet ganske fort, med en forkjølelse, et overtråkk, svineinfluensa, bronkitt. Men denne gangen tror jeg det holder lenge, nå har jeg holdt på siden mars med sykling og mosjon og spiser annerledes og nå begynner det virkelig å gå mer av seg selv! Dessuten fikk jeg allergimedisin i våres, og nå har det *bank i bordet* gått over et halvt år siden siste skikkelige forkjølelse :o)

Og 11kg i minus hittil!

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Så flink du er! Virkelig bra. Stå på videre. :-)

For egen del kjenner jeg også behov for å mosjonere mer. Jeg sykler til/fra jobb hver dag, går minst 1 x 1 timestur pr uke og trener 1 t aerbics pr uke. Men jeg bør nok trene mer for å strammes opp her og der.

Annonse

Så flink du er! Virkelig bra. Stå på videre. :-)

For egen del kjenner jeg også behov for å mosjonere mer. Jeg sykler til/fra jobb hver dag, går minst 1 x 1 timestur pr uke og trener 1 t aerbics pr uke. Men jeg bør nok trene mer for å strammes opp her og der.

:-)

Bravo, når man setter seg mål og atpåtil greier å gjennomføre sine forsetter, er det all grunn til å skryte litt/være stolt av selv.

Takk for det :-) I går jogget jeg opp _hele_ skrekkbakken min, det var milepæl det også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...