Gå til innhold

Middagsforslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha? Det er absolutt ingen verdens ting som frister idag :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte jeg skulle mekke noen greske kjøttboller av lammekjøttdeig, som jeg skal spise med noen stekte grønnsaker, couscous og tsatziki. Et annet alternativ for den samme kjøttdeigen, er å lage moussaka :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Her er det steinbitkarbonader, poteter og grønnsaker. Ikke det som frister mest, men godt når en først spiser det da :)

Skrevet

Blir reker og loff i dag. Må spise opp rester etter helgens utskeielser ;O)

Skrevet

Vi skal ha fiskegrateng med kokte poteter,kokte gulrøtter og smeltet smør. Nam nam. :-)

Skrevet

Tenkte jeg skulle mekke noen greske kjøttboller av lammekjøttdeig, som jeg skal spise med noen stekte grønnsaker, couscous og tsatziki. Et annet alternativ for den samme kjøttdeigen, er å lage moussaka :)

Det hørtes faktisk veldig godt ut! Det ble stroganoff idag men noterer gresk mat til imorgen:)

Men hvor får man kjøpt lammekjøttdeig? Antar du lager kjøttbollene eller er de ferdiglagde?

Skrevet

Her er det steinbitkarbonader, poteter og grønnsaker. Ikke det som frister mest, men godt når en først spiser det da :)

Jeg hadde noe form for fiskekaker (var det steinbit tro?) på jobb idag, så det holder med det en gang om dagen;-)

Skrevet

Blir reker og loff i dag. Må spise opp rester etter helgens utskeielser ;O)

Jeg er ikke sånn kjempeglad i reker ;-) Men kos dere :)

Skrevet

Vi skal ha fiskegrateng med kokte poteter,kokte gulrøtter og smeltet smør. Nam nam. :-)

Jeg har skjønt at veldig mange synes fiskegrateng er veldig godt her inne, men det er vel noe av det kjedeligste jeg kan spise tror jeg :-) Det ble stroganoff idag og det smakte faktisk :-)

Skrevet

Det hørtes faktisk veldig godt ut! Det ble stroganoff idag men noterer gresk mat til imorgen:)

Men hvor får man kjøpt lammekjøttdeig? Antar du lager kjøttbollene eller er de ferdiglagde?

Lager kjøttbollene selv, ja.. Jeg fant det på Obs, faktisk. Vet ikke om det er fast eller om de tilfeldigvis tok inn et parti da det var billig kjøttdeig forrige uke. Det var veldig godt, anbefales :)

Skrevet

Lager kjøttbollene selv, ja.. Jeg fant det på Obs, faktisk. Vet ikke om det er fast eller om de tilfeldigvis tok inn et parti da det var billig kjøttdeig forrige uke. Det var veldig godt, anbefales :)

Obs ja.. hmm det er ikke noe Obs i nærheten her..

*fikk nå veldig lyst til å få tak i lammekjøttdeig*

Skrevet

Vi endte opp med suppe i dag, med poteter, pølsebiter, grønnsaker og flatbrød til. Varmer godt når det er skikkelig møkkavær ute.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Vi har hatt sei i dag. I gaar hadde vi faarikaal og i morgen skal vi ha kjoettkaker, tenker jeg. Ikke hjemmelagde nei:)

Skrevet

I dag var jeg på jobb, mens resten av gjengen hadde fårikål fra i går.

Gjest sesongvare
Skrevet

Obs ja.. hmm det er ikke noe Obs i nærheten her..

*fikk nå veldig lyst til å få tak i lammekjøttdeig*

Det er vel generelt mye lam å få tak i for tiden, så prøv den butikken du handler i til vanlig. Selv min knøttlille elendige nærbutikk (jada, det er en Rimi, men en skikkelig dårlig sådann) har enormt utvalg av lammeprodukter for tiden.

Skrevet

Kapteinens fylte torsk til meg og Kapteinens fylte rødspette til gubben. Servert med pommes frites og salat. I morgen blir det spaghetti med kjøttsaus, veldig sjelden på menyen her i huset.

Skrevet

"Gratinert tacogryte", dvs brunet kjøttdeig, smakstilsatt med tacokrydder og tilsatt bønner, mais og salsa, hatt oppi ildfast form og dekket med ost og gratinert. Servert med salat til.

Aller helst ville jeg lagt et tynt lag kesam eller rømme mellom kjøttet og osten, men der blir jeg nedstemt :-)

Skrevet

Det er vel generelt mye lam å få tak i for tiden, så prøv den butikken du handler i til vanlig. Selv min knøttlille elendige nærbutikk (jada, det er en Rimi, men en skikkelig dårlig sådann) har enormt utvalg av lammeprodukter for tiden.

Lam får jeg tak i ja, men kan ikke huske å ha sett lammekjøttdeig noe sted? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...