Gå til innhold

trene 3 ganger i uken?

Anbefalte innlegg

Gjest det kommer selvfølgelig an på
Skrevet

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente egentlig.

"Nå snakker jeg om vekttrening. Det er intet problem å løpe to dager på rad, sykle to dager på rad eller drive med aerobic to dager på rad"

Jeg trener for å gå ned i vekt. Og hittil er det bare kondisjonstrening jeg trener, dvs body jam (dansetrening 60 min) mandag og torsdag, fredagen trener jeg rask gange i 45 min i 8 graders stigning på tredemølle.

Går det greit?

Og hvorfor skal man ikke trene samme muskelgruppe to dager etter hvearndre?

Ja, han skriver jo at det går greit.

Du skal ikke trene samme muskelgruppe to dager etter hverandre fordi du bryter ned musklene under trening, og de trenger tid for å restitueres igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, jeg trener vekter av og til, trener armene. Men jeg kan f.eks trene armene mandagen og fredagen (og droppe trene vekt f.eks torsdagen?)

Jepp, du kan fint trene armene mandag og fredag, men du bør ikke trene armene mandag og tirsdag. ;)

Med utholdenhetstrening er det bare å kjøre på!

Skrevet

Jepp, du kan fint trene armene mandag og fredag, men du bør ikke trene armene mandag og tirsdag. ;)

Med utholdenhetstrening er det bare å kjøre på!

Ok! Dette er sikkert et teit spm, men går man ned i vekt om man kjører utholdentstrening 4 dager etter hverandre f.eks?

Gjest det kommer selvfølgelig an på
Skrevet

Ok! Dette er sikkert et teit spm, men går man ned i vekt om man kjører utholdentstrening 4 dager etter hverandre f.eks?

Kommer helt an på hva du spiser :-p

Skrevet

Jeg kan ikke garantere at du går ned i vekt av å trene fire dager på rad, hvorvidt du går ned i vekt avhenger av så mangt, men det er ingenting i veien for å trene en eller annen form for utholdenhetstrening 4 dager på rad.

Lytt til kroppen. Er du sliten etter mye trening - ta en dag fri.

Skrevet

Kommer helt an på hva du spiser :-p

Passer såklart på hva jeg spiser. Tillater meg bare søtt osv en gang i uken og spiser små måltider hver tredje time.

Skrevet

Dersom du trener tung styrketrening så er det dumt å trene samme muskelgruppe to dager etter hverandre. Men for oss vanlige mosjonister går dette helt greit:-)

For tiden trener jeg vanligvis tirsdag, onsdag og fredag. Det passer med min timeplan.

Skrevet

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente egentlig.

"Nå snakker jeg om vekttrening. Det er intet problem å løpe to dager på rad, sykle to dager på rad eller drive med aerobic to dager på rad"

Jeg trener for å gå ned i vekt. Og hittil er det bare kondisjonstrening jeg trener, dvs body jam (dansetrening 60 min) mandag og torsdag, fredagen trener jeg rask gange i 45 min i 8 graders stigning på tredemølle.

Går det greit?

Og hvorfor skal man ikke trene samme muskelgruppe to dager etter hvearndre?

Dans og rask gange kan du gjerne trene etter hverandre uten pausedager:-)

Skrevet

La oss si jeg trener f.eks Body Jam (danse-trening i 60 min) mandagen og torsdagen. Fredagen blir det f.eks 45 min rask gange på tredemølle i 8 grader stigning.

Går det greit?

Styrketrening er forresten veldig bra med tanke på vektnedgang.

Som en personlig trener sa: Det jeg får oftest spørsmål om, er hvordan få flat mage? De fleste ser rart på meg når jeg svarer ved å ta knebøy og utfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...