Gå til innhold

Naa er det nok!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Er man så uheldig at man har "eplefasong" i stedet for "pærefasong" så skal det veldig lite til før det blir valker som tyter ut. Da er noen få kg for mye nok, siden det legger seg rundt magen. De som har "pærefasong", som er mest vanlig for kvinner, får det fordelt utover rumpe og lår også, og har dermed mer å gå på før det blir valker.

Nå vet jeg ikke hvilken fasong Nickløsheletiden har, men om hun selv oppfatter kroppen sin som valkete, så er den nok det.

Dette forumet er også for de som bare trenger å gå ned noen få kg, ikke bare for de som er overvektige.

''Nå vet jeg ikke hvilken fasong Nickløsheletiden har''

Hverken paere eller eple. Smale skuldre og smale hofter, men de siste aarene har det begynt aa legge seg midt paa.:(

Hvis jeg skal proeve aa beskrive den, blir det vel da mer som en gravid flaggstang. Men jeg vet at jeg har midje under der et sted.

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

10

• Dorthe

6

• ShitDiddelyDo

3

• Mandolaika

3

Hverken paere eller eple. Smale skuldre og smale hofter, men de siste aarene har det begynt aa legge seg midt paa.:(

Hvis jeg skal proeve aa beskrive den, blir det vel da mer som en gravid flaggstang. Men jeg vet at jeg har midje under der et sted.

He he, "gravid flaggstang" var en god beskrivelse. Siden du nå er godt motivert, klarer du sikkert å finne igjen midjen midt på der.

Smale skuldre og smale hofter, der vekten havner på magen? Jeg tror det blir en annen beskrivelse av "eplefasong", bare at det ikke har gått så langt med deg enda. Men ingen fare hva det kalles, så lenge du selv ikke er fornøyd med utseendet.

Gravid flaggstang :-)

Morsom betegnelse!

Annonse

Ja, midjen var jo der for noen maaneder siden, saa det gjelder bare aa grave den frem igjen:-)

Det er faktisk mitt problem også, magen blir for stor i forhold til resten. Men jeg er nok mye kraftigere over ryggen enn deg, jeg har gått fra en 34 til en 38-40, det er ikke fett altså, men den magen kunne jeg gått ha stått over.

Gjest Nickløsheletiden

Det er faktisk mitt problem også, magen blir for stor i forhold til resten. Men jeg er nok mye kraftigere over ryggen enn deg, jeg har gått fra en 34 til en 38-40, det er ikke fett altså, men den magen kunne jeg gått ha stått over.

Du får jo også brukt muskler jeg ikke får brukt i særlig grad og er sikker på at du har mer muskler enn meg. Jeg har jo ikke muskler :-(

Det er et annet problem jeg har. Den lange smale ryggen min er vanskelig å holde oppreist. Jeg blir sittende som en banan og blir fort sliten i ryggen. De kastet den gamle kontorstolen min mens jeg var bortreist og kjøpte en ny, uten å spørre meg. Dette er jeg egentlig litt sur for, da den gamle var mye bedre.

Men nå skal jeg ihvertfall trene. Vet det hjelper litt.

Du får jo også brukt muskler jeg ikke får brukt i særlig grad og er sikker på at du har mer muskler enn meg. Jeg har jo ikke muskler :-(

Det er et annet problem jeg har. Den lange smale ryggen min er vanskelig å holde oppreist. Jeg blir sittende som en banan og blir fort sliten i ryggen. De kastet den gamle kontorstolen min mens jeg var bortreist og kjøpte en ny, uten å spørre meg. Dette er jeg egentlig litt sur for, da den gamle var mye bedre.

Men nå skal jeg ihvertfall trene. Vet det hjelper litt.

Det må stolen hadde jeg sagt ifra og spurt om det var mulig å få en annen. Men det kan jo komme av manglende muskler i ryggen så da burde du kanskje gå inn for å trene dem også.

Akkurat nå har jeg forstrekkt en muskel i ryggen og holder på å dø av smertene. Jammen meg lenge siden sist siden jeg har glemt det. Så jeg spiser Volteren og håper det går over snart.

Gjest Nickløsheletiden

Det må stolen hadde jeg sagt ifra og spurt om det var mulig å få en annen. Men det kan jo komme av manglende muskler i ryggen så da burde du kanskje gå inn for å trene dem også.

Akkurat nå har jeg forstrekkt en muskel i ryggen og holder på å dø av smertene. Jammen meg lenge siden sist siden jeg har glemt det. Så jeg spiser Volteren og håper det går over snart.

Uffda, ønsker deg en riktig god bedring:-)

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Smale skuldre og smale hofter, der vekten havner på magen? Jeg tror det blir en annen beskrivelse av "eplefasong", bare at det ikke har gått så langt med deg enda. Men ingen fare hva det kalles, så lenge du selv ikke er fornøyd med utseendet.

''Smale skuldre og smale hofter, der vekten havner på magen? Jeg tror det blir en annen beskrivelse av "eplefasong", bare at det ikke har gått så langt med deg enda''

Ikke at det er så viktig hvilken fasong jeg har altså, men i dag speilet jeg meg naken for første gang på lenge og ser at jeg fortsatt har litt pærefasong.(innsving i livet) Har nok lagt på meg over hele kroppen jeg og ikke bare rundt magen slik jeg følte det:-)

''Smale skuldre og smale hofter, der vekten havner på magen? Jeg tror det blir en annen beskrivelse av "eplefasong", bare at det ikke har gått så langt med deg enda''

Ikke at det er så viktig hvilken fasong jeg har altså, men i dag speilet jeg meg naken for første gang på lenge og ser at jeg fortsatt har litt pærefasong.(innsving i livet) Har nok lagt på meg over hele kroppen jeg og ikke bare rundt magen slik jeg følte det:-)

Så bra! Da kan du trøste deg med at din vektøkning ikke er så usunn :-)

Jeg stoler ikke på vekta mi, den viser så mye rart (har prøvd å skifte batteri, men den viser ikke det samme som andre vekter).

Skal med 9-åringen til legen til mandag og da skal jeg veie meg der.

Uansett - jeg passer nesten ingen bukser lenger, og alt er bare stramt og fælt. Har lovet meg selv at jeg ikke skal kjøpe et eneste plagg i høst før jeg har kommet tilnake til normal størrelse. Og da MÅ jeg gå ned, for jeg passer vel bare ei normal langbukse nå :-( Går bare i sommerbukser eller tightser for tida.

Grøss.

Men denne uka har jeg syklet frem og tilbake til jobb tre dager på rad (11 km hver vei, altså 22 km om dagen) - ikke dårlig det vel?

Gjest Nickløsheletiden

Jeg stoler ikke på vekta mi, den viser så mye rart (har prøvd å skifte batteri, men den viser ikke det samme som andre vekter).

Skal med 9-åringen til legen til mandag og da skal jeg veie meg der.

Uansett - jeg passer nesten ingen bukser lenger, og alt er bare stramt og fælt. Har lovet meg selv at jeg ikke skal kjøpe et eneste plagg i høst før jeg har kommet tilnake til normal størrelse. Og da MÅ jeg gå ned, for jeg passer vel bare ei normal langbukse nå :-( Går bare i sommerbukser eller tightser for tida.

Grøss.

Men denne uka har jeg syklet frem og tilbake til jobb tre dager på rad (11 km hver vei, altså 22 km om dagen) - ikke dårlig det vel?

''Men denne uka har jeg syklet frem og tilbake til jobb tre dager på rad (11 km hver vei, altså 22 km om dagen) - ikke dårlig det vel?''

Det er slett ikke dårlig, det er veldig bra. Jeg skulle ønske at jeg hadde vært såpass morgenful at jeg kunne gjort det samme. Jeg kunne fint ha syklet hjem, men ingen får meg til å bedrive fysisk aktivitet tidlig om morgenen. Du kan trygt si at jeg er veldig imponert:-)

Men nå satte du meg på tanken om å begynne gå hjem fra jobb. Tar med meg joggesko neste uke og går hjem. Jeg har gjort det før og ved rask gange bruker jeg 1.time og 15 min.

''Det var mer ordene du valgte, tror jeg. Men det støter ikke meg, altså, bare kommenterte hvorfor andre kanskje mente det ble dumt :)''

Jeg sa sannheten. Naar jeg sier at det tyter ut over beltepenna, saa er det fordi det gjoer det nemlig! :)

Jeg har mange ganger sagt at det blir haaploest feil aa se paa et tall (vekt) alene naar en bedoemmer overvekt. BMI er noe tull. Benbygning har mye aa si. Til og med en lege ville ha sagt at jeg har mye usunt fett paa kroppen naa.

''Jeg sa sannheten. Naar jeg sier at det tyter ut over beltepenna, saa er det fordi det gjoer det nemlig! :)

''

Du er bare bortskjemt. Vi andre har hatt det slik siden vi var 20, så det er mer en normaltilstand ;).

Gjest Nickløsheletiden

''Jeg sa sannheten. Naar jeg sier at det tyter ut over beltepenna, saa er det fordi det gjoer det nemlig! :)

''

Du er bare bortskjemt. Vi andre har hatt det slik siden vi var 20, så det er mer en normaltilstand ;).

Mulig jeg alltid har vært litt over normalt opptatt av å passe vekten, men jeg har aldri hatt anorexi :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...