Babette Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg synes du skal konsentrere deg om trening, vanlig sunn mat og muskelbygging, ikke om vektreduksjon. Sannsynligvis er det ikke lenger naturlig for deg å veie så lite når du har bikket 40, og det er vel ikke noe mål å være så spinkel som man nødvendigvis er med 53 kg og en høyde på (hvis jeg husker rett) 172 cm? Jeg er også spedbygd fra naturens side, men har ikke veid så lite siden jeg var i 20-årene. Og er glad for det. Kroppen forandrer seg og det er naturlig å bli litt tyngre med årene. Jeg så sprek og sylslank ut med 53 kg da jeg var 24. I dag ville jeg ha sett ut som et spøkelse. Det vil også koste deg mer forsakelse å holde en så lav vekt nå enn før. Alderen krever sitt, og det er ikke for ingenting man snakker om alderstillegg. Derfor foreslår jeg at du bør være fornøyd hvis du stabiliserer vekten på det den viser nå, men at du bør trene både styrke og kondisjon for å få sterkere muskler, ikke minst i ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg synes du skal konsentrere deg om trening, vanlig sunn mat og muskelbygging, ikke om vektreduksjon. Sannsynligvis er det ikke lenger naturlig for deg å veie så lite når du har bikket 40, og det er vel ikke noe mål å være så spinkel som man nødvendigvis er med 53 kg og en høyde på (hvis jeg husker rett) 172 cm? Jeg er også spedbygd fra naturens side, men har ikke veid så lite siden jeg var i 20-årene. Og er glad for det. Kroppen forandrer seg og det er naturlig å bli litt tyngre med årene. Jeg så sprek og sylslank ut med 53 kg da jeg var 24. I dag ville jeg ha sett ut som et spøkelse. Det vil også koste deg mer forsakelse å holde en så lav vekt nå enn før. Alderen krever sitt, og det er ikke for ingenting man snakker om alderstillegg. Derfor foreslår jeg at du bør være fornøyd hvis du stabiliserer vekten på det den viser nå, men at du bør trene både styrke og kondisjon for å få sterkere muskler, ikke minst i ryggen. Joda, det er helt naturlig for meg å være 53/54 kilo. Det er ikke en vekt som for meg som er vanskelig å holde. Tidligere var jeg 51/52, men det er ikke naturlig for meg nå lenger, så jeg har allerede hevet idealvekten min. Vekten på 53/54 er noe jeg ligger på konstant uten at jeg behøver forsake noe spesielt. Men de 5 kiloene jeg har gått opp nå er kilo som har kommet sieden påske, fra jeg kom hjem igjen. Hvis du har sett matvanene mine i løpet av disse månedene så hadde du skjønt at det er dette som ikke er naturlig:-) Å leve slik jeg har levd de siste månedene er ikke sunt. Virkelig :-) Kostholdet skal ikke bestå i kaker, sjokolade og is. Jeg har vært mye syk, så jeg har ikke hatt energi til å være aktiv heller og det er noe jeg vanligvis er. Når jeg veier 53/54 kilo, ser jeg ikke mager ut. Bare spør Colette. Slank ja, men ikke mager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg ville hørt på Babette og fokusert på vekttrening, ikke vekt. Eldre kvinner har en tendens til å se syke ut når de blir for tynne. Med vekttrening vil du kanskje ikke gå ned i vekt (da muskler veier mer enn fett), men du vil forme kroppen pent, samtidig som mer muskler brenner mer fett, og du vil se langt strammere ut, muligens med samme vekt som du nå har. Spise mer kan du også. Kvinner har en tendens til å tenke på tre ting: vekt, vekt og vekt. Dette er tre ting: Feil, feil og feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Det jeg ville si er at en vekt på 58 kilo uansett er en vekt som er umulig for meg og opprettholde når jeg kutter ut det usunne livet og går tilbake til moderat trening. Vekten er ikke naturlig for meg hvis jeg lever et liv jeg kaller normalt. Jeg har ikke levd noe normalt liv nå mens jeg var syk. Blir ikke frisk jeg om jeg skal beholde den vekten:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg ville hørt på Babette og fokusert på vekttrening, ikke vekt. Eldre kvinner har en tendens til å se syke ut når de blir for tynne. Med vekttrening vil du kanskje ikke gå ned i vekt (da muskler veier mer enn fett), men du vil forme kroppen pent, samtidig som mer muskler brenner mer fett, og du vil se langt strammere ut, muligens med samme vekt som du nå har. Spise mer kan du også. Kvinner har en tendens til å tenke på tre ting: vekt, vekt og vekt. Dette er tre ting: Feil, feil og feil. Jeg prøver jo og si at jeg vanligvis trener da, men at jeg ikke har gjort det siden jeg kom hjem i påsken. Mens jeg var i utlandet svømte jeg 1000 meter flere ganger i uka. Jeg veide 53/54 kilo og hadde en kropp med muskler. Det har jeg ikke nå. Faktisk var jeg nede i 52 også mens det var som varmest under ramadan. Men der går grensen. jeg vil ikke under 53 kilo. Jeg ser veldig godt selv at det finnes en grense. Jeg er langt fra noen fanatisk type. Dette er en vekt som er naturlig og som jeg lever et godt liv med. jeg spiser det jeg vil, men jeg heller selvfølgelig ikke innpå den mengder drittmat som jeg har gjort nå. Kroppen jeg har nå er et resultat av langvarig sykdom. Det er ikke bra, vet du. Jeg er forresten helt enig i at gamle tynne og skrukkete damer er stygt, men jeg er ikke helt der enda :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg prøver jo og si at jeg vanligvis trener da, men at jeg ikke har gjort det siden jeg kom hjem i påsken. Mens jeg var i utlandet svømte jeg 1000 meter flere ganger i uka. Jeg veide 53/54 kilo og hadde en kropp med muskler. Det har jeg ikke nå. Faktisk var jeg nede i 52 også mens det var som varmest under ramadan. Men der går grensen. jeg vil ikke under 53 kilo. Jeg ser veldig godt selv at det finnes en grense. Jeg er langt fra noen fanatisk type. Dette er en vekt som er naturlig og som jeg lever et godt liv med. jeg spiser det jeg vil, men jeg heller selvfølgelig ikke innpå den mengder drittmat som jeg har gjort nå. Kroppen jeg har nå er et resultat av langvarig sykdom. Det er ikke bra, vet du. Jeg er forresten helt enig i at gamle tynne og skrukkete damer er stygt, men jeg er ikke helt der enda :-) Ah, sykdom. Det ante jeg ikke. Jeg trodde du bare hadde spist deg opp på kaker. Det var forresten ikke meningen å kalle noen "eldre". Det kunne jo høres ut som om jeg trodde du nærma deg gamlehjemmet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Ah, sykdom. Det ante jeg ikke. Jeg trodde du bare hadde spist deg opp på kaker. Det var forresten ikke meningen å kalle noen "eldre". Det kunne jo høres ut som om jeg trodde du nærma deg gamlehjemmet. ''Ah, sykdom. Det ante jeg ikke. Jeg trodde du bare hadde spist deg opp på kaker. ;)'' Begge deler. Da jeg kom hjem fikk jeg dobbeltsidig lungebetennelse. Antagelig tålte jeg ikke temperaturovergangen. Det var utrolig godt med norsk mat og av en eller annen grunn ble jeg hekta på Gilde grillpølser og potetsalat og spiste det til alle døgnets tider, samtidig som jeg hanglet. Det begynte å gå skeis tidlig. Så begynte jeg å gi litt f... og koste meg med kaker is og norsk melkesjokolade. Det var ikke små mengder heller. Jeg kjøpte pakker med is og la i fryseren og spiste flere av dem hver dag. Jeg skjønte ikke at jeg hadde lungebetennelse og var nesten døden nær bare jeg skulle gå bort til bussholdeplassen, men jeg hanglet meg på jobb hver dag helt til kolegaenene min fikk sparket meg til legen. Da fikk jeg antibiotika. Jeg synes jo det var flaut og skulle bli syk rett etter en langvarig permisjon og derfor presset jeg meg på jobb. Jeg ble frisk og fikk akkurat kommet i gang med trening, da jeg igjen ble syk og fikk bronkitt. Ny periode med null energi og hvor jeg igjen ga f.... Slik har no dagan gått og vips har jeg gått opp 5 kilo. Fort gjort:-) Du kritiserte hun dama i den linken, vet du. Jeg ser nesten slik ut nå, bare litt spinklere bygd da. Du villle garantert sagt jeg var slapsete nå, kjenner jeg deg rett og det er helt riktig:-) Dette er ikke meg og slik trives jeg ikke. Jeg ser sunnest ut slik jeg pleier å være og da er jeg ikke en gang mager. Jeg tror Colette kan bekrefte at jeg ikke ser sykelig mager ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 ''Ah, sykdom. Det ante jeg ikke. Jeg trodde du bare hadde spist deg opp på kaker. ;)'' Begge deler. Da jeg kom hjem fikk jeg dobbeltsidig lungebetennelse. Antagelig tålte jeg ikke temperaturovergangen. Det var utrolig godt med norsk mat og av en eller annen grunn ble jeg hekta på Gilde grillpølser og potetsalat og spiste det til alle døgnets tider, samtidig som jeg hanglet. Det begynte å gå skeis tidlig. Så begynte jeg å gi litt f... og koste meg med kaker is og norsk melkesjokolade. Det var ikke små mengder heller. Jeg kjøpte pakker med is og la i fryseren og spiste flere av dem hver dag. Jeg skjønte ikke at jeg hadde lungebetennelse og var nesten døden nær bare jeg skulle gå bort til bussholdeplassen, men jeg hanglet meg på jobb hver dag helt til kolegaenene min fikk sparket meg til legen. Da fikk jeg antibiotika. Jeg synes jo det var flaut og skulle bli syk rett etter en langvarig permisjon og derfor presset jeg meg på jobb. Jeg ble frisk og fikk akkurat kommet i gang med trening, da jeg igjen ble syk og fikk bronkitt. Ny periode med null energi og hvor jeg igjen ga f.... Slik har no dagan gått og vips har jeg gått opp 5 kilo. Fort gjort:-) Du kritiserte hun dama i den linken, vet du. Jeg ser nesten slik ut nå, bare litt spinklere bygd da. Du villle garantert sagt jeg var slapsete nå, kjenner jeg deg rett og det er helt riktig:-) Dette er ikke meg og slik trives jeg ikke. Jeg ser sunnest ut slik jeg pleier å være og da er jeg ikke en gang mager. Jeg tror Colette kan bekrefte at jeg ikke ser sykelig mager ut :-) Vel, da trenger du jo ingen tips, men det var muligens ikke det du var ute etter heller, men mer enn nå-skal-jeg-sparke-meg-i-ræva-greie. Den er vanlig. Bruker den selv også med jevne mellomrom, med svært variabelt resultat, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Vel, da trenger du jo ingen tips, men det var muligens ikke det du var ute etter heller, men mer enn nå-skal-jeg-sparke-meg-i-ræva-greie. Den er vanlig. Bruker den selv også med jevne mellomrom, med svært variabelt resultat, dessverre. '' men mer enn nå-skal-jeg-sparke-meg-i-ræva-greie'' Yess! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Joda, det er helt naturlig for meg å være 53/54 kilo. Det er ikke en vekt som for meg som er vanskelig å holde. Tidligere var jeg 51/52, men det er ikke naturlig for meg nå lenger, så jeg har allerede hevet idealvekten min. Vekten på 53/54 er noe jeg ligger på konstant uten at jeg behøver forsake noe spesielt. Men de 5 kiloene jeg har gått opp nå er kilo som har kommet sieden påske, fra jeg kom hjem igjen. Hvis du har sett matvanene mine i løpet av disse månedene så hadde du skjønt at det er dette som ikke er naturlig:-) Å leve slik jeg har levd de siste månedene er ikke sunt. Virkelig :-) Kostholdet skal ikke bestå i kaker, sjokolade og is. Jeg har vært mye syk, så jeg har ikke hatt energi til å være aktiv heller og det er noe jeg vanligvis er. Når jeg veier 53/54 kilo, ser jeg ikke mager ut. Bare spør Colette. Slank ja, men ikke mager. Men uttalte du ikke selv at du ikke har muskler? Ønsker du ikke å få muskler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Men uttalte du ikke selv at du ikke har muskler? Ønsker du ikke å få muskler? Nå ja, når jeg ikke trener:-) Dessuten ligger det vel et sted under der:-) Jeg er ikke ute etter treningstips. Jeg vet hva jeg bør gjøre :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Nå ja, når jeg ikke trener:-) Dessuten ligger det vel et sted under der:-) Jeg er ikke ute etter treningstips. Jeg vet hva jeg bør gjøre :-) Du trenger sannsynligvis å innarbeide permanente vaner. Det blir ikke varige resultater av skippertak. Hva som er passe slank og hva som er for tynn er en smaksak og umulig å diskutere. Og jeg tror vi har ulik smak der. Men uansett vekt er det både nyttig og pent å ha sterke muskler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Du trenger sannsynligvis å innarbeide permanente vaner. Det blir ikke varige resultater av skippertak. Hva som er passe slank og hva som er for tynn er en smaksak og umulig å diskutere. Og jeg tror vi har ulik smak der. Men uansett vekt er det både nyttig og pent å ha sterke muskler. Hmm, du er visst litt opptatt av hva som er fint og stygt? :-)Jeg synes jeg har gode vaner jeg så lenge ikke er syk, men jeg er nok ikke like opptatt av kropp som deg kanskje? Nå kjenner jeg at jeg friskner til og at motivasjonen kommer. Jeg er selvfølgelig opptatt av kropp jeg også til en viss grad, men jeg har ikke ønske om se ut som en fitnessdronninng. Heller ikke se dvask ut. Jeg trives midt i mellom jeg:-) Jeg liker variasjon. Gå på ski, turer i skog og mark, spille golf, sykle, gåturer og trene på helsestudio. Vi har treningsstudio rett borti gaten her som brukes flittig, Vanligvis. Nå har jeg kommet i gang igjen. Først og fremt må jeg bedre kondisen nå. Det er punkt nr.1. Punkt nr 2 er vektrening. Jeg har en rygg som er avhengig av at jeg trener med vekter. Jeg sier det lenger ned her, så jeg vet ikke hva du er ute etter. Jeg er fornøyd med kroppen min jeg det meste av tiden, selv om jeg sikkert ikke er like muskuløs og flott som du mener jeg burde være. En sunn kropp er bra nok for meg:-) Litt antydning til muskler og ikke for mye fett. Det kan godt være vi har forskjellig smak. Ikke vet jeg. Kroppen min er vel det jeg har fått mest komlimenter for, men jeg synes andre ting som å føle seg sunn og frisk er det viktigste tross alt og det har jeg ikke gjort den siste tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hmm, du er visst litt opptatt av hva som er fint og stygt? :-)Jeg synes jeg har gode vaner jeg så lenge ikke er syk, men jeg er nok ikke like opptatt av kropp som deg kanskje? Nå kjenner jeg at jeg friskner til og at motivasjonen kommer. Jeg er selvfølgelig opptatt av kropp jeg også til en viss grad, men jeg har ikke ønske om se ut som en fitnessdronninng. Heller ikke se dvask ut. Jeg trives midt i mellom jeg:-) Jeg liker variasjon. Gå på ski, turer i skog og mark, spille golf, sykle, gåturer og trene på helsestudio. Vi har treningsstudio rett borti gaten her som brukes flittig, Vanligvis. Nå har jeg kommet i gang igjen. Først og fremt må jeg bedre kondisen nå. Det er punkt nr.1. Punkt nr 2 er vektrening. Jeg har en rygg som er avhengig av at jeg trener med vekter. Jeg sier det lenger ned her, så jeg vet ikke hva du er ute etter. Jeg er fornøyd med kroppen min jeg det meste av tiden, selv om jeg sikkert ikke er like muskuløs og flott som du mener jeg burde være. En sunn kropp er bra nok for meg:-) Litt antydning til muskler og ikke for mye fett. Det kan godt være vi har forskjellig smak. Ikke vet jeg. Kroppen min er vel det jeg har fått mest komlimenter for, men jeg synes andre ting som å føle seg sunn og frisk er det viktigste tross alt og det har jeg ikke gjort den siste tiden. Jeg prøver bare å få deg til å trives med en høyere idealvekt enn 53 kg, det er saken. Jeg er særdeles lite forfengelig og har aldri satt mine bein på et helsestudio. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor du lager denne tråden hvis du er såre fornøyd med tingenes tilstand. Men deg om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg ville hørt på Babette og fokusert på vekttrening, ikke vekt. Eldre kvinner har en tendens til å se syke ut når de blir for tynne. Med vekttrening vil du kanskje ikke gå ned i vekt (da muskler veier mer enn fett), men du vil forme kroppen pent, samtidig som mer muskler brenner mer fett, og du vil se langt strammere ut, muligens med samme vekt som du nå har. Spise mer kan du også. Kvinner har en tendens til å tenke på tre ting: vekt, vekt og vekt. Dette er tre ting: Feil, feil og feil. ''Kvinner har en tendens til å tenke på tre ting: vekt, vekt og vekt. Dette er tre ting: Feil, feil og feil.'' Hm. Mulig du har rett her. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg prøver bare å få deg til å trives med en høyere idealvekt enn 53 kg, det er saken. Jeg er særdeles lite forfengelig og har aldri satt mine bein på et helsestudio. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor du lager denne tråden hvis du er såre fornøyd med tingenes tilstand. Men deg om det. Jeg laget tråden for å gi meg selv et spark bak til å bli meg selv igjen. Den jeg trives med å være når jeg frisk. Jeg har ikke noe behov for treningsstips egentlig. Jeg skrev i det første innlegget mitt at jeg skal trene. Men nå er jeg godt i gang for jeg er slik at jeg liker å bedrive aktivitet uten nødvendigvis å tenke kroppsbygning. I går spilte jeg golf med venner. 18 hulls bane og i dag var familinen på sykkeltur. Det er nok ikke den type trening du mener jeg bør bedrive, men det er et slik liv vi lever og som jeg trives med. Blir ingen kroppsbygger av dette da men, det er ikke så farlig:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg laget tråden for å gi meg selv et spark bak til å bli meg selv igjen. Den jeg trives med å være når jeg frisk. Jeg har ikke noe behov for treningsstips egentlig. Jeg skrev i det første innlegget mitt at jeg skal trene. Men nå er jeg godt i gang for jeg er slik at jeg liker å bedrive aktivitet uten nødvendigvis å tenke kroppsbygning. I går spilte jeg golf med venner. 18 hulls bane og i dag var familinen på sykkeltur. Det er nok ikke den type trening du mener jeg bør bedrive, men det er et slik liv vi lever og som jeg trives med. Blir ingen kroppsbygger av dette da men, det er ikke så farlig:-) ''Det er nok ikke den type trening du mener jeg bør bedrive'' Jeg skjønner at jeg utilsiktet må ha tråkket på en øm tå, men nå er du direkte ekkel mot en som bare mener å komme med velmente tips, samtidig som jeg er bevisst på at det er mange tusen andre som leser dette - og som for alle del ikke må tro at det er et mål å veie så lite som du ønsker. For øvrig gir jeg blaffen i hvordan du trener. Jeg gir gjerne råd til folk som setter pris på det, andre bryr jeg meg ikke om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3032709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 ''Det er nok ikke den type trening du mener jeg bør bedrive'' Jeg skjønner at jeg utilsiktet må ha tråkket på en øm tå, men nå er du direkte ekkel mot en som bare mener å komme med velmente tips, samtidig som jeg er bevisst på at det er mange tusen andre som leser dette - og som for alle del ikke må tro at det er et mål å veie så lite som du ønsker. For øvrig gir jeg blaffen i hvordan du trener. Jeg gir gjerne råd til folk som setter pris på det, andre bryr jeg meg ikke om. Ja, du har irritert meg i denne tråden og grunnen til det er at det ikke er første gangen du forteller meg at jeg bør være som deg. Det virker som du har svaret på hvordan alle bør være. Det er i hvertfall inntrykket du gir meg. Jeg er enig med deg at vekttrening er viktig, men jeg trener vekter først og fremst pga av ryggen og holdningen. Hvis jeg skal trene så mye at jeg kommer opp i din vekt, må jeg bosette meg på et helsestudio, samt spise langt mer enn hva som er naturlig å gjøre. Jeg er sikker på at du ser flott ut og jeg har jo poengtert mange ganger at man ikke skal se på vekt alene og at BMI er noe tull. Når jeg nå har kommet inn i _min form_ for trening, hvor jeg ikke forsaker noe som helst men spiser normalt så vil vekten automatisk variere mellom 53/54 kilo. Det er derfor jeg sier at denne vekten er min idealvekt. Det er en vekt hvor jeg kan leve et behagelig liv og jeg får ingen panikk om jeg går opp til 55/56 heller, men over 58 er for mye for meg nå. Kanskje ikke om 10 år. Jeg har gradvis økt idealvekten min etterhvert som jeg har blitt eldre. Etter hva jeg vet så er du 10 år eldre enn meg og jeg vil helt sikkert veie mer jeg også om 10 år. Jeg var kun ute etter å gi meg selv et spark bak i denne tråden og derfor unngikk jeg bevisst å nevne høyden min. Jeg ønsket ingen slike diskusjoner. Så når du sier at du tenker på andre, så skjønner ikke hvorfor du måtte nevne høyden min? Det er ikke logisk og ville nevne høyden min hvis du føler omsorg overfor andre. Det virker lite troverdig. Det var dagens utbrudd. Jeg føler meg ferdig med denne tråden nå og jeg kommer ikke til å bevege meg inn på vektforumet mer. Jeg får heller findre andre måter å sparke meg selv i gang på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3033048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ja, du har irritert meg i denne tråden og grunnen til det er at det ikke er første gangen du forteller meg at jeg bør være som deg. Det virker som du har svaret på hvordan alle bør være. Det er i hvertfall inntrykket du gir meg. Jeg er enig med deg at vekttrening er viktig, men jeg trener vekter først og fremst pga av ryggen og holdningen. Hvis jeg skal trene så mye at jeg kommer opp i din vekt, må jeg bosette meg på et helsestudio, samt spise langt mer enn hva som er naturlig å gjøre. Jeg er sikker på at du ser flott ut og jeg har jo poengtert mange ganger at man ikke skal se på vekt alene og at BMI er noe tull. Når jeg nå har kommet inn i _min form_ for trening, hvor jeg ikke forsaker noe som helst men spiser normalt så vil vekten automatisk variere mellom 53/54 kilo. Det er derfor jeg sier at denne vekten er min idealvekt. Det er en vekt hvor jeg kan leve et behagelig liv og jeg får ingen panikk om jeg går opp til 55/56 heller, men over 58 er for mye for meg nå. Kanskje ikke om 10 år. Jeg har gradvis økt idealvekten min etterhvert som jeg har blitt eldre. Etter hva jeg vet så er du 10 år eldre enn meg og jeg vil helt sikkert veie mer jeg også om 10 år. Jeg var kun ute etter å gi meg selv et spark bak i denne tråden og derfor unngikk jeg bevisst å nevne høyden min. Jeg ønsket ingen slike diskusjoner. Så når du sier at du tenker på andre, så skjønner ikke hvorfor du måtte nevne høyden min? Det er ikke logisk og ville nevne høyden min hvis du føler omsorg overfor andre. Det virker lite troverdig. Det var dagens utbrudd. Jeg føler meg ferdig med denne tråden nå og jeg kommer ikke til å bevege meg inn på vektforumet mer. Jeg får heller findre andre måter å sparke meg selv i gang på. Du sier du har sagt ditt siste ord om dette, og det er greit, men du sier så mye som ikke stemmer at jeg er nødt til å rette opp noe av dette før jeg også setter strek. For det første: grunnen til at jeg anbefalte styrektrening var dette utsagnet fra deg: ''Jeg har jo ikke muskler :-( Det er et annet problem jeg har. Den lange smale ryggen min er vanskelig å holde oppreist. Jeg blir sittende som en banan og blir fort sliten i ryggen. '' Videre sier du til meg som begrunnelse for hvorfor du er irritert på meg: '' det ikke er første gangen du forteller meg at jeg bør være som deg. Det virker som du har svaret på hvordan alle bør være. Det er i hvertfall inntrykket du gir meg. '' Hvis du med dette mener at "alle bør trene som meg" tar du helt feil. Det er bra å trene allsidig, og det er bra å kombinere styrke og kondisjonstrening. Jeg gjør ingen av delene. Her er det langt mellom liv og lære, og jeg vil overhodet ikke råde andre til å gjøre som meg. Når jeg gir råd, er det ut fra hva jeg tror er lurt, ikke hva jeg selv gjør. Jeg trener ikke styrke i det hele tatt. Vet jeg burde det av flere årsaker, blant annet fordi jeg ikke klarer å åpne skrukorker, men jeg gidder ikke. Er rett og slett for makelig. Så bildet du tegner av en aldrende bodybuilder er så feil at jeg må le høyt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3033275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Du sier du har sagt ditt siste ord om dette, og det er greit, men du sier så mye som ikke stemmer at jeg er nødt til å rette opp noe av dette før jeg også setter strek. For det første: grunnen til at jeg anbefalte styrektrening var dette utsagnet fra deg: ''Jeg har jo ikke muskler :-( Det er et annet problem jeg har. Den lange smale ryggen min er vanskelig å holde oppreist. Jeg blir sittende som en banan og blir fort sliten i ryggen. '' Videre sier du til meg som begrunnelse for hvorfor du er irritert på meg: '' det ikke er første gangen du forteller meg at jeg bør være som deg. Det virker som du har svaret på hvordan alle bør være. Det er i hvertfall inntrykket du gir meg. '' Hvis du med dette mener at "alle bør trene som meg" tar du helt feil. Det er bra å trene allsidig, og det er bra å kombinere styrke og kondisjonstrening. Jeg gjør ingen av delene. Her er det langt mellom liv og lære, og jeg vil overhodet ikke råde andre til å gjøre som meg. Når jeg gir råd, er det ut fra hva jeg tror er lurt, ikke hva jeg selv gjør. Jeg trener ikke styrke i det hele tatt. Vet jeg burde det av flere årsaker, blant annet fordi jeg ikke klarer å åpne skrukorker, men jeg gidder ikke. Er rett og slett for makelig. Så bildet du tegner av en aldrende bodybuilder er så feil at jeg må le høyt. ''Jeg har jo ikke muskler :-( Det er et annet problem jeg har. Den lange smale ryggen min er vanskelig å holde oppreist. Jeg blir sittende som en banan og blir fort sliten i ryggen'' Ja, det er jo _derfor_ jeg sier at jeg trener styrke pga. ryggen ;o) Jeg får nesten inntrykk av at du ikke leser det jeg skriver. Du sa nemlig først at jeg måtte trene for å gå opp i vekt. Det var det som var poenget ditt. Du sier at jeg må trene styrke for å komme opp i en vekt. Det er ikke slik min kropp fungerer. Jeg må varme opp før jeg trener med vekter. Altså både kondisjon og styrke og jeg går ikke opp i vekt, men ned når jeg trener. jeg kommer ikke opp i din vekt uansett. Det var deg selv du brukte som eksempel. Jeg har gjentatt så mange ganger nå at min rygg er avhengig av vekttrening, men den ikke har fått det den siste tiden og at jeg ville gi meg selv et spark bak. Jeg burde sikkert ha trent så mye at jeg hadde gått opp i vekt, men da må bosette meg på treningsstudio som sagt. Men ok, du mener det sikkert godt:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/3/#findComment-3033290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.