Babette Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 ''Jeg har jo ikke muskler :-( Det er et annet problem jeg har. Den lange smale ryggen min er vanskelig å holde oppreist. Jeg blir sittende som en banan og blir fort sliten i ryggen'' Ja, det er jo _derfor_ jeg sier at jeg trener styrke pga. ryggen ;o) Jeg får nesten inntrykk av at du ikke leser det jeg skriver. Du sa nemlig først at jeg måtte trene for å gå opp i vekt. Det var det som var poenget ditt. Du sier at jeg må trene styrke for å komme opp i en vekt. Det er ikke slik min kropp fungerer. Jeg må varme opp før jeg trener med vekter. Altså både kondisjon og styrke og jeg går ikke opp i vekt, men ned når jeg trener. jeg kommer ikke opp i din vekt uansett. Det var deg selv du brukte som eksempel. Jeg har gjentatt så mange ganger nå at min rygg er avhengig av vekttrening, men den ikke har fått det den siste tiden og at jeg ville gi meg selv et spark bak. Jeg burde sikkert ha trent så mye at jeg hadde gått opp i vekt, men da må bosette meg på treningsstudio som sagt. Men ok, du mener det sikkert godt:-) Jo, jeg leser hva du skriver, men klør meg litt i huet. Du trener altså styrke for ryggen men har likevel ikke muskler og har rygg som en banan? Hvis du har trent i flere år, høres det rart ut at du skal miste musklene selv om du i det siste har hatt en slapp periode. Og ja - jeg mener det godt. Det er du som er forbanna på meg, ikke omvendt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/4/#findComment-3033302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 ''Jeg har jo ikke muskler :-( Det er et annet problem jeg har. Den lange smale ryggen min er vanskelig å holde oppreist. Jeg blir sittende som en banan og blir fort sliten i ryggen'' Ja, det er jo _derfor_ jeg sier at jeg trener styrke pga. ryggen ;o) Jeg får nesten inntrykk av at du ikke leser det jeg skriver. Du sa nemlig først at jeg måtte trene for å gå opp i vekt. Det var det som var poenget ditt. Du sier at jeg må trene styrke for å komme opp i en vekt. Det er ikke slik min kropp fungerer. Jeg må varme opp før jeg trener med vekter. Altså både kondisjon og styrke og jeg går ikke opp i vekt, men ned når jeg trener. jeg kommer ikke opp i din vekt uansett. Det var deg selv du brukte som eksempel. Jeg har gjentatt så mange ganger nå at min rygg er avhengig av vekttrening, men den ikke har fått det den siste tiden og at jeg ville gi meg selv et spark bak. Jeg burde sikkert ha trent så mye at jeg hadde gått opp i vekt, men da må bosette meg på treningsstudio som sagt. Men ok, du mener det sikkert godt:-) ''jeg kommer ikke opp i din vekt uansett.'' Si ikke det. Du er jo nesten der. Men dette kan vi være enige om: Vekt er - innenfor rimelighetens grenser - ikke viktig. Utseende er heller ikke poenget. Sånn jåletrening som bare fokuserer på at musklene skal se fine ut har jeg overhodet ikke sansen for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/4/#findComment-3033305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jo, jeg leser hva du skriver, men klør meg litt i huet. Du trener altså styrke for ryggen men har likevel ikke muskler og har rygg som en banan? Hvis du har trent i flere år, høres det rart ut at du skal miste musklene selv om du i det siste har hatt en slapp periode. Og ja - jeg mener det godt. Det er du som er forbanna på meg, ikke omvendt. Ja, jeg sliter med ryggen når jeg sitter. Jeg har lett for å falle forover og bli sittende som en banan som jeg sier. Når jeg står oppreist er ikke dette synlig. Jeg har ikke trent siden før påske nå, så det er klart at muskelmassen forsvinner. Men selvfølgelig er jeg ikke helt uten muskler , men iom at jeg har gått opp 5 kilo , så de vil jo naturlig nok bli mindre synlige under underhudsfettet. Grunnen til at jeg reagerte var at du brukte deg selv som eksempel og sa ut du ville se ut som et spøkelse med min vekt. Ergo antar du at det er det jeg gjør iom at du også tydeligvis husker høyden og nevnte den. Det blir meningsløst å sammenligne hverandres vekt. To med samme høyde kan veie vidt forskjellig men likevel være like slanke. Men jeg kan berolige deg med at jeg er sunn og frisk med en slik vekt og høyde, selv om jeg ikke tålte temperaturovergangen da jeg kom hjem. Nå er våren også en tid jeg pleier å bli litt plaget. Antagelig har jeg nok allergi mot pollen og så gjorde jeg den feilen at jeg brukte cosylan som ikke skal brukes når man har slimhoste og derfor utviklet det seg lungebetennelse denne gangen. Nei, nå sklir det helt ut. Hele diskusjonen om min vekt og min kropp begynner å bli teit og jeg merker at jeg sitter her med menigsløse forsvarstaler og det var nettopp det jeg ikke ville med denne tråden:-) Jeg startet jo faktisk den første innlegget med å si at jeg hadde gått en lang tur denne dagen og at jeg skulle trene hardere etterhvert. Det innbærer selvfølgelig også styrke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/4/#findComment-3033312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 ''jeg kommer ikke opp i din vekt uansett.'' Si ikke det. Du er jo nesten der. Men dette kan vi være enige om: Vekt er - innenfor rimelighetens grenser - ikke viktig. Utseende er heller ikke poenget. Sånn jåletrening som bare fokuserer på at musklene skal se fine ut har jeg overhodet ikke sansen for. ''Si ikke det. Du er jo nesten der'' Ja det kan være, men det skal ikke skje med innaktivitet, is, kaker og usunn mat:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/4/#findComment-3033314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ja, jeg sliter med ryggen når jeg sitter. Jeg har lett for å falle forover og bli sittende som en banan som jeg sier. Når jeg står oppreist er ikke dette synlig. Jeg har ikke trent siden før påske nå, så det er klart at muskelmassen forsvinner. Men selvfølgelig er jeg ikke helt uten muskler , men iom at jeg har gått opp 5 kilo , så de vil jo naturlig nok bli mindre synlige under underhudsfettet. Grunnen til at jeg reagerte var at du brukte deg selv som eksempel og sa ut du ville se ut som et spøkelse med min vekt. Ergo antar du at det er det jeg gjør iom at du også tydeligvis husker høyden og nevnte den. Det blir meningsløst å sammenligne hverandres vekt. To med samme høyde kan veie vidt forskjellig men likevel være like slanke. Men jeg kan berolige deg med at jeg er sunn og frisk med en slik vekt og høyde, selv om jeg ikke tålte temperaturovergangen da jeg kom hjem. Nå er våren også en tid jeg pleier å bli litt plaget. Antagelig har jeg nok allergi mot pollen og så gjorde jeg den feilen at jeg brukte cosylan som ikke skal brukes når man har slimhoste og derfor utviklet det seg lungebetennelse denne gangen. Nei, nå sklir det helt ut. Hele diskusjonen om min vekt og min kropp begynner å bli teit og jeg merker at jeg sitter her med menigsløse forsvarstaler og det var nettopp det jeg ikke ville med denne tråden:-) Jeg startet jo faktisk den første innlegget med å si at jeg hadde gått en lang tur denne dagen og at jeg skulle trene hardere etterhvert. Det innbærer selvfølgelig også styrke. Jeg synes dette er fornøyelig. ''Grunnen til at jeg reagerte var at du brukte deg selv som eksempel og sa ut du ville se ut som et spøkelse med min vekt. Ergo antar du at det er det jeg gjør iom at du også tydeligvis husker høyden og nevnte den''. Ikke din nåværende, jeg mente din laveste vekt. Og jeg kan selvsagt ikke påstå at du så ut som et spøkelse bare ut fra høyde og vekt. Og flaggstang var dine ord, ikke mine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/4/#findComment-3033379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ja, jeg sliter med ryggen når jeg sitter. Jeg har lett for å falle forover og bli sittende som en banan som jeg sier. Når jeg står oppreist er ikke dette synlig. Jeg har ikke trent siden før påske nå, så det er klart at muskelmassen forsvinner. Men selvfølgelig er jeg ikke helt uten muskler , men iom at jeg har gått opp 5 kilo , så de vil jo naturlig nok bli mindre synlige under underhudsfettet. Grunnen til at jeg reagerte var at du brukte deg selv som eksempel og sa ut du ville se ut som et spøkelse med min vekt. Ergo antar du at det er det jeg gjør iom at du også tydeligvis husker høyden og nevnte den. Det blir meningsløst å sammenligne hverandres vekt. To med samme høyde kan veie vidt forskjellig men likevel være like slanke. Men jeg kan berolige deg med at jeg er sunn og frisk med en slik vekt og høyde, selv om jeg ikke tålte temperaturovergangen da jeg kom hjem. Nå er våren også en tid jeg pleier å bli litt plaget. Antagelig har jeg nok allergi mot pollen og så gjorde jeg den feilen at jeg brukte cosylan som ikke skal brukes når man har slimhoste og derfor utviklet det seg lungebetennelse denne gangen. Nei, nå sklir det helt ut. Hele diskusjonen om min vekt og min kropp begynner å bli teit og jeg merker at jeg sitter her med menigsløse forsvarstaler og det var nettopp det jeg ikke ville med denne tråden:-) Jeg startet jo faktisk den første innlegget med å si at jeg hadde gått en lang tur denne dagen og at jeg skulle trene hardere etterhvert. Det innbærer selvfølgelig også styrke. Og for å presisere: Jeg har veid like lite som deg på ditt slankeste, og jeg så virkelig ut som et spøkelse. Du kan da umulig ta deg nær av det hvis du synes selv at du ser bra ut. Det blir helt absurd. Hvis det er slik, har du vel selv såret mange andre med uttrykket gravid flaggstang? Ikke at jeg tror det, jeg følger bare ditt resonnement. Jeg tror du betrakter dine egne uttrykk humoristisk og tar mine dødsens alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/4/#findComment-3033393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Og for å presisere: Jeg har veid like lite som deg på ditt slankeste, og jeg så virkelig ut som et spøkelse. Du kan da umulig ta deg nær av det hvis du synes selv at du ser bra ut. Det blir helt absurd. Hvis det er slik, har du vel selv såret mange andre med uttrykket gravid flaggstang? Ikke at jeg tror det, jeg følger bare ditt resonnement. Jeg tror du betrakter dine egne uttrykk humoristisk og tar mine dødsens alvorlig. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/4/#findComment-3033443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Er du ekstremt liten? Hvis du er under 155 cm så kan jeg se deg for meg som litt lubben, men feit??? Er for øvrig enig med Babette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353545-naa-er-det-nok/page/4/#findComment-3035770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.