Gå til innhold

Den rare nabogutten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

17

• frosken

4

• morsan

3

• Luska

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

God ide :)

Bare de ikke blir sinte, da...

vet jo ikke hvor lurt dette er pga guttens alder.

Å ta bilde mener jeg....

Det er bedre at du sier ifra til de som passer på guttene.

Som noen her sier kan dette føre til adferd som ikke er passende senere i livet, eller kansje allerede.

Noe tyder iallefall på at det er noe som ikke er rett med gutten, og at han bør få den oppfølgingen han trenger.

Hvilken taktikk vil sette avtrykk til en ungdom med så store problemer at han må forfølges? Hmm... kanskje:

Lur deg til å sette opp kamera, og ta bilder av ham, gjerne med dato-og tid-funksjonen rett på bildet. Vis dette til de ansatte, og ungdommen. Si at det overleveres til politiet, fordi slik oppførsel er ulovlig.

Det siste jeg ville gjort var å gjøre det der, men det er nå meg.

vet jo ikke hvor lurt dette er pga guttens alder.

Å ta bilde mener jeg....

Det er bedre at du sier ifra til de som passer på guttene.

Som noen her sier kan dette føre til adferd som ikke er passende senere i livet, eller kansje allerede.

Noe tyder iallefall på at det er noe som ikke er rett med gutten, og at han bør få den oppfølgingen han trenger.

Ja, hadde ikke faktisk tenkt å styre med bilder og slikt ;) Jeg tror uansett ikke dette ville hatt noen konsekvenser for en av disse gutta.

Jeg hadde helt klart informert personalet. For det første er det ubehagelig å være vitne til, for det andre er det ulovlig.

Si fra, og informer om at hvis det gjentar seg vil du anmelde forholdet. Så får vel også personalet ved institusjonen anledning til å veilede denne gutten med at slik oppførsel ikke er akseptabel, og hva det kan føre til.

Jeg tror nok de vet hvor store problemer disse guttene har, altså. Men jeg skal se om jeg kan få en av de voksne på egenhånd en dag.

Annonse

Jeg hadde bedt om et møte med passer og gutt - ringt og bedt om det eller bedt om det når jeg møtte dem på vegen, fått et sted og en tid - og så hadde jeg snakket direkte til gutten på det møtet og sakt at jeg ikke liker å se ham flæsje seg sånn for meg og at han får slutte

Jeg hadde fortalt om alle episodene og hva jeg selv gjør når jeg står i vinduet (vasker opp ol)

Jeg hadde snakket direkte til gutten mens passeren satt på sidelinjen, altså henvendt meg til ham og ikke til passeren og dermed over hodet på gutten

Når jeg hadde sakt mitt så fikk - gutten selvsagt - og passeren mulighet til å trå inn og snakke fra sitt ståsted

Jeg synes du bør ta dette opp med de som har ansvar for gutten snarest. Det er svært viktig at de har kjennskap til at han blotter seg. Du kjenner ikke guttens bakgrunn, og kan heller ikke vite hva som ligger bak atferden hans. Jeg ville ikke tatt det opp direkte med gutten.

For en del år siden var jeg vitne til at en ung kvinne med svhizofreni oppførte seg tilsvarende.

Da blir det i så fall snakk om å dekke til flere vinduer på den siden med laken eller noe.

Det er ikke skadelig for meg å få et glimt av en 15-årings tissemann, men jeg lurer jo på hva motivasjonen hans er.

Og vi synes veldig synd på de som kommer etter oss... Skulle gjerne ha advart de, for å si det slik ;)

''Det er ikke skadelig for meg å få et glimt av en 15-årings tissemann, men jeg lurer jo på hva motivasjonen hans er.

''

Jeg mener du skal si fra av hensyn til gutten. Det er ikke gitt at personalet kjenner til akkurat denne atferden hos ham.

Jeg synes du bør ta dette opp med de som har ansvar for gutten snarest. Det er svært viktig at de har kjennskap til at han blotter seg. Du kjenner ikke guttens bakgrunn, og kan heller ikke vite hva som ligger bak atferden hans. Jeg ville ikke tatt det opp direkte med gutten.

For en del år siden var jeg vitne til at en ung kvinne med svhizofreni oppførte seg tilsvarende.

Ok.

Høres ut som du mener det kan være alvorlig, så jeg stikker bort like før guttene kommer fra skolen. Da får jeg nok en av de voksne på egenhånd.

Gjest Liza i London

Jeg går utfra at disse guttene bor der i regi av Social service eller det lokale PCT?

Med såpass avvikende atferd er det sikkert laget et CBT-opplegg for dem og det er viktig at de ansvarlige får beskjed om hva som foregår.

Jeg foreslår at du skriver en skriftelig henvendelse. Dvs snakk med personalet først på en hyggelig måte og fortell dem at du sender en henvendelse høyere opp. De vil nok gi deg adressen til rette vedkommende.

Tro meg, primary care workers har en utsatt jobb ( bl.a mye skader) og trenger at utenforstående tar klagene videre til "behandlerne" som sitter langt borte

Gjest Liza i London

Jeg går utfra at disse guttene bor der i regi av Social service eller det lokale PCT?

Med såpass avvikende atferd er det sikkert laget et CBT-opplegg for dem og det er viktig at de ansvarlige får beskjed om hva som foregår.

Jeg foreslår at du skriver en skriftelig henvendelse. Dvs snakk med personalet først på en hyggelig måte og fortell dem at du sender en henvendelse høyere opp. De vil nok gi deg adressen til rette vedkommende.

Tro meg, primary care workers har en utsatt jobb ( bl.a mye skader) og trenger at utenforstående tar klagene videre til "behandlerne" som sitter langt borte

Dette er jo straffbar handling - og som du vet er den kriminelle lavalder 10 år. Han hører ikke hjemme i en sånn low secure unit ( Himmel, jeg aner ikke hva disse uttrykkene heter på norsk - i Norge har de vel ikke denne inndelingen heller?)

Annonse

Dette er jo straffbar handling - og som du vet er den kriminelle lavalder 10 år. Han hører ikke hjemme i en sånn low secure unit ( Himmel, jeg aner ikke hva disse uttrykkene heter på norsk - i Norge har de vel ikke denne inndelingen heller?)

Dette er annerledes enn Norge, ja.

Jeg antar de er der i kraft av social services, altså at de bare ikke fungerer i vanlige fosterfamilier. Men noen andre nevnte at dette var lovbrytere som ikke hadde fått fengselsstraff på grunn av alderen. Uansett, ungdommer med problemer.

Du har nok helt rett i at de som jobber der har en utsatt posisjon i forhold til guttene - vi måtte ringe politiet en dag da de gjorde opprør mens det kun var to unge jenter på vakt. En av guttene ble fjernet fra huset etter det.

Men altså... Jeg snakker da bare med en av de som jobber der og spør om de har noen "høyere opp" jeg kan rapportere til, slik at gutten kan bli snakket med?

Gjest Liza i London

Dette er annerledes enn Norge, ja.

Jeg antar de er der i kraft av social services, altså at de bare ikke fungerer i vanlige fosterfamilier. Men noen andre nevnte at dette var lovbrytere som ikke hadde fått fengselsstraff på grunn av alderen. Uansett, ungdommer med problemer.

Du har nok helt rett i at de som jobber der har en utsatt posisjon i forhold til guttene - vi måtte ringe politiet en dag da de gjorde opprør mens det kun var to unge jenter på vakt. En av guttene ble fjernet fra huset etter det.

Men altså... Jeg snakker da bare med en av de som jobber der og spør om de har noen "høyere opp" jeg kan rapportere til, slik at gutten kan bli snakket med?

Ja, det er det jeg mener.

og - når du skriver, ta med en setning om at du er veldig fornøyd med de ansattes innsats. De fortjener all den ros og oppbacking som er mulig. ( jeg har lappet sammen mange nok av dem)

Jeg antar at gutten vil bli flyttet rimelig raskt, du vet jo hvordan englenderne ser på utagernde seksuell atferd. Og - ta med i brevet at du har små barn som kan bli vitne til dette.

Ja, det er det jeg mener.

og - når du skriver, ta med en setning om at du er veldig fornøyd med de ansattes innsats. De fortjener all den ros og oppbacking som er mulig. ( jeg har lappet sammen mange nok av dem)

Jeg antar at gutten vil bli flyttet rimelig raskt, du vet jo hvordan englenderne ser på utagernde seksuell atferd. Og - ta med i brevet at du har små barn som kan bli vitne til dette.

Ok :) Takk for "inside" råd.

Skal gi de skryt. Vi har nok vært lite forståelsesfulle for den vanskelige jobben de gjør, men man blir så utrolig lei av å få mat kastet inn i en ellers perfekt hage når man forsøker å selge leiligheten ;) Skal være mild og snill *nikker*

Gjest Liza i London

Ok :) Takk for "inside" råd.

Skal gi de skryt. Vi har nok vært lite forståelsesfulle for den vanskelige jobben de gjør, men man blir så utrolig lei av å få mat kastet inn i en ellers perfekt hage når man forsøker å selge leiligheten ;) Skal være mild og snill *nikker*

Ikke norsk mild og snill!!! Da spaserer de rett over deg.

Jeg har - bokstavelig talt - to stemmer. En for det engelske samfunnet og en for det norske :-)

Ikke norsk mild og snill!!! Da spaserer de rett over deg.

Jeg har - bokstavelig talt - to stemmer. En for det engelske samfunnet og en for det norske :-)

Sliter fremdeles med det, du. Spesielt i butikker. Jeg er fremdeles sjokkert over at de ser på seg selv som høflige... ;)

Gjest Liza i London

Sliter fremdeles med det, du. Spesielt i butikker. Jeg er fremdeles sjokkert over at de ser på seg selv som høflige... ;)

Ja, du sier noe. :) Jeg har funnet ut at norsk høflighet med engelsk stemme gjør underverker. Spesiellt hvis du må klage på noe, de klarer rett å slett ikke å forholde seg til det...og servicen blir upåklagelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...