Gå til innhold

Fra utrenet til 1400 situps i uken....?

Anbefalte innlegg

Gjest situps-dronningen..

Leste en artikkel om en hollywoodstjerne som tok minst 200 situps for dag og har en flott flat mage....

http://www.seher.no/851614/kim-kardashian-trener-hardt-for-aa-holde-magen-flat

Hva tror dere - jeg er utrenet, er overvektig (30-40 kg) har en stor, fleskete hengemage. Kan jeg klare å få vekk magen hvis jeg hiver meg på en situp-bølge?? Om ikke annet redusere betydelig? Litt gøy å prøve da!? 100 situps om morgenen og 100 om kvelden er overkommelig.

Har nå tatt 200 situps hver dag denne uka og er støl. Kjenner meget tydelig at jeg har brukt musklene!! :)

Hvordan er riktig teknikk? Ligger på rygg med beina opp, og i kors, evt støtter fotbladene i gulvet. Skal man reise seg helt opp (føler at ryggen blir ødelagt da), eller holder det med små situps med armene ut mot siden ("holder" i ørene). Prøver også å ta noen for sidemusklene - tar på utsiden av låret så nærme mot kneet jeg klarer...

Har dere tro på at jeg skal få til resultater med denne teknikken, eller har dere andre, gode råd? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353603-fra-utrenet-til-1400-situps-i-uken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ikke an å punktforbrenne fett. Du forbrenner altså ikke mer fett ved å ta situps enn ved å trene biceps.

Når det er sagt skader det selvsagt ikke å ta noen situps, og 200 situps om dagen bør det ikke ta lang tid før du klarer.

Den dama der har ikke fått denne kroppen av situps. Ikke hør på Hollywood-folka. De sier så mye rart at det knapt er til å fatte. ;)

Her er en situpsvideo. Jeg har ikke sett den og kan ikke gå god for den, men med mindre dama under er like teit som hun hørtes ut med sin lyse pipestemme de 5 sekundene jeg orket å se, vil jeg tro hun klarer å gjøre situps riktig. ;)

''Men jeg løper også mye, og trener med vekter, så det er litt av en kombinasjon, sier hun. ''

Jeg leste ikke teksten før jeg svarte. Hun tar altså ikke bare situps. Situpsa ville nok ikke gjort stort til eller fra.

For øvrig ser hun ikke akkurat ut som noen sunnhet, så hun burde ikke være noe mål. ;)

Det går ikke an å punktforbrenne fett. Du forbrenner altså ikke mer fett ved å ta situps enn ved å trene biceps.

Når det er sagt skader det selvsagt ikke å ta noen situps, og 200 situps om dagen bør det ikke ta lang tid før du klarer.

Den dama der har ikke fått denne kroppen av situps. Ikke hør på Hollywood-folka. De sier så mye rart at det knapt er til å fatte. ;)

Her er en situpsvideo. Jeg har ikke sett den og kan ikke gå god for den, men med mindre dama under er like teit som hun hørtes ut med sin lyse pipestemme de 5 sekundene jeg orket å se, vil jeg tro hun klarer å gjøre situps riktig. ;)

Jeg så noen minutter av videoen. Mye prat, men hun kom nå i gang etterhvert.

Hun setter seg helt opp. Jeg har lært at en skal ha korsryggen nede i golvet hele tiden,. og bare ta små sit-ups? Har en rygg/korsrygg som ofte slår seg litt vrang, regner med det er mer skånsomt for ryggen å ikke sette seg helt opp?

Dessuten er det vel ikke magemusklene en bruker på den siste biten når en setter seg helt opp?

''Men jeg løper også mye, og trener med vekter, så det er litt av en kombinasjon, sier hun. ''

Jeg leste ikke teksten før jeg svarte. Hun tar altså ikke bare situps. Situpsa ville nok ikke gjort stort til eller fra.

For øvrig ser hun ikke akkurat ut som noen sunnhet, så hun burde ikke være noe mål. ;)

Jeg lurer på om du har en veldig merkerlig definisjon på sunn? ;) Helle Vaagland så ikke sunn fordi hun hadde for mye fett rundt magen, og så nå sier du at Kim Kardashian ikke ser sunn ut.. fordi?;)

Kim Kardashian har en av de fineste kroppene jeg kan tenke meg.

Hun setter seg helt opp. Jeg har lært at en skal ha korsryggen nede i golvet hele tiden,. og bare ta små sit-ups? Har en rygg/korsrygg som ofte slår seg litt vrang, regner med det er mer skånsomt for ryggen å ikke sette seg helt opp?

Dessuten er det vel ikke magemusklene en bruker på den siste biten når en setter seg helt opp?

Ok, mulig hun er plante. Hun hørtes ikke helt god ut.

Men her:

Det beste med denne (som jeg faktisk så!) er teksten som taler om kardio.

Når det er sagt er det jo forskjell på situps og crunches.

Annonse

Jeg lurer på om du har en veldig merkerlig definisjon på sunn? ;) Helle Vaagland så ikke sunn fordi hun hadde for mye fett rundt magen, og så nå sier du at Kim Kardashian ikke ser sunn ut.. fordi?;)

For det første har hun overdimensjonerte silikoninnlegg. Ok - det er min personlige preferanse at det ser jævla stygt ut, og det har uansett ingenting med sunnhet å gjøre.

For det andre er det noe galt med magen hennes. Den er alt for tynn i forhold til musklaturen rundt. Hun ser ut til å være på grensen til spiseforstyrrelser. Sannsynligvis trener hun alt for hardt i forhold til hvor mye hun spiser.

For det tredje har hun veldig tynne ben og armer. Dette er ikke forenlig med mye vekttrening og løping.

For det fjerde har hun ikke en godt trent mage. I forhold til hvor tynn hun er ellers har hun en del underhudsfett der. Hun har ikke det ellers på kroppen, så jeg gjetter på at hun spiser alt for lite, og at kroppen har begynt å lagre fett.

Hun er tynn, men det betyr ikke det samme som godt trent, noe man skulle tro en kvinne som trener mye løping, vekter og reklamerer for 1400 situps i uka var.

Men magen er stikkordet. Den burde være godt trent. Ikke innhulet med synlige mengder underhudsfett.

Skal sies at jeg kun har lagt dette bildet til grunn.

http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=3640555&w=282&h=0&ee=1284808055

Jeg ser under at hun klager over store lår, og hun ser betraktelig mer normal ut på bildet med klær på.

Mulig noen har retusjert magen hennes merkverdig på det øverste bildet.

Jeg har lært det samme som deg. Nesten alle får vondt i ryggen hvis vi setter oss helt opp sånn som jeg lærte på gymmen på skolen

Jeg måtte søke på dama.

Her ser hun rimelig grei ut.

Det er noe galt med det bildet over, eller så har hun sulta seg for mye i det siste.

http://kimkardashian.celebuzz.com//bfm_gallery/2010/03/FHMApril030810/post_image/post_image-FHM_APRIL2010.jpg

Gjest Nickløsheletiden

For det første har hun overdimensjonerte silikoninnlegg. Ok - det er min personlige preferanse at det ser jævla stygt ut, og det har uansett ingenting med sunnhet å gjøre.

For det andre er det noe galt med magen hennes. Den er alt for tynn i forhold til musklaturen rundt. Hun ser ut til å være på grensen til spiseforstyrrelser. Sannsynligvis trener hun alt for hardt i forhold til hvor mye hun spiser.

For det tredje har hun veldig tynne ben og armer. Dette er ikke forenlig med mye vekttrening og løping.

For det fjerde har hun ikke en godt trent mage. I forhold til hvor tynn hun er ellers har hun en del underhudsfett der. Hun har ikke det ellers på kroppen, så jeg gjetter på at hun spiser alt for lite, og at kroppen har begynt å lagre fett.

Hun er tynn, men det betyr ikke det samme som godt trent, noe man skulle tro en kvinne som trener mye løping, vekter og reklamerer for 1400 situps i uka var.

Men magen er stikkordet. Den burde være godt trent. Ikke innhulet med synlige mengder underhudsfett.

Du verden. Det eneste som er feil på den kroppen er silikonpuppene.

Du verden. Det eneste som er feil på den kroppen er silikonpuppene.

Det er bare noe du sier fordi du er kvinne og tror tynn er sunn. ;)

Det er noe galt med magen hennes på det øverste bildet der hun poserer i bikini. Hun ser ut til å være på grensen til underernært.

Det er faktisk ikke sunt.

Gjest Nickløsheletiden

Det er bare noe du sier fordi du er kvinne og tror tynn er sunn. ;)

Det er noe galt med magen hennes på det øverste bildet der hun poserer i bikini. Hun ser ut til å være på grensen til underernært.

Det er faktisk ikke sunt.

Du sa jo nettopp at hun hadde for mye underhudsfett?

Annonse

Jeg måtte søke på dama.

Her ser hun rimelig grei ut.

Det er noe galt med det bildet over, eller så har hun sulta seg for mye i det siste.

http://kimkardashian.celebuzz.com//bfm_gallery/2010/03/FHMApril030810/post_image/post_image-FHM_APRIL2010.jpg

Enig i at det er noe litt merkerlig med det ene bilde ja. Men jeg har sett hundrevis av bilder av henne, og sett programmet hennes på tv, og da ser det ut som hun bare har en helt sinnsykt smashing kropp! Ikke for tynn og ikke for tykk, men en flott timeglassfigur, noe jeg synes er meget sexy :)

Er nok ikke uten grunn til at hun alltid ligger høyt opp på sånne rankings over verdens mext sexy kropp:-)

Du sa jo nettopp at hun hadde for mye underhudsfett?

Du kan ikke basere sunnhet på fett alene. Du må også se på muskelmasse.

Det jeg legger merke til her er mangelen på muskler. Jeg ser også at magen, som utvilsomt er tynn, har synlige langre med underhudsfett, noe som tyder på at hun spiser for lite, og at kroppen lagrer fett. Dette er ikke forenelig med all treningen hun snakker om.

Altså: Kroppen får for lite næring ---> muskler forsvinner ---> kroppen lagrer fett.

Et eksempel på dette er anorexiapasienter på 40 kilo men med fettprosent på 30 (noe som er mye). Jenta vil likevel være syltynn.

Denne kvinnen, med utgangspunkt i bildet jeg trakk ut linken til, bærer preg av underernæring.

Enig i at det er noe litt merkerlig med det ene bilde ja. Men jeg har sett hundrevis av bilder av henne, og sett programmet hennes på tv, og da ser det ut som hun bare har en helt sinnsykt smashing kropp! Ikke for tynn og ikke for tykk, men en flott timeglassfigur, noe jeg synes er meget sexy :)

Er nok ikke uten grunn til at hun alltid ligger høyt opp på sånne rankings over verdens mext sexy kropp:-)

Hun ser i hvert fall ut som en helt annen kvinne på forsiden av det bladet i linken over.

Hun ser i hvert fall ut som en helt annen kvinne på forsiden av det bladet i linken over.

http://1.bp.blogspot.com/_UaLWp72nij4/Sf09qaskRQI/AAAAAAAAAHY/O_ryXXR_02c/s400/kim-kardashian4.jpg

Her er også et annet bilde av henne i bikini, som neppe er så veldig retusjert. Synes hun ser meget flott ut jeg.

http://1.bp.blogspot.com/_UaLWp72nij4/Sf09qaskRQI/AAAAAAAAAHY/O_ryXXR_02c/s400/kim-kardashian4.jpg

Her er også et annet bilde av henne i bikini, som neppe er så veldig retusjert. Synes hun ser meget flott ut jeg.

Enig. Der ser hun meget flott ut.

Men her ser du også en voldsom forskjell på bilde 1 og bilde 2.

Det ser ut som om hun har dratt treninga/kostholdet over grensa på bildet i linken over. Det må være 10+ kilos forskjell, og det er mye på en kvinne av denne størrelsen.

Du ser også at hun har langt mer normal musklatur i vannet der.

Gjest Nickløsheletiden

Du kan ikke basere sunnhet på fett alene. Du må også se på muskelmasse.

Det jeg legger merke til her er mangelen på muskler. Jeg ser også at magen, som utvilsomt er tynn, har synlige langre med underhudsfett, noe som tyder på at hun spiser for lite, og at kroppen lagrer fett. Dette er ikke forenelig med all treningen hun snakker om.

Altså: Kroppen får for lite næring ---> muskler forsvinner ---> kroppen lagrer fett.

Et eksempel på dette er anorexiapasienter på 40 kilo men med fettprosent på 30 (noe som er mye). Jenta vil likevel være syltynn.

Denne kvinnen, med utgangspunkt i bildet jeg trakk ut linken til, bærer preg av underernæring.

''Du kan ikke basere sunnhet på fett alene. Du må også se på muskelmasse''

Selvsagt gjør jeg det. Det jeg derimot ikke forstår er hvordan det er mulig og si at magen er for tynn, samtidig som hun har for mye underhudsfett på magen? Det hørtes ikke helt logisk ut.

Enig. Der ser hun meget flott ut.

Men her ser du også en voldsom forskjell på bilde 1 og bilde 2.

Det ser ut som om hun har dratt treninga/kostholdet over grensa på bildet i linken over. Det må være 10+ kilos forskjell, og det er mye på en kvinne av denne størrelsen.

Du ser også at hun har langt mer normal musklatur i vannet der.

Da er vi enige :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...