Gå til innhold

Fra utrenet til 1400 situps i uken....?

Anbefalte innlegg

''Du kan ikke basere sunnhet på fett alene. Du må også se på muskelmasse''

Selvsagt gjør jeg det. Det jeg derimot ikke forstår er hvordan det er mulig og si at magen er for tynn, samtidig som hun har for mye underhudsfett på magen? Det hørtes ikke helt logisk ut.

Fordi også magen inneholder muskler. Hvis du ser rett på henne vil hun se veldig tynn ut fra den ene siden til den andre, mens det foran på magen - der du normalt på en person med lite underhudsfett ville sett antydninger til magemuskler, har fettansamlinger.

Se på dette bildet.

http://kimkardashian.celebuzz.com//bfm_gallery/2010/03/FHMApril030810/post_image/post_image-FHM_APRIL2010.jpg

Og dette bildet.

http://1.bp.blogspot.com/_UaLWp72nij4/Sf09qaskRQI/AAAAAAAAAHY/O_ryXXR_02c/s400/kim-kardashian4.jpg

Her ser du en sunn og frisk kvinne.

Se så på dette bildet (som var bildet jeg kommenterte).

http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=3640555&w=282&h=0&ee=1284808055

Jeg hadde ikke sett de to første da jeg kommenterte bildet i hovedlinken, men etter å ha sett disse synes jeg rett og slett hun ser syk ut på det siste bildet.

Jeg gjetter på at hun går på sultedietter. Hun ser i hvert fall sånn ut.

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletiden

Fordi også magen inneholder muskler. Hvis du ser rett på henne vil hun se veldig tynn ut fra den ene siden til den andre, mens det foran på magen - der du normalt på en person med lite underhudsfett ville sett antydninger til magemuskler, har fettansamlinger.

Se på dette bildet.

http://kimkardashian.celebuzz.com//bfm_gallery/2010/03/FHMApril030810/post_image/post_image-FHM_APRIL2010.jpg

Og dette bildet.

http://1.bp.blogspot.com/_UaLWp72nij4/Sf09qaskRQI/AAAAAAAAAHY/O_ryXXR_02c/s400/kim-kardashian4.jpg

Her ser du en sunn og frisk kvinne.

Se så på dette bildet (som var bildet jeg kommenterte).

http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=3640555&w=282&h=0&ee=1284808055

Jeg hadde ikke sett de to første da jeg kommenterte bildet i hovedlinken, men etter å ha sett disse synes jeg rett og slett hun ser syk ut på det siste bildet.

Jeg gjetter på at hun går på sultedietter. Hun ser i hvert fall sånn ut.

Jeg tror du er litt detaljfiksert og kresen når det kommer til kvinnekropper. Klarer ikke å se forskjell jeg:-)

Uansett hvor utrolig sterke og flotte magemuskler du får ved å trene, så vil fettet på utsiden kamuflere dette. Så for å få en flott og synlig veltrent mage så må du gå ned i vekt. Det er den harde og brutale sannheten dessverre.

Jeg så noen minutter av videoen. Mye prat, men hun kom nå i gang etterhvert.

Hun setter seg helt opp. Jeg har lært at en skal ha korsryggen nede i golvet hele tiden,. og bare ta små sit-ups? Har en rygg/korsrygg som ofte slår seg litt vrang, regner med det er mer skånsomt for ryggen å ikke sette seg helt opp?

Dessuten er det vel ikke magemusklene en bruker på den siste biten når en setter seg helt opp?

Kjøp deg en coreball (en slik stor ball til å sitte på). Ta sit ups på den. Da får ryggen god støtte, og du får med litt av de skrå bukmusklene også. (de på siden)

Finnes også mange andre øvelser på slik ball. Mye går på balanse og indre muskulatur. Veldig sunn trening for å holde kroppen godt fungerende:-)

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Flott med situps ! Men mange har gitt deg rett instruksjon. Ikke sitt helt opp.!

Er ditt primær-ønske å redusere vekten, så er det nok vel så viktig med mer forbrukte kalorier enn det du spiser.

Lykke til !

Annonse

Gjest situps-dronningen

Flott med situps ! Men mange har gitt deg rett instruksjon. Ikke sitt helt opp.!

Er ditt primær-ønske å redusere vekten, så er det nok vel så viktig med mer forbrukte kalorier enn det du spiser.

Lykke til !

Takk for svar. Betyr det at det kan hjelpe med alle situpsene - altså å redusere magen? Jeg vet det med kosthold og generell trening/aktivitet, har gått på mange kurs og prøver å følge de rådene jeg har fått.

Det jeg altså lurer på, er om litt massiv trening på dette området (som er veldig fremtredende & stort på min kropp), kan hjelpe på å få vekk (deler av) min store mage...? Vet at det må kirurgi til (etterhvert), men ønsker å gjøre mest mulig på egenhånd for å redusere dette store komplekset.

Gjest lilla bukse

Det går ikke an å punktforbrenne fett. Du forbrenner altså ikke mer fett ved å ta situps enn ved å trene biceps.

Når det er sagt skader det selvsagt ikke å ta noen situps, og 200 situps om dagen bør det ikke ta lang tid før du klarer.

Den dama der har ikke fått denne kroppen av situps. Ikke hør på Hollywood-folka. De sier så mye rart at det knapt er til å fatte. ;)

Her er en situpsvideo. Jeg har ikke sett den og kan ikke gå god for den, men med mindre dama under er like teit som hun hørtes ut med sin lyse pipestemme de 5 sekundene jeg orket å se, vil jeg tro hun klarer å gjøre situps riktig. ;)

''Du forbrenner altså ikke mer fett ved å ta situps enn ved å trene biceps. ''

Nåja... Nå trener du jo en mye større muskel når du trener situps enn når du trener biceps, så det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hvis du derimot skriver at du ikke forbrenner mere fett ved å ta situps enn ved å ta knebøy er jeg fullstendig enig. :)

''Du forbrenner altså ikke mer fett ved å ta situps enn ved å trene biceps. ''

Nåja... Nå trener du jo en mye større muskel når du trener situps enn når du trener biceps, så det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hvis du derimot skriver at du ikke forbrenner mere fett ved å ta situps enn ved å ta knebøy er jeg fullstendig enig. :)

Ja, du har forsåvidt rett i at biceps er en liten muskel. Dessuten tar du sannsynligvis ikke 200 repetisjoner når du trener biceps - som man fort gjør når man trener situps, noe som jo også kan være en fordel sånn i forhold til forbrenning.

Når det gjelder knebøy vil jeg påstå at det er den desidert beste øvelsen man kan kjøre hvis du gjennom vekttrening vil brenne fett, så hvis jeg skulle brukt knebøy som eksempel ville jeg skrevet det - ikke sidestilt de to øvelsene. ;)

Men nå driver jeg flisespikkeri på høyt nivå.

Gjest lilla bukse

Ja, du har forsåvidt rett i at biceps er en liten muskel. Dessuten tar du sannsynligvis ikke 200 repetisjoner når du trener biceps - som man fort gjør når man trener situps, noe som jo også kan være en fordel sånn i forhold til forbrenning.

Når det gjelder knebøy vil jeg påstå at det er den desidert beste øvelsen man kan kjøre hvis du gjennom vekttrening vil brenne fett, så hvis jeg skulle brukt knebøy som eksempel ville jeg skrevet det - ikke sidestilt de to øvelsene. ;)

Men nå driver jeg flisespikkeri på høyt nivå.

''Når det gjelder knebøy vil jeg påstå at det er den desidert beste øvelsen man kan kjøre hvis du gjennom vekttrening vil brenne fett, så hvis jeg skulle brukt knebøy som eksempel ville jeg skrevet det - ikke sidestilt de to øvelsene. ;)''

Hehe, joda jeg helt enig i det :) (men det er fortsatt riktig at man ikke forbrenner mer ved situps enn ved knebøy, som jo var det som ble sagt)

''Når det gjelder knebøy vil jeg påstå at det er den desidert beste øvelsen man kan kjøre hvis du gjennom vekttrening vil brenne fett, så hvis jeg skulle brukt knebøy som eksempel ville jeg skrevet det - ikke sidestilt de to øvelsene. ;)''

Hehe, joda jeg helt enig i det :) (men det er fortsatt riktig at man ikke forbrenner mer ved situps enn ved knebøy, som jo var det som ble sagt)

Det er sant. Man forbrenner langt mer ved knebøy enn ved situps, og man forbrenner sannsynligvis mindre ved bicepstrening enn ved situpstrening - men her er nok forskjellen ganske liten. Jeg trener f.eks. biceps hardt, og med tre øvelser, over rundt 20 minutter, men likevel med færre repetisjoner enn jeg trener situps (hvor det fort kan bli 200 situps), så for min del forbrenner jeg nok mer når jeg trener biceps enn når jeg trener situps.

Og måler du forbrenninga ved 200 bicepscurl vs. 200 situps, vil jeg tro man forbrenner mer ved bicepscurla enn ved situpsene, rett og slett fordi det for de aller fleste vil være langt tyngre med 200 bicepscurl enn 200 situps (som de fleste vil klare over x antall serier).

Gjest det er min erfaring.

Takk for svar. Betyr det at det kan hjelpe med alle situpsene - altså å redusere magen? Jeg vet det med kosthold og generell trening/aktivitet, har gått på mange kurs og prøver å følge de rådene jeg har fått.

Det jeg altså lurer på, er om litt massiv trening på dette området (som er veldig fremtredende & stort på min kropp), kan hjelpe på å få vekk (deler av) min store mage...? Vet at det må kirurgi til (etterhvert), men ønsker å gjøre mest mulig på egenhånd for å redusere dette store komplekset.

I forhold til type trening du velger vil du bygge muskler på det området du trener. Men det er ikke mulig å punktforbrenne fett. Eneste måten å redusere fettmengden på er at uttak er større enn inntak. Hvis du velger variert styrketrening vil dette kunne gi mer muskelmasse, noe som igjen gir økt forbrenning.

Vil anbefale deg å finne en treningsform som du liker og som du kommer til å fortsette med også etter at du har nådd ønsket vekt. Å trene "kun" for å gå ned i vekt hjelper bare på kort sikt. Hvis du slutter når du er i mål kan kiloene fort komme tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...