bendit Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Min datter begynte å legge på seg når faren hennes og jeg skilte lag for ca 3 år siden, siden har vekten bare økt. I sommer gikk hun ned 10 kg, men nå har hun lagt på seg dette igjen og litt til. Hun spiser ikke mye, 1 porsjon frokost blanding, 2 skiver på skolen, middag og kanskje 1 skive til kvelds. (vanlig kost). Litt søtsaker, men Aldri mye på en gang. Drikker vann og light brus. Har en skade i beinet som gjør at hun ikke kan trene så mye, men hun går ca 2 km hver dag, pluss riding og rydding i stall og boks til hestene. Har blitt henvist til poliklinikk, men hva skjer egentlig? Er redd hun skal sulte seg, hun er i rette alder til å ta ting innover seg. Hun nekter å dusje på skolen, hater svømming osv... Håper noen har litt erfaring og kan gi meg noen råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354013-overvekt-hos-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Spiser hun for lite og stanser forbrenningen? Det høres iallfall ut som om hun spiser lite. -Og for meg virker det som om hun spiser mye karbohydrater. Forsøke å legge om til mer proteinkost? Egg til frokost f.eks.. Enten det, eller så smugspiser hun... En ting du iallfall ikke skal gjøre, er å fokusere på overvekt. Jeg endte opp som jojo-slanker i 20 år pga slengbemerkninger fra jeg var ganske ung. Fokuser på sunn, variert kost og aktiviteter hun liker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354013-overvekt-hos-barn/#findComment-3035425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bendit Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Spiser hun for lite og stanser forbrenningen? Det høres iallfall ut som om hun spiser lite. -Og for meg virker det som om hun spiser mye karbohydrater. Forsøke å legge om til mer proteinkost? Egg til frokost f.eks.. Enten det, eller så smugspiser hun... En ting du iallfall ikke skal gjøre, er å fokusere på overvekt. Jeg endte opp som jojo-slanker i 20 år pga slengbemerkninger fra jeg var ganske ung. Fokuser på sunn, variert kost og aktiviteter hun liker. Takk for svar. Er redd for akkurat det du sier, om jojo slanking. Hun er 13 år og da er det lett "bikke" over. Slengbemerkninger har hun fått, bla at hun gikk på krykker pga overvekt, og det kommer IKKE fra ungene, det har de hørt en plass. Hun er klar over problemet sjøl, og hun blir lei seg for at hun ikke klarer å gå ned. Håper barnelegene på poliklinikken kan hjelpe oss videre. Redd hun "trøstespiser" når det blir for vanskelig.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354013-overvekt-hos-barn/#findComment-3035429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Takk for svar. Er redd for akkurat det du sier, om jojo slanking. Hun er 13 år og da er det lett "bikke" over. Slengbemerkninger har hun fått, bla at hun gikk på krykker pga overvekt, og det kommer IKKE fra ungene, det har de hørt en plass. Hun er klar over problemet sjøl, og hun blir lei seg for at hun ikke klarer å gå ned. Håper barnelegene på poliklinikken kan hjelpe oss videre. Redd hun "trøstespiser" når det blir for vanskelig.. Det er bra at dere får hjelp av fagfolk. De fleste som får være i fred med valpefettet sitt vokser det jo av seg helt av seg selv. Det er synd at omverdenen alltid skal bry seg med alt mulig og kommentere... De aner ikke hvor stor skade de kan gjøre! Jeg endte rett og slett opp med en slags spiseforstyrrelse. Jeg bestemte meg for mange år siden for at nok var nok og sluttet å slanke meg, la om kosten til mindre karbohydrater og nektet meg selv å fokusere på vekt og slanking. Resultat; -15 kilo. Og vekten holder seg stabil! Rett nok skulle jeg minst ha tatt av 10 kg til, men jeg har iallfall ikke gått opp igjen! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354013-overvekt-hos-barn/#findComment-3035437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bendit Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Det er bra at dere får hjelp av fagfolk. De fleste som får være i fred med valpefettet sitt vokser det jo av seg helt av seg selv. Det er synd at omverdenen alltid skal bry seg med alt mulig og kommentere... De aner ikke hvor stor skade de kan gjøre! Jeg endte rett og slett opp med en slags spiseforstyrrelse. Jeg bestemte meg for mange år siden for at nok var nok og sluttet å slanke meg, la om kosten til mindre karbohydrater og nektet meg selv å fokusere på vekt og slanking. Resultat; -15 kilo. Og vekten holder seg stabil! Rett nok skulle jeg minst ha tatt av 10 kg til, men jeg har iallfall ikke gått opp igjen! Lykke til! Takk! Du har vært flink Jeg gjorde det samme selv. La plutselig på meg nesten 30 kg,( bivirkninger av medisiner b.l.a) men bestemte meg for å gå ned igjen, og som du også sier; skulle gått ned 10 kg til men, men. Jeg er voksen å klarer å håndtere mine ekstra kilo, værre med ungene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354013-overvekt-hos-barn/#findComment-3035451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.