Gå til innhold

Uførepensjon og nettkurs som ikke gir studiepoeng eller fører frem til eksamen

Anbefalte innlegg

Gjest Uføretrygdet_undrende

Hei Jeg fikk innvilget varig uførepensjon 100% pga. psykisk sykdom i mai i år. Er frivillig i et Hjelpekorps når jeg er i form til det. Lurer på å ta et nettkurs for å øke kunnskapsnivået mitt om skadebehandling etc. som jeg vil få bruk for i det frivillige arbeidet mitt. Finansierer kurset selv. Mitt spørsmål blir da: er det lov å ta kurs som ikke fører frem til eksamen, gir studiepoeng, eller gir noen tittel når man mottar uførepensjon?

Fortsetter under...

Gjest ingen nick

Jeg har aldri tenkt på det slik, jeg har tatt diverse kurs for å holde meg oppdatert yrkesmessig.

Jeg har hatt uførepensjon i mange år og noe må vi vel ha lov til å dyrke av våre interesser. For deg kan dette kurset vel sidestilles med om du gikk på aftenskole for å lære spansk eller noe annet.

Så jeg mener at det er bedre å være opptatt med sunne interesser enn bare å gå og ikke ha noe å bruke tiden på.

Gjest ingen nick

Jeg har aldri tenkt på det slik, jeg har tatt diverse kurs for å holde meg oppdatert yrkesmessig.

Jeg har hatt uførepensjon i mange år og noe må vi vel ha lov til å dyrke av våre interesser. For deg kan dette kurset vel sidestilles med om du gikk på aftenskole for å lære spansk eller noe annet.

Så jeg mener at det er bedre å være opptatt med sunne interesser enn bare å gå og ikke ha noe å bruke tiden på.

Retting av overskrift, jeg fikk opp melding om at den var for lang, så jeg måtte redigere, men det ble feil.

Advokat Thomas Myran

Hei!

Jeg må ta et visst forbehold, da jeg ikke kjenner verken omfang, studiested eller prøvingsform på dette kurset. Generelt kan sies at dette anses som i tilknytning til hobby, og representerer det heller ikke noen særlig form for arbeidsevne, vil det ikke være problematisk.

Det beste er uansett å varsle NAV om dette, gi beskjed om at du på feks kveldstid følger et nettkurs tilknyttet din hobby osv.

Thomas Myran

Advokat

Gjest ksljfkjfh

Retting av overskrift, jeg fikk opp melding om at den var for lang, så jeg måtte redigere, men det ble feil.

Det er en hobby, nav skal ikke styre fritida til folk. Det hadde vært noe annet om du var snekker og fikk uføre pga ryggen og så utførte stort snekkerarbeid på huset feks.

Er du usikker kan du ringe eller skrive brev der du forteller om dette, så har du i alle fall overholdt opplysningsplikten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...