Gå til innhold

Jeg føler meg som en skikkelig dårlig mor når...

Anbefalte innlegg

Gjest bølger

En god forelder sørger for at ungen(e) har klær og sko etter vær og årstid, i passe størrelser.

Jeg handler veldig mye på tilbud, og sønnens goretex vintersko fra Viking, kosta 50 kr på XXLs sesongutsalg i fjor. Samme modell koster 700 kr i år.

Cherrox fra Skoringen = 100 kr/par.

2 par Ecco goretex vintersko til 200-250 kr, kjøpt i april.

Jeg kjøper heller kvalitetsmerker på tilbud, utenfor sesong, i stedet for "Cubus"-klær til fullpris.

Yttertøy kjøpes på sportsbutikker.

Jeg er enig med deg i å kjøpe klær og sko på tilbud, men jeg har

også mange gode erfaringer med cubus klær.

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

11

• Katt-ja

8

• Rhea Silvia

5

• Angustia

5

Jeg kjøpte sorel-støvler på 40% og vinterdress på HM. :o) Så lenge gutten min er tørr og varm, så spiller det ingen rolle hva slags merke det er på dressen eller støvlene. Kjøper ikke dyrt til meg sjøl heller, så er prisbevisst ja. Har mye annet å bruke penger på - så får jeg god kvalitet til 1000-lappen billigere så tar jeg selvfølgelig det. :o)

Kjøpte meg vinterjakke på tilbud til 250,- kr. på Vero Moda.

Vi mangler ingenting av klær, leker eller fritidssysler.. Spiser ute og finner på hyggelige ting i helgene.. Jeg har IKKE dårlig samvittighet for at jeg ikke kjøper det dyreste av klær og støvler. Poden har en reimajakke nå (høst, fikk til bursdagen sin), men den er ikke noe bedre enn den jakka jeg kjøpte på Kappahl til 349,- kr.

Jo billigere, jo bedre - så lenge kvaliteten er god! :o) Jeg har bare et barn (foreløpig) men det er jaggu dyrt nok det og.. Må ha ny garderobe til sønnen to ganger i året pga. vekst + to sett av alt i barnehagen. pluss votter, luer og regntøy (!) blir borte støtt og stadig..

Der jeg bruker penger er på bilsikring og annen sikring (hjelmer, redningsvester f.eks).. Har kjøpt dyre bilstoler til begge barna nå, til sønnen og jenta som kommer snart - og de valgte jeg utifra hvilke som var best i kollisjonstester. Kunne fått bilstol med base for 1500,- men valgte et til 5000,- og det svir litt i lommeboka, men det synes jeg er viktig.

Hehe, det er vel rimelig standard med slike diskusjoner her inne :-). Mine barn har aldri hatt Reima Tec dresser, og de har likevel holdt seg varme og tørre. Dog har jeg lagt litt penger i vintersko. På hendene har de stort sett hjemmestrikkede, tovede ullvotter. Alle tre foretrekker det om vinteren.

Så tenker jeg at det er viktig å ikke gå i hverken den ene eller den andre fella. du er ingen dårlig mor fordi om du ikke kjøper det dyreste av vintertøy og -sko, men de som gjør det er heller ikke dårlige mødre.

Og så lever vi i forskjellige klima. Her hvor jeg bor er vintrene lange, kalde og tørre. Andre steder er mildere og våtere.

''du er ingen dårlig mor fordi om du ikke kjøper det dyreste av vintertøy og -sko, men de som gjør det er heller ikke dårlige mødre'' Amen :)

Noen har jo en tendens til å lage vitenskap av alt som har med barneklær/-utstyr å gjøre.

Hovedsaken er at barna er varme og tørre. Jeg har fire barn og da de var små, var utgangspunktet: er plagget fortsatt brukbart og i så tilfelle: hvem passer det til? :D

Et lite tips togli, er å overse de merkebevisste mødrene her inne, jeg tror egentlig ikke at så mange er så merkebevisste som noen gir seg ut for å være :) .....

Heldigvis så er jo ikke klær så dyre som det de en gang var, men å gå for de dyreste merkene gjør vi ikke.

Barna våre er varme og tørre allikevel :).

Jeg møtte samboeren til en venn av familien i vinter, hun hadde med seg sine tre små barn, alle tre "stæsjet" opp i Bergans yttertøy. Vi ble stående å prate litt, jeg hadde på meg Bergans-jakka mi, det ble kaldt av å stå stille, så jeg "hutret meg" å sa nei nå må vi gå videre, vi som er så dumme å ha på oss Bergans tøy, for ellers fryser vi ihjel ;) - hun kikka rart på meg, jeg fortsatte - ja er du ikke enig, må jo ullundertøy for tusenvis av kroner under disse kalde klæra her - joda hun måtte jo si seg enig .... thi hi - lo litt for meg selv da jeg tuslet avgårde.

Nei togli, kle barna dine etter lommeboka du, uten å ha dårlig samvittighet :)

Hehe, måtte le litt av den der ;-P

For å gi det litt perspektiv så kan vi se for oss de muligheter vi har til å gi barna våre det ene og det andre, satt opp mot foreldre i andre land og som lever under andre helt andre kår. Når det gjelder en slik tematikk som du tar opp her, og som de fleste forholder seg til, så blir det faktisk nødvendig og viktig.

Vier veldig heldig som har mulighet til å kjøpe vintersko, enten de er av det billige eller det dyre slaget:o)

Bør mødre og fedre i andre fattigere land ha dårlig samvittighet?

Altså.. jeg satte det jo litt på spissen.. Jeg vet jeg er en god mamma og at barna mine har det godt og ikke fryser om vinteren ;)

Blir bare litt sånn ...eh... når foreldre leter med lys og lykter etter de perfekte vinterskoene/vinterdressene, og klager over at de ikke finner noe som er dugandes ;) Jeg ser som regel sko og vinterdresser over alt, og kjøper det jeg synes virker bra - ikke snakk om at jeg leter i ørten butikker når jeg kan få noen helt greie vinterstøvler til 3-400 kroner på Coop (de ble best i test et år faktisk ;-))

Annonse

haha, akkurat slik er jeg også! jeg gidder virkelig ikke kjøpe dyre barneklær når en får mer enn gode nok klær til en billig penge. Mine barn har aldri frosset eller vært kalde eller noen ting. klærne blir jo for små lenge før de greier å slie de ut, samme hvor dårlig kvalitet det er.

Så til alle dere merkefriker: hahahahahahaaaaaaaaaaaa!!!!

Skal se vi to treffes på Coop en dag ;-P

Det høres nå egentlig ut som du er ganske fornøyd med hva slags mor du er, til tross for overskriften?

Joda, var egentlig litt ironisk ment ;) Samtidig blir jeg litt sånn ..wow..når jeg skjønner hva enkelte legger igjen av tid og energi på slike saker... Har ei venninne som har en sønn som skal konfirmeres om to år.. Hun har bestemt servietter osv allerede!! Slike ting dauer jeg rett og slett av :)))

Joda, var egentlig litt ironisk ment ;) Samtidig blir jeg litt sånn ..wow..når jeg skjønner hva enkelte legger igjen av tid og energi på slike saker... Har ei venninne som har en sønn som skal konfirmeres om to år.. Hun har bestemt servietter osv allerede!! Slike ting dauer jeg rett og slett av :)))

OMG

Vår eldste konfirmeres til våren, og servietter blir vel bestemt uka før, tenker jeg. Jeg lurer faktisk på om jeg bare skal overlate det til konfirmanten sjølv?

Det er ikke bare dyrt, det tar mye tid også. Tid man kunne har brukt på hyggeligere ting :-)

Mine har hatt både Reima og billig dresser. Og dyr ull og billig ull. Fryse har dei aldri gjort ( men så har dei sjelden vert i ro lenge nok til det,,,)

Annonse

OMG

Vår eldste konfirmeres til våren, og servietter blir vel bestemt uka før, tenker jeg. Jeg lurer faktisk på om jeg bare skal overlate det til konfirmanten sjølv?

''OMG Vår eldste konfirmeres til våren, og servietter blir vel bestemt uka før, tenker jeg. Jeg lurer faktisk på om jeg bare skal overlate det til konfirmanten sjølv?''

Hehe, kjenner meg igjen :-) Har hatt to konfirmanter så langt, og servietter og stæsj blei handla inn uka før - gikk fint det!

Dattera ville gjerne være med på planlegging og innkjøp med stor entusiasme, mens sønnen i så fall like godt kunne endt opp med papptallerker og tørkerull ;-)

ShitDiddelyDo

Den dårlige moren er hun som gir englebarnet urealistiske pengevaner ved å handle skamdyre klær/varer.

Jeg vil tro du får et ganske fucka opp syn på penger når du ser mor handle sko til flere tusen kroner.

Men dette er kanskje ikke tråden for seriøse svar. Jeg tenkte bare å gi et tupp i ræven til dem som hardnakket arbeider for å ødelegge sine barn. ;)

Skal se vi to treffes på Coop en dag ;-P

''Skal se vi to treffes på Coop en dag ;-P''

Og her kommer jeg stormende for å melde meg på Coop-shopping-treff ;-)

Har ikke heilt oversikt over hva som fortsatt passer av vintersko, -jakker og -utstyr, men kommer til å handle kvalitet til en fornuftig penge. Er det superdyrt utstyr de eldste trenger eller overprisa klær de ønsker seg, blir det evt julegave.

Den dårlige moren er hun som gir englebarnet urealistiske pengevaner ved å handle skamdyre klær/varer.

Jeg vil tro du får et ganske fucka opp syn på penger når du ser mor handle sko til flere tusen kroner.

Men dette er kanskje ikke tråden for seriøse svar. Jeg tenkte bare å gi et tupp i ræven til dem som hardnakket arbeider for å ødelegge sine barn. ;)

''Jeg vil tro du får et ganske fucka opp syn på penger når du ser mor handle sko til flere tusen kroner.''

Sånn sett tror jeg det "fucker opp" ungenes syn på penger mye mer når foreldrene kjøper dyre ting til seg selv enn hvis de kjøper dyre vinterklær til ungene... Tror ikke ungene selv sikler på goretex-støvlene, liksom ;-) Er nok heller Fars sportsbil og Mors designerveske som gir det gale inntrykket ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...