Gå til innhold

Jeg føler meg som en skikkelig dårlig mor når...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

11

• Katt-ja

8

• Rhea Silvia

5

• Angustia

5

Gjest Elextra

Seriøst, eller vil du bare at vi skal bekrefte at det er idiotisk å bruke en formue på barneklær?

At du skulle være en dårlig mor av den årsaken der er en tullete ting å si.

Hehe, samme tenkte jeg.

Følte et øyeblikk at PK-politiet var ute her - ikke det som er opptatt av rett utstyr, men heller det som mener man ikke skal bruke mer enn høyst nødvendig på noe som helst.

Hehe, samme tenkte jeg.

Følte et øyeblikk at PK-politiet var ute her - ikke det som er opptatt av rett utstyr, men heller det som mener man ikke skal bruke mer enn høyst nødvendig på noe som helst.

Jeg synes det er helt greit å bruke penger på diverse ting til ungene, så var igrunnen ikke pengebeløpet jeg tenkte mest på.. Det var bare en eller annen slags fascinasjon over at noen kan bruke enormt mye tid på å finne de "perfekte" vinterskoene osv ;)

Ah...

Godt det er 3 år igjen. Tror jeg må la søstra mi ordne sånt stæsj til gudsønnen sin, jeg har ikke fått det genet.

Ikke jeg heller,,,

Jeg mangler forresten pusle med hår og dill-genet" også. Kan ikke lage fletter engang LOL

Jeg aner ikke hva dolmammaene snakker om. Tror jeg akkurat nu er innom et forum hvor jeg har fint lite å gjøre. ;) Men jeg har kjøpt gaver til barn, og jeg har således sett hvor mye barneklær kan koste i helt vanlige butikker, og jeg må jo si jeg lurer seriøst på forskjellen på den kule olajakka til 199 kroner og den enda kulere olajakka til 1599 kroner, og om toåringen har noen glede av differansen. ;)

''jeg lurer seriøst på forskjellen på den kule olajakka til 199 kroner og den enda kulere olajakka til 1599 kroner, og om toåringen har noen glede av differansen. ;)''

Jeg tror det er noe du har til felles med de aller fleste DOL-mammaer :)

Annonse

ShitDiddelyDo

''jeg lurer seriøst på forskjellen på den kule olajakka til 199 kroner og den enda kulere olajakka til 1599 kroner, og om toåringen har noen glede av differansen. ;)''

Jeg tror det er noe du har til felles med de aller fleste DOL-mammaer :)

''Jeg tror det er noe du har til felles med de aller fleste DOL-mammaer :)''

Et par innlegg på dol i løpet av noen år og jeg begynner å tenke som en dolmor. Det er mulig det er skremmende. Men jeg velger å se det omvendt: Det er dolmødrene som er påvirket av meg. :)

Gjest Shira :o)

Jeg er opptatt av det samme som deg, tørre og varme, det skal være behagelig å være ute.

Guttungen får skikkelige sko, men det er ikke merket og prisen som opptar meg i stor grad, annet enn at det skal være godt for foten og passe til hans bruk.

Høstjakka i år er fjorårets modell, veldig god, men fargen er annerledes enn årets, men prisen var den halve.

Dem som ønsker, vil og har mulighet til å lete, bruke mye penger osv, så må de bare gjøre det, jeg gjør uansett det som passer oss best. Eneste er dersom barna blir for opptatt av det, da kan jeg reagere litt, men til nå så er inntrykket mitt at barna ikke legger merke til merket.

Jeg ser på vår lille plass, dem som er avhengige av å handle her på plassen, så blir det omtrent bare dyre merker. Vi som reiser litt og bruket nettet aktivt, kan få gode ting til en rimeligere penge. Akkurat den ser jeg veldig godt i forhold til det ene venneparet vårt.

Uansett, jeg gjør det som jeg mener er best, så får andre gjøre som de vil! ;o)

(men, faktisk kan billig bli dårlig, dessverre kjenner jeg barn hvor foreldrene kun kjøper svært rimelig, slik at de er våte på beina, har dresser som våte, fort hull osv, men det er en annen debatt og ikke det du snakker om her :o) )

Ingen er dårlige mødre når de er opptatt av at barna skal være tørre, like seg ute osv, regnet bryr seg lite om prisen på jakka, kun om den er vanntett. ;o)

Gjest Elextra

Jeg synes det er helt greit å bruke penger på diverse ting til ungene, så var igrunnen ikke pengebeløpet jeg tenkte mest på.. Det var bare en eller annen slags fascinasjon over at noen kan bruke enormt mye tid på å finne de "perfekte" vinterskoene osv ;)

Ja, skjønner hva du mener. Og føler meg vel også ørlite truffet.

Ikke fordi jeg bruker så enormt mye tid og penger på det, men fordi jeg noen ganger har blitt med i slike diskusjoner her på DOL. Bakgrunnen er ofte dårlige erfaringer med f.eks. enkelte parkdresser eller vintersko og påfølgende irritasjon over at jeg ikke undersøkte litt mer før jeg kjøpte. LIker kvalitet, og ender derfor ofte opp med litt dyrere. Har "fascinert" obervert at enkelte bekjente i RL, som negativt kommenterer at andre kjøper dyre vintersko eller jakker til sine barn, selv i stedet kjøper MANGE :).

Spørs om vi hadde kjent hverandre igjen ;) Jeg har jo CI som kan være synlig dersom du ser godt etter ;) Ser du meg så MÅÅÅ du hilse på :))

CI, hva er det, sånn helt nøyaktig? Noe du har i ørene? Jeg kommer til å glo på alles ører på Moa i morgen :-)

Men hva gjør man når barna NEKTER å gå med "ikke feminime" vintersøvletter da? Leter og leter og leter. Ho kan jo ikke gå med joggesko hele vinteren heller.

Sett av en ettermiddag, og ta ungen med på shopping. Det løser seg sikkert når dere begynner å gå lei av alle skobutikkene ;-)

tzatziki1365380058

Dårlig mor (far) handler ikke om hvor dyre klær barna har, men hvor rene klær de har (når de forlater huset om morgenen, vel å merke...Deretter er de utenfor mødres kontroll).

Bortsett fra det, så kjøpte jeg billige vinterdresser til eldstemann i starten av barnehagen, og angrer fremdeles. De billige dressene var - på den tiden i alle fall - MYE tyngre og stive enn Reima og Troll-dressene, og generelt mindre komfortable, rett og slett. Ungene frøys nok aldri, men komforten ble mye bedre når vi gikk over til dyre-merkene. Men så er vi smarte da - har med få unntak handlet sånt på Finn.no (eller til nød på salg) - pent brukt til halve prisen :)

Annonse

tzatziki1365380058

Joda, var egentlig litt ironisk ment ;) Samtidig blir jeg litt sånn ..wow..når jeg skjønner hva enkelte legger igjen av tid og energi på slike saker... Har ei venninne som har en sønn som skal konfirmeres om to år.. Hun har bestemt servietter osv allerede!! Slike ting dauer jeg rett og slett av :)))

Det kan jo faktisk handle om at man koser seg med forberedelsene, og finner glede i ting også da. Det BEHØVER faktisk ikke handle om at man er perfeksjonist!

Jeg kjøper julegaver hele året, og VIL senest være ferdig før 1 november, hvert år. Sikkert folk som synes det er sprøtt,tror jeg har "hang ups" osv, men for meg handler det delvis om å kjøpe fine ting når jeg finner dem, i stedet for å MÅTTE finne noe midt i julestria, men fremfor alt handler det om å frigjøre tid mot jul til å være med på alle avslutninger for ungene, julebord, vennefester osv som finner sted på den tiden. Jeg elsker jul og orker ikke desember-stress.

Har ei venninne som godt kunne lage bordkort av skjell osv, men det er jo fordi det er sånne ting hun koser seg med. Ikke fordi det MÅ være sånn og sånn.

Og noen koser seg helt sikkert med å shoppe til ungene.

Det kan jo faktisk handle om at man koser seg med forberedelsene, og finner glede i ting også da. Det BEHØVER faktisk ikke handle om at man er perfeksjonist!

Jeg kjøper julegaver hele året, og VIL senest være ferdig før 1 november, hvert år. Sikkert folk som synes det er sprøtt,tror jeg har "hang ups" osv, men for meg handler det delvis om å kjøpe fine ting når jeg finner dem, i stedet for å MÅTTE finne noe midt i julestria, men fremfor alt handler det om å frigjøre tid mot jul til å være med på alle avslutninger for ungene, julebord, vennefester osv som finner sted på den tiden. Jeg elsker jul og orker ikke desember-stress.

Har ei venninne som godt kunne lage bordkort av skjell osv, men det er jo fordi det er sånne ting hun koser seg med. Ikke fordi det MÅ være sånn og sånn.

''Jeg kjøper julegaver hele året, og VIL senest være ferdig før 1 november, hvert år. Sikkert folk som synes det er sprøtt,tror jeg har "hang ups" osv, men for meg handler det delvis om å kjøpe fine ting når jeg finner dem, i stedet for å MÅTTE finne noe midt i julestria, men fremfor alt handler det om å frigjøre tid mot jul til å være med på alle avslutninger for ungene, julebord, vennefester osv som finner sted på den tiden. Jeg elsker jul og orker ikke desember-stress.''

Er stum av beundring :-) Slike planer lager jeg hvert år i (slutten av) desember, men har så langt ikke klart å sette de ut i praksis... Men det er heldigvis et par måneder til jul enda, puh ;)

''Har ei venninne som godt kunne lage bordkort av skjell osv, men det er jo fordi det er sånne ting hun koser seg med. Ikke fordi det MÅ være sånn og sånn.''

Jepp, har lykkeligvis også ei slik venninne som gladelig trår til ved slike anledninger - en vinn-vinn-situasjon!

''Jeg kjøper julegaver hele året, og VIL senest være ferdig før 1 november, hvert år. ''

Da må det jo være en viss sjanse for at du kjøper noe som folk ikke lenger ønsker seg fordi de har skaffet seg det selv?

Men, du er kanskje i en helt annen setting og kjøper litt mer generelle ikke fullt så kostbare ting... Jeg som er godt voksen og kjøper til stort sett voksne barn og veldig voksne søsken etc kunne det der ikke funket for ;-)

tzatziki1365380058

''Jeg kjøper julegaver hele året, og VIL senest være ferdig før 1 november, hvert år. ''

Da må det jo være en viss sjanse for at du kjøper noe som folk ikke lenger ønsker seg fordi de har skaffet seg det selv?

Men, du er kanskje i en helt annen setting og kjøper litt mer generelle ikke fullt så kostbare ting... Jeg som er godt voksen og kjøper til stort sett voksne barn og veldig voksne søsken etc kunne det der ikke funket for ;-)

En annen setting enn deg, ja :)

En annen setting enn deg, ja :)

Nyt det mens du kan ;-) Det høres herlig ut å kunne gjøre det sånn.

I tillegg er jeg helt håpløs til å bestemme meg når jeg først skal kjøpe gaver, kan vurdere fram og tilbake om akkurat den eller den utformingen/fargen er det som vil gjøre maksimal lykke his mottaker ;-)

CI, hva er det, sånn helt nøyaktig? Noe du har i ørene? Jeg kommer til å glo på alles ører på Moa i morgen :-)

Det er høreimplantat - den ene delen er operert inn rett under beine t over det ene øret (usynlig) og den andre delen er selve apparatet som ser ut som en vanlig ørehenger men uten propp inni øret. Ørehengeren er også svart, samme farge som håret mitt, så ikke alltid like lett å se den... På selve hengeren er det festa ei tynn ledning som går til en spole (sirkelforma flat dings, ca 2 cm i diameter) som festes (magnet) utenpå huden der implantatet ligger. Fordi jeg har kort hår, så synes spolen dersom man ser etter - så du får sjekke nøye alle høyreører du ser på Moa ;-P (men vi er mange med CI etterhvert, så du ka altså ta feil person ;-)).Jeg har svart, kort hår - slank og 172 høy ;)

Blir nok ikke Moa imorgen, men mulig fredag eller lørdag ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...