Gå til innhold

Soer


Gjest Jobbe i Soer-Afrika

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbe i Soer- Afrika

Begge er gode, trygge valg. Thailand er veldig billig; japan er dyrt.

Med vennlig hilsen

Naa kom hun hjem. Hun vil ikke snakke. - Jeg skal til Soer-Afrika og jeg orker ikke hoere paa deg. Jeg vet det er farlig og det gaar fint det. Saa gikk hun opp paa rommet sitt.

Hun skal bli vanskelig aa omvende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    9

  • ShitDiddelyDo

    3

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    1

  • mariaflyfly

    1

Gjest krekling

Hun er ikke ubereist, heller mer bereist enn de fleste 19-aaringer. Men hun har jo ikke vaert i Soer-Afrika.

Problemet er bare at hun er saa uredd, akkurat som faren. Han hadde sommerjobb paa Elfenkysten, men det var 30 aar siden. Han fikk litt problemer han ogsaa, saa jeg skjoenner ikke hva han tenkte paa. Men det ser ut som han tar til fornuft naa da.

Elfenbenskysten for 30 år siden, var et av de mest fredelige landene i Afrika på den tiden, slik er det ikke i dag. Jeg hadde familie som bodde på Elfenbenskysten på den tiden, nå er det umulig å oppholde seg der.

Sør Afrika er et ekstremt farlig land for folk som ikke kjenner forholdene veldig godt. Vi har inngiftet familie som har bodd og jobbet i Sør Afrika og han sier at man må være godt kjent, veldig forsiktig og utelukkende bevege seg i de trygge områdene i landet. Han har fortalt mye om de forskjellige områdene, men jeg husker ikke forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa kom hun hjem. Hun vil ikke snakke. - Jeg skal til Soer-Afrika og jeg orker ikke hoere paa deg. Jeg vet det er farlig og det gaar fint det. Saa gikk hun opp paa rommet sitt.

Hun skal bli vanskelig aa omvende.

Det handler jo om stolthet, ungdom, og alt "det vanlige".

En mulighet er jo å snakke med "mannen i SA" og høre hva han sier.

Problemet med Sør Afrika (og nesten bare der) er at folk dreper uten mål og mening. Man trenger knapt gjøre noe "dumt", det er ofte bare "feil sted på feil tid", og de dreper selv om du gir dem penger og pass. Og med en skokk turister vil de være veldig synlige.

Samtidig, han dere kjenner i SA lever jo fremdeles, og vil neppe la henne dra et sted hvor det er ekstremt farlig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Naa kom hun hjem. Hun vil ikke snakke. - Jeg skal til Soer-Afrika og jeg orker ikke hoere paa deg. Jeg vet det er farlig og det gaar fint det. Saa gikk hun opp paa rommet sitt.

Hun skal bli vanskelig aa omvende.

Du kan jo ikke gjøre stort hvis hun har bestemt seg, og i hvert fall ikke når faren hennes har skaffa henne jobb der, men du kan kanskje vise henne Sørs svar i denne tråden. Det er ikke sikkert hun forstår hvor ille det er.

Jeg tror ikke det ligger i nittenåringers natur å forstå sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jobbe i Soer- Afrika

Du kan jo ikke gjøre stort hvis hun har bestemt seg, og i hvert fall ikke når faren hennes har skaffa henne jobb der, men du kan kanskje vise henne Sørs svar i denne tråden. Det er ikke sikkert hun forstår hvor ille det er.

Jeg tror ikke det ligger i nittenåringers natur å forstå sånt.

Jeg hadde jo tenkt aa vise henne Soers svar naa, men hun vil ikke lese. Sier bare at hun vet at det er farlig. Naiv og udoedelig.

Naa er det sengetid, saa faar ta det opp igjen med henne i morgen.

Naar hun blir "stor", skal hun jobbe i Soer-Afrika da ogsaa med lege uten genser. Droemmen hennes aa faa komme dit, virker det som.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo tenkt aa vise henne Soers svar naa, men hun vil ikke lese. Sier bare at hun vet at det er farlig. Naiv og udoedelig.

Naa er det sengetid, saa faar ta det opp igjen med henne i morgen.

Naar hun blir "stor", skal hun jobbe i Soer-Afrika da ogsaa med lege uten genser. Droemmen hennes aa faa komme dit, virker det som.

Takk for alle svar.

Hva med å høre om LuG har noe hun kan gjøre?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jobbe i Sør-Afrika

Hva med å høre om LuG har noe hun kan gjøre?

Med vennlig hilsen

Denne tråden her har skremt meg, men hun er ikke til å rikke.

Jeg tror ikke det er mulig å skjønne for dere hvor bestemt hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her har skremt meg, men hun er ikke til å rikke.

Jeg tror ikke det er mulig å skjønne for dere hvor bestemt hun er.

Jeg har tenkt masse på deg de siste dagene - hvor vanskelig det må være for deg, når du er så sterkt i mot det hun ønsker å gjøre. Og at du og mannen din er uenige her.

Snakket med ei venninne som skal sende sin 17 åring til England, og hun er jo også bekymret - men Sør Afrika er jo noe veldig annet....

Sender deg gode tanker, og håper inderlig at jenta di velger et annet land....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jobbe i Sør-Afrika

Jeg har tenkt masse på deg de siste dagene - hvor vanskelig det må være for deg, når du er så sterkt i mot det hun ønsker å gjøre. Og at du og mannen din er uenige her.

Snakket med ei venninne som skal sende sin 17 åring til England, og hun er jo også bekymret - men Sør Afrika er jo noe veldig annet....

Sender deg gode tanker, og håper inderlig at jenta di velger et annet land....

Er skrekkslagen, men hun drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skrekkslagen, men hun drar.

På tross av det jeg skriver, så må du huske at folk reiser og kommer tilbake fra Sør Afrika. Når hun har kjente der, står hun langt bedre rustet. De som bor der forstår jo hva som er trygt, og hva som er farlig, og de imprenter det nok i henne.

Jeg var ikke mange år eldre enn henne da jeg fant ut at det var lurt å jobbe frivillig i et slumstrøk i Rio de Janeiro. Hver gang jeg var der ble jeg siktet på av 13-14 åringer - steine på crack - bevæpnet med AK47-maskingevær.

Jeg er fremdeles her!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skrekkslagen, men hun drar.

Hvis det blir til at hun drar, så må du støtte deg til den familien dere kjenner som er der, som hun skal være hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her har skremt meg, men hun er ikke til å rikke.

Jeg tror ikke det er mulig å skjønne for dere hvor bestemt hun er.

Min eldste dro til Kosovo, jeg var ikke noe særlig happy nei. Har hørt historier som er ganske ille i etterkant og han skulle aldri har dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jobbe i sør-afrika

På tross av det jeg skriver, så må du huske at folk reiser og kommer tilbake fra Sør Afrika. Når hun har kjente der, står hun langt bedre rustet. De som bor der forstår jo hva som er trygt, og hva som er farlig, og de imprenter det nok i henne.

Jeg var ikke mange år eldre enn henne da jeg fant ut at det var lurt å jobbe frivillig i et slumstrøk i Rio de Janeiro. Hver gang jeg var der ble jeg siktet på av 13-14 åringer - steine på crack - bevæpnet med AK47-maskingevær.

Jeg er fremdeles her!

Med vennlig hilsen

'' Hver gang jeg var der ble jeg siktet på av 13-14 åringer - steine på crack - bevæpnet med AK47-maskingevær''

Takk for den du, men det er godt at du fremdeles er her:-) Hun reiser ikke før til neste halvår en gang og hun har fylt 20 innen da, uten at det betyr noe. Antagelig blir det mange prøvelser med hun her i fremtiden hvor jeg kunne tenke meg å sperre henne inne.

Hun argumenterer med at hun ikke skal gå ut alene, at hun skal reise sammen med en gruppe med nordmenn på safaritur.(ikke være så mye i Johannesburgh), at den norske kona til afrikaneren (reiselederen) har bodd der i 20 år og lever fremdeles. At faren kom levende hjem etter hans safaritur og at alle andre i gruppa også kom levende hjem, at hun senere uansett skal tilbringe flere år av sitt liv i sør-afrika. Vi kunne bare prøve å ødelegge noe nå og hun ville aldri mer ha noe med oss gjøre. Det siste tar jeg ikke så veldig alvorlig.

Jeg vet at hun reiser, så jeg trenger å høre noe positivt. Andre land var ikke interesant. Kun sør-afrika som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Hver gang jeg var der ble jeg siktet på av 13-14 åringer - steine på crack - bevæpnet med AK47-maskingevær''

Takk for den du, men det er godt at du fremdeles er her:-) Hun reiser ikke før til neste halvår en gang og hun har fylt 20 innen da, uten at det betyr noe. Antagelig blir det mange prøvelser med hun her i fremtiden hvor jeg kunne tenke meg å sperre henne inne.

Hun argumenterer med at hun ikke skal gå ut alene, at hun skal reise sammen med en gruppe med nordmenn på safaritur.(ikke være så mye i Johannesburgh), at den norske kona til afrikaneren (reiselederen) har bodd der i 20 år og lever fremdeles. At faren kom levende hjem etter hans safaritur og at alle andre i gruppa også kom levende hjem, at hun senere uansett skal tilbringe flere år av sitt liv i sør-afrika. Vi kunne bare prøve å ødelegge noe nå og hun ville aldri mer ha noe med oss gjøre. Det siste tar jeg ikke så veldig alvorlig.

Jeg vet at hun reiser, så jeg trenger å høre noe positivt. Andre land var ikke interesant. Kun sør-afrika som betyr noe.

Hei,

Grunnen til at jeg skrev det om AK47 var ikke at jeg trodde at det skulle skje henne, men at man overlever slike ekstreme forhold også.

Det er ikke Irak eller Afghanistan hun skal til; det er mye vold og "galskap" i SA, men samtidig så har middelklassen funnet måter å eksistere på. Regler (som at man ikke går ut om kvelden/natten), og metoder (gjerder, vakter, osv.). Folk flest går det jo greit for.

Det er mulig at en strategi faktisk ville være å reise med henne til et annet land først, slik at hun fikk mer reiseerfaring (hvis hun ikke har det)?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jobbe i sør-afrika

Hei,

Grunnen til at jeg skrev det om AK47 var ikke at jeg trodde at det skulle skje henne, men at man overlever slike ekstreme forhold også.

Det er ikke Irak eller Afghanistan hun skal til; det er mye vold og "galskap" i SA, men samtidig så har middelklassen funnet måter å eksistere på. Regler (som at man ikke går ut om kvelden/natten), og metoder (gjerder, vakter, osv.). Folk flest går det jo greit for.

Det er mulig at en strategi faktisk ville være å reise med henne til et annet land først, slik at hun fikk mer reiseerfaring (hvis hun ikke har det)?

Med vennlig hilsen

Hun har mye reiseerfaring. Mest sammen med oss, men hun har også reist en noe alene. Du nevnte Thailand og hun skal dit også etter jul, men da bare på reise med faren. Hun vil ikke jobbe der, så jeg får bare stole på at han afrikaneren og kona passer godt på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lifeis...

'' Hver gang jeg var der ble jeg siktet på av 13-14 åringer - steine på crack - bevæpnet med AK47-maskingevær''

Takk for den du, men det er godt at du fremdeles er her:-) Hun reiser ikke før til neste halvår en gang og hun har fylt 20 innen da, uten at det betyr noe. Antagelig blir det mange prøvelser med hun her i fremtiden hvor jeg kunne tenke meg å sperre henne inne.

Hun argumenterer med at hun ikke skal gå ut alene, at hun skal reise sammen med en gruppe med nordmenn på safaritur.(ikke være så mye i Johannesburgh), at den norske kona til afrikaneren (reiselederen) har bodd der i 20 år og lever fremdeles. At faren kom levende hjem etter hans safaritur og at alle andre i gruppa også kom levende hjem, at hun senere uansett skal tilbringe flere år av sitt liv i sør-afrika. Vi kunne bare prøve å ødelegge noe nå og hun ville aldri mer ha noe med oss gjøre. Det siste tar jeg ikke så veldig alvorlig.

Jeg vet at hun reiser, så jeg trenger å høre noe positivt. Andre land var ikke interesant. Kun sør-afrika som betyr noe.

Sør-Afrika er et vakkert land :)

http://www.paradisreiser.no/catalog.cfm?nOnlineCatalogueNo=11084&gclid=COSTkpPmy6QCFYmJDgodMRT9qA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...