Gjest hambro Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Det er jo en sak, men en jeger ser jo på dreping av dyr som sport. Dét skjønner ikke jeg, og er derfor enig med "en tanke" Og jeg har mange jegere i familien, og har også vært med på jakt en gang. Jeg synes det var helt forferdelig, og kommer aldri til å være med igjen. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i det - jeg har også observert jakt fra sidelinjen og kunne aldri deltatt selv. Men poenget mitt var at det er en følelsesmessig reaksjon som har lite med hensynet til dyrene å gjøre. Når vi ser plastinnpakket kjøtt i butikken, er det uendelig fjernt fra opphavsdyret. Vi ser ikke blodet som pumper ut av et kulesår, ser ikke tegn til smerte eller redsel og tenker ikke på det å spise kjøttet som barbarisk (i hvert fall ikke flertallet av oss). De fleste av oss tenker vel heller ikke på slakterne som sadistiske/barbariske/primitive. Poenget mitt (fra sidelinjen, som sagt - jeg innser at det ikke er noen direkte respons til trådstarter) er bare at en vurdering av hvorvidt jakt er moralsk forsvarlig eller forkastelig, bør bygge på hensynet til dyrenes eventuelle lidelser - ikke på en følelsesmessig reaksjon på aktiviteten 0 Siter
Gjest En tanke Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Det er litt vanskelig å drepe døde vesener... ? Skulle jeg bare skrevet vesener? Ok,vi trenger ikke drepe vesener med kropp av kjøtt og blod. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 De hadde det gøy og innså ikke hvor slemme de var da..... Jeg er sikkert på at noen av dem var gode på bunnen. 0 Siter
Sør Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Ja dyr dreper dyr, men det er fordi de trenger mat for å overleve. Mennesker dreper for å drepe, er i grunn nok av mat..vi trenger ikke drepe levende vesener. Feil. Svært få mennesker dreper dyr for å drepe dem. De fleste dyr blir drept for å bli spist. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Så var Sør på plass igjen... Jepp. Jeg har for vane å kommentere når folk skriver non-sense! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest En tanke Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Feil. Svært få mennesker dreper dyr for å drepe dem. De fleste dyr blir drept for å bli spist. Med vennlig hilsen Ja selvsagt. Men de liker å drepe..jakte..skyte på dyr,det er der ingen tvil om. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Feil. Svært få mennesker dreper dyr for å drepe dem. De fleste dyr blir drept for å bli spist. Med vennlig hilsen Nja. Det der kan vel diskuteres. Jeg kjenner også jegere, og jakten tiltaler dem mer enn kjøttet. Noen elsker fotball. Andre elsker jakt, og anser det som sport. 0 Siter
Sør Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Ja selvsagt. Men de liker å drepe..jakte..skyte på dyr,det er der ingen tvil om. Vel, selvsagt. Hvis ikke ville de jo ikke jaktet. Det er jo omtrent som å si at folk som går på ski liker å gå på ski... Med vennlig hilsen 0 Siter
Missimo Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Jepp. Jeg har for vane å kommentere når folk skriver non-sense! :-) Med vennlig hilsen I dine øyner jah 0 Siter
Holmes Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Ja selvsagt. Men de liker å drepe..jakte..skyte på dyr,det er der ingen tvil om. Det er en god følelse å skyte et dyr. Man får et skikkelig adrenalinkick! Helt på høyde med sex! 0 Siter
Sør Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Nja. Det der kan vel diskuteres. Jeg kjenner også jegere, og jakten tiltaler dem mer enn kjøttet. Noen elsker fotball. Andre elsker jakt, og anser det som sport. Nei, jeg tenkte på at det er ytterst få som dreper dyr i sadisme; de fleste dyr som blir drept blir drept på slakterier. Det er ikke mange jegere som jakter for å være direkte slem mot dyr. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Det er en god følelse å skyte et dyr. Man får et skikkelig adrenalinkick! Helt på høyde med sex! Hold grisepraten Deres for Dem selv! 0 Siter
Sør Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Det er en god følelse å skyte et dyr. Man får et skikkelig adrenalinkick! Helt på høyde med sex! Har du vært i Afghanistan i det siste? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest En tanke Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Vel, selvsagt. Hvis ikke ville de jo ikke jaktet. Det er jo omtrent som å si at folk som går på ski liker å gå på ski... Med vennlig hilsen Å,virket som om du ville ha det til at de jaktet for kjøttets del... 0 Siter
Sør Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 I dine øyner jah Vel, man kan så argumentere seg frem til hvem det er som har argumentene i orden! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Å,virket som om du ville ha det til at de jaktet for kjøttets del... Det ene ekskluderer ikke det andre. For dyrene som blir skutt er det nok ingen som helst forskjell hvorfor de jakter. Med vennlig hilsen 0 Siter
Holmes Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Hold grisepraten Deres for Dem selv! Beklager så meget Deres Nåde! 0 Siter
Holmes Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Har du vært i Afghanistan i det siste? ;-) Med vennlig hilsen Kom akkurat hjem 0 Siter
Gjest En tanke Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Det er en god følelse å skyte et dyr. Man får et skikkelig adrenalinkick! Helt på høyde med sex! Å så det gr tenning? Ok,hm. 0 Siter
Holmes Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Å så det gr tenning? Ok,hm. Selvsagt. Du burde prøve! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.