Gå til innhold

spiser dere torsk lørdag kveld?

Anbefalte innlegg

Gjest lørdagsmat

Min nye tjekkiske romkamerat har kjæresten fra hjemlandet på besøk. De lager torsk til kvelden. Tror jeg aldri har møtt noen i min årgang (1980 og yngre) som har servert torsk på en lørdag. Da har det gått i pizza, taco, pasta eller noe annet orientalsk.

Er det lørdagsmat for dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354411-spiser-dere-torsk-l%C3%B8rdag-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

14

• Sør

5

• morsan

4

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Taco og pizza er ikke orientalsk mat. Taco er mexikansk og pizza italiensk. Jeg var ikke klar over at mat var så motepreget at noen kunne reagere på at andre ikke spiser det samme som en.

Jeg er født lenge før 1980, og ville ha satt stor pris på å bli invitert til tsjekkisk torskemiddag.

Hvorfor ikke? Man kan lage utrolig mye godt av torsk, og hvorfor utelukke lørdager?

Spør om oppskrifter fra dine ungarske naboer; kanskje får du en kulinarisk opplevelse som du serverer neste lørdag :-)

Syns det er pussig at det fortsatt er taco, pizza, lasagne osv som gjelder som lørdagskos - men jeg har bikka 40, altså ;-)

Annonse

Taco og pizza er ikke orientalsk mat. Taco er mexikansk og pizza italiensk. Jeg var ikke klar over at mat var så motepreget at noen kunne reagere på at andre ikke spiser det samme som en.

Jeg er født lenge før 1980, og ville ha satt stor pris på å bli invitert til tsjekkisk torskemiddag.

Enig, segunda! Erindrer at vi har vært enige om" alternative" søndagsmiddager tidligere.. Uansett, god mat er god mat uansett ukedag :-)

Gjest segunda

Enig, segunda! Erindrer at vi har vært enige om" alternative" søndagsmiddager tidligere.. Uansett, god mat er god mat uansett ukedag :-)

God mat er god mat og dette tullet med at det skal være pizza, taco, lasagne på lørdager og svinestek med surkål hos mor på søndager hører ikke hjemme i moderne samfunn. Har aldri hørt hjemme noe sted.

Hvorfor ikke?

Fordi det hører til i kategorien "hverdagsmat", og "lørdagskos" skal inneholde noe ekstra (i alle fall hos oss).

Derfor prøver vi gjerne noe nytt, og går for alternativt tilbehør og spennende oppskrifter når vi bruker tradisjonelle råvarer på lørdagskvelden.

Gjest segunda

Fordi det hører til i kategorien "hverdagsmat", og "lørdagskos" skal inneholde noe ekstra (i alle fall hos oss).

Derfor prøver vi gjerne noe nytt, og går for alternativt tilbehør og spennende oppskrifter når vi bruker tradisjonelle råvarer på lørdagskvelden.

Hvem er dere?

God mat er god mat og dette tullet med at det skal være pizza, taco, lasagne på lørdager og svinestek med surkål hos mor på søndager hører ikke hjemme i moderne samfunn. Har aldri hørt hjemme noe sted.

Enig igjen, segunda! Blir stadig overraska over dette "matpolitiet" (meiner ikke sukker, fett, karbo osv) som har meininger om hva man kan servere eller ikke på ulike ukedager.

Man kan som sagt lage masse godt av f.eks torsk, eller servere den på tradisjonelt norsk vis på en lørdag. Likeledes kjøttkaker på en lørdag osv..

Sushi eller svinesteik med surkål smaker like godt på en søndag som en tirsdag.

Annonse

Enig igjen, segunda! Blir stadig overraska over dette "matpolitiet" (meiner ikke sukker, fett, karbo osv) som har meininger om hva man kan servere eller ikke på ulike ukedager.

Man kan som sagt lage masse godt av f.eks torsk, eller servere den på tradisjonelt norsk vis på en lørdag. Likeledes kjøttkaker på en lørdag osv..

Sushi på en tirsdag!? :sjokkert:

Er du revolusjonær?

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Nå husket jeg plutselig at vi var en eller gang enig om at kjøttkaker til venner på lørdag kunne være godt;-)

Tenk at vi begge to kan tenke oss torsk og kjøttkaker på lørdager;-) Vi må i hvert fall ha vært søstre i vårt forrige liv.

''Tenk at vi begge to kan tenke oss torsk og kjøttkaker på lørdager;-) Vi må i hvert fall ha vært søstre i vårt forrige liv.''

Som ei av mine gode venninner sa: "To sjeler i en tank!"!

Tror forresten det blir Wok her i morgen, tradisjonsmat på søndag eller ikke ;-)

Gjest segunda

''Tenk at vi begge to kan tenke oss torsk og kjøttkaker på lørdager;-) Vi må i hvert fall ha vært søstre i vårt forrige liv.''

Som ei av mine gode venninner sa: "To sjeler i en tank!"!

Tror forresten det blir Wok her i morgen, tradisjonsmat på søndag eller ikke ;-)

Jeg er ikke sikker på at jeg lager noe spesielt i morgen selvom det er søndag. Har en frossen suppe som passer bra å varme opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...