Gå til innhold

spiser dere torsk lørdag kveld?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

14

• Sør

5

• morsan

4

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg blir skikkelig lattermild når jeg leser innlegg som dette

Hvor i all verden ligger å lese reglene for lørdagsmat? Det fortalte ikke morra mi meg get :D

Skal det virkelig være så utrolig "hææææ" å spise fisk på lørdag?

Spiser en ikke en middag som alle andre dager da, basert på hva en har lyst på?

Det som gjør at jeg ofte har enkelte retter i helga og ikke ellers er tiden det tar å lage dem. Med full jobb så gidder jeg ikke styre i timesvis hver dag med middagen og sparer de som tar lang tid til helgen. Så enkelt er det liksom

Hvis jeg sier til lørdagen at vi skal ha fisk, poteter og sånn god fiskesaus til de i huset her så er det full jubel *ler godt'

Og ja...jeg har to unger og nei...jeg kødder ikke

I utgangspunktet ikke, fordi jeg ikke er så flink til å tilberede fisk. Men jeg hadde ikke hatt noe imot å spise fersk torsk på en lørdagskveld hvis den var tilberedt skikkelig.

I går spiste jeg forresten klippfisk - selv om det var lørdag. Den var tilberedt med portvinssaus, saltbakte poteter og en bonanza av rotgrønnsaker. Det var helt nydelig!

Gjest segunda

Jeg blir skikkelig lattermild når jeg leser innlegg som dette

Hvor i all verden ligger å lese reglene for lørdagsmat? Det fortalte ikke morra mi meg get :D

Skal det virkelig være så utrolig "hææææ" å spise fisk på lørdag?

Spiser en ikke en middag som alle andre dager da, basert på hva en har lyst på?

Det som gjør at jeg ofte har enkelte retter i helga og ikke ellers er tiden det tar å lage dem. Med full jobb så gidder jeg ikke styre i timesvis hver dag med middagen og sparer de som tar lang tid til helgen. Så enkelt er det liksom

Hvis jeg sier til lørdagen at vi skal ha fisk, poteter og sånn god fiskesaus til de i huset her så er det full jubel *ler godt'

Og ja...jeg har to unger og nei...jeg kødder ikke

Jeg lager mange fiskemåltider som det tar tid å lage. Jeg har mange oppskrifter av ovnsbakt fisk med diverse krydder og grønnsaker. Fiskesuppe er skikkelig godt. Fisk stekt på panne med karri, løk og epler. Ja og kokte poteter til

En av mine favoritter er fisk rullet i blanding av mel og karri, stekt i litt smør. Etterpå steker jeg sopp, løk, purre og ananas på panna og så legger jeg kokt ris, fisk og grønnsaker lagvis i ildfast form. Til slutt heller jeg over rømme rørt ut med karri og strør ost over, og baker i ovnen en stund. Dette er populært blant mine venner. Jeg har gjerne baguetter med og drikker øl eller hvitvin til.

Jeg lager mange fiskemåltider som det tar tid å lage. Jeg har mange oppskrifter av ovnsbakt fisk med diverse krydder og grønnsaker. Fiskesuppe er skikkelig godt. Fisk stekt på panne med karri, løk og epler. Ja og kokte poteter til

En av mine favoritter er fisk rullet i blanding av mel og karri, stekt i litt smør. Etterpå steker jeg sopp, løk, purre og ananas på panna og så legger jeg kokt ris, fisk og grønnsaker lagvis i ildfast form. Til slutt heller jeg over rømme rørt ut med karri og strør ost over, og baker i ovnen en stund. Dette er populært blant mine venner. Jeg har gjerne baguetter med og drikker øl eller hvitvin til.

Det hørtes smaskens ut...du får gi meg fulle oppskrifter på dette segunda...folk her hjemme - og meg også - elsker faktisk fisk :)

Annonse

*Sikle*, høres fantastisk godt ut!

Denne oppskrifta hadde jeg aldri klart å klekke ut sjøl, og den skal definitivt prøves :-) Ungene mine er heldigvis tilhengere av både fisk og nye retter, så dette gleder jeg meg til!

Er det en type fisk som egner seg bedre enn andre?

Sushi på en tirsdag!? :sjokkert:

Er du revolusjonær?

Med vennlig hilsen

''Sushi på en tirsdag!? :sjokkert:

Er du revolusjonær?''

Hehe, her i bygda kan det faktisk virke revolusjonært for enkelte - for ikke å snakke om det å spise sushi i det heile tatt ;-)

Understreker _for enkelte_ for ordens skyld ;)

''Sushi på en tirsdag!? :sjokkert:

Er du revolusjonær?''

Hehe, her i bygda kan det faktisk virke revolusjonært for enkelte - for ikke å snakke om det å spise sushi i det heile tatt ;-)

Understreker _for enkelte_ for ordens skyld ;)

Jeg er så anarkistisk at jeg aldri tenker over hvilken mat passer til hvilken dag for andre. :-)

Viva la revolución!

Med vennlig hilsen

I utgangspunktet ikke, fordi jeg ikke er så flink til å tilberede fisk. Men jeg hadde ikke hatt noe imot å spise fersk torsk på en lørdagskveld hvis den var tilberedt skikkelig.

I går spiste jeg forresten klippfisk - selv om det var lørdag. Den var tilberedt med portvinssaus, saltbakte poteter og en bonanza av rotgrønnsaker. Det var helt nydelig!

''I utgangspunktet ikke, fordi jeg ikke er så flink til å tilberede fisk. ''

Men det går bedre på andre dager enn lørdag? ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg er så anarkistisk at jeg aldri tenker over hvilken mat passer til hvilken dag for andre. :-)

Viva la revolución!

Med vennlig hilsen

Da er vi i hvertfall to, og sannsynligvis mange med oss .-)

Viva la revolución! - fra ei som var på Rød Front-leir med dekknavn i sin ungdom, og som tilsynelatende har overført det meste av idegrunnlaget til mat :oD

Gjest Frk Rosenkranz

Fordelen med torsk er at et realt fiskemåltid er veeeeeeeeldig søvndyssende :D

Spørs nå hvordan torsk er tilberedt, men det kan sikkert godt være lørdagsmat...

Men tendensen er vel at man helst vil ha noe usunt og snertent lørdagskvelden som pizza eller taco.

Annonse

Gjest segunda

*Sikle*, høres fantastisk godt ut!

Denne oppskrifta hadde jeg aldri klart å klekke ut sjøl, og den skal definitivt prøves :-) Ungene mine er heldigvis tilhengere av både fisk og nye retter, så dette gleder jeg meg til!

Er det en type fisk som egner seg bedre enn andre?

Jeg liker fersk kolje best, men torsk kan også brukes. Jeg glemte å skrive at jeg rører saften av ananasen ut i rømmen sammen med karrien. Ellers er oppskriften fullstendig.

Spørs nå hvordan torsk er tilberedt, men det kan sikkert godt være lørdagsmat...

Men tendensen er vel at man helst vil ha noe usunt og snertent lørdagskvelden som pizza eller taco.

''Fordelen med torsk er at et realt fiskemåltid er veeeeeeeeldig søvndyssende :D''

Spørs om det egentlig er en fordel på en lørdagskveld med kjæresten på besøk;-)

''Fordelen med torsk er at et realt fiskemåltid er veeeeeeeeldig søvndyssende :D''

Fisk er da mye lettere mat enn f. eks. kjøtt.

Med vennlig hilsen

Hvorfor ikke? Man kan lage utrolig mye godt av torsk, og hvorfor utelukke lørdager?

Spør om oppskrifter fra dine ungarske naboer; kanskje får du en kulinarisk opplevelse som du serverer neste lørdag :-)

Syns det er pussig at det fortsatt er taco, pizza, lasagne osv som gjelder som lørdagskos - men jeg har bikka 40, altså ;-)

ungarsk? ;-)

Taco og pizza er ikke orientalsk mat. Taco er mexikansk og pizza italiensk. Jeg var ikke klar over at mat var så motepreget at noen kunne reagere på at andre ikke spiser det samme som en.

Jeg er født lenge før 1980, og ville ha satt stor pris på å bli invitert til tsjekkisk torskemiddag.

''Taco og pizza er ikke orientalsk mat''

Antar trådstarter mente "eksotisk"?? Men uansett kan taco og pizza neppe karakteriseres som spesielt eksotisk i våre dager :-)

Gjest segunda

''Taco og pizza er ikke orientalsk mat''

Antar trådstarter mente "eksotisk"?? Men uansett kan taco og pizza neppe karakteriseres som spesielt eksotisk i våre dager :-)

I dag er vi mer opptatt av lokal mat enn f.eks. for tyve år siden. Jeg spiste først pizza da jeg var rundt tyve år og det var det fineste av alt å sitte på den første pizzarestauranten. I 1965 ble kinarestaurant nr. 2 åpnet i Oslo og det var store diskusjoner om hva Osloboere egentlig skulle med slikt.

Pizza var fredagsmat i åresvis da jeg hadde barna hjemme. Taco ble populært en eller annen gang for 15 - 20 år siden. Jeg har liten tro på at det blir "eksotisk" og/eller favoritten hos mine barnebarn i fremtiden.

Selv husker jeg pølser og potetmos som kosemat. Pommes frites var skikkelig eksotisk da jeg spiste det første gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...