Gå til innhold

spiser dere torsk lørdag kveld?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

14

• Sør

5

• morsan

4

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Ja, hvorfor ikke?

Fisk er utrolig godt hvis det er skikkelig tilberedt, egentlig gir fisk mer enn kjøtt sånn sett, synes jeg.

Vi sparer taco, pizza og pasta til hverdager, det er grei mat som er kjapp å lage og smaker godt i forhold til innsatsen. I helgene har vi mer tid...

Gjest Elextra

Preferanser er jo ulike, jeg ser ikke at det er så mye å undre seg over.

Når det gjelder torsk spesielt ville jeg antakelig ikke servert det for venner. For familie ville jeg kanskje gjort det, fordi jeg har nære familiemedlemmer som elsker torsk i alle varianter. Selv er jeg ikke veldig glad i tradisjonell dampet/kokt torsk, men synes stekt torsk kan være kjempegodt.

Annonse

Gjest Frk Rosenkranz

''Fordelen med torsk er at et realt fiskemåltid er veeeeeeeeldig søvndyssende :D''

Spørs om det egentlig er en fordel på en lørdagskveld med kjæresten på besøk;-)

Ja, hvis man skal ha noe fra sjøen ville nok skalldyr være å foretrekke, det sies å være afrodisium ;-)

Jeg liker fersk kolje best, men torsk kan også brukes. Jeg glemte å skrive at jeg rører saften av ananasen ut i rømmen sammen med karrien. Ellers er oppskriften fullstendig.

Takk for tipset :-) Vi har høstferie denne uka med god tid til å eksperimentere med nye retter; nå skal jeg på butikken å handle inn til det som kommer til å heite " Fiskesnadder a la Segunda"!

candyqueen_83

Jeg lager mange fiskemåltider som det tar tid å lage. Jeg har mange oppskrifter av ovnsbakt fisk med diverse krydder og grønnsaker. Fiskesuppe er skikkelig godt. Fisk stekt på panne med karri, løk og epler. Ja og kokte poteter til

En av mine favoritter er fisk rullet i blanding av mel og karri, stekt i litt smør. Etterpå steker jeg sopp, løk, purre og ananas på panna og så legger jeg kokt ris, fisk og grønnsaker lagvis i ildfast form. Til slutt heller jeg over rømme rørt ut med karri og strør ost over, og baker i ovnen en stund. Dette er populært blant mine venner. Jeg har gjerne baguetter med og drikker øl eller hvitvin til.

''En av mine favoritter er fisk rullet i blanding av mel og karri, stekt i litt smør. Etterpå steker jeg sopp, løk, purre og ananas på panna og så legger jeg kokt ris, fisk og grønnsaker lagvis i ildfast form. Til slutt heller jeg over rømme rørt ut med karri og strør ost over, og baker i ovnen en stund. Dette er populært blant mine venner. Jeg har gjerne baguetter med og drikker øl eller hvitvin til.''

Takk for tips. Dette blir middagen i dag :o) Veldig sjelden vi har fisk, men dette hørtes faktisk godt ut :o)

Men du legger bare ett lag av hver eller? Først ris, så fisk og grønnsaker? Du starter ikke på nytt med ris igjen da?

Gjest segunda

''En av mine favoritter er fisk rullet i blanding av mel og karri, stekt i litt smør. Etterpå steker jeg sopp, løk, purre og ananas på panna og så legger jeg kokt ris, fisk og grønnsaker lagvis i ildfast form. Til slutt heller jeg over rømme rørt ut med karri og strør ost over, og baker i ovnen en stund. Dette er populært blant mine venner. Jeg har gjerne baguetter med og drikker øl eller hvitvin til.''

Takk for tips. Dette blir middagen i dag :o) Veldig sjelden vi har fisk, men dette hørtes faktisk godt ut :o)

Men du legger bare ett lag av hver eller? Først ris, så fisk og grønnsaker? Du starter ikke på nytt med ris igjen da?

Det kommer litt anpå hvor mye jeg lager. Hvis jeg lager stor oppskrift legger jeg flere lag.

Annonse

candyqueen_83

Det funker som bare det; "Fiskesnadder a la Segunda" blei ved første forsøk en favoritt her i heimen - kos dere :-)

Jeg har ikke smakt enda, men det ser godt ut :o) La til litt flere typer grønnsaker da. Syns ikke det ser ut som det er så mye saus til risen så jeg har lagd karrisaus til å ha ved siden av også :P

Gjest verinoca

''Sushi på en tirsdag!? :sjokkert:

Er du revolusjonær?''

Hehe, her i bygda kan det faktisk virke revolusjonært for enkelte - for ikke å snakke om det å spise sushi i det heile tatt ;-)

Understreker _for enkelte_ for ordens skyld ;)

..sushi... ahhh... prøver å begrense meg til én gang i uka... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...