Gå til innhold

Bosetter kjørte på barn - LINK

Anbefalte innlegg

For en idiot som ikke ser noen forskjell på det å kjøre bil og det å stein på folk er det kort og godt NULL håp.

Ta pillen din og vogg.

Nåja, heller ikke nå klarer du å gjøre rede for deg.

Det er han som er der ulovlig, og som er der mot alle internasjonale konvensjoner og lover.

Fortsetter under...

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• ShitDiddelyDo

20

• filiokus81

8

• Mandolaika

3

Gjest Ja, shit er ordet.

Lær deg litt om politikk. Dette er ikke rødnazistisk grums. Det er noe så godt som hele verden er enige om. Selv USA kritiserer offisielt Israel for deres bosetninger.

Bosettingsspørsmålet har null interesse i et filmklipp om et menneske i nød som foretar en nødvergehandlig, uansett hvor mye du og Mullaen din forsøker å koble dette sammen.

Det der ser for meg ut som en helt umulig situasjon å være sjåfør i. Barnet skjener umotivert ut foran bilen., og hvem hadde turt å stoppe i forkant?

Det går fint an å kjøre ut av en slik situasjon, uten å kjøre ned barn.

Og, mer fundamentalt, det går fint an å IKKE okkupere andres land, og kjøre rundt der.

Bosettingsspørsmålet har null interesse i et filmklipp om et menneske i nød som foretar en nødvergehandlig, uansett hvor mye du og Mullaen din forsøker å koble dette sammen.

Du mener ungene foretar en nødhandling, siden de er tvunget til å være der, mens han er okkupanten?

Gjest Nord, ned og til helvetet

Nåja, heller ikke nå klarer du å gjøre rede for deg.

Det er han som er der ulovlig, og som er der mot alle internasjonale konvensjoner og lover.

At du forsvarer steining kommer vel neppe som en overraskelse på noen Doler overhodet tatt.

Annonse

Det går fint an å kjøre ut av en slik situasjon, uten å kjøre ned barn.

Og, mer fundamentalt, det går fint an å IKKE okkupere andres land, og kjøre rundt der.

''Og, mer fundamentalt, det går fint an å IKKE okkupere andres land, og kjøre rundt der.''

Det er jeg enig i, men dette spørsmålet ligger altså utenfor problemstillingen.

For meg ser det ikke ut som at sjåføren prøver å kjøre på barna - heller ikke det som ble truffet. Tvert i mot. Konteksten er stressende: 10 steinkastende pøbler er mer enn nok til å skremme livskiten av en hvilken som helst sjåfør.

Gjest som man reder...

Ev. terrorister som okkuperer andres land må ta i betraktning at sivilbefolkningen vil forsvare seg.

Ingen fornuftige hadde turt å stoppe midt i en gjeng med palestinere. En ting skal Israel ha kreditt for, de er kompromissløse overfor terrorisme :-)

''Og, mer fundamentalt, det går fint an å IKKE okkupere andres land, og kjøre rundt der.''

Det er jeg enig i, men dette spørsmålet ligger altså utenfor problemstillingen.

For meg ser det ikke ut som at sjåføren prøver å kjøre på barna - heller ikke det som ble truffet. Tvert i mot. Konteksten er stressende: 10 steinkastende pøbler er mer enn nok til å skremme livskiten av en hvilken som helst sjåfør.

Jeg har kjørt med 5-10 gutter (steine på crack) med AK-47 pekende mot meg *mange* ganger, og aldri kjørt på noen.

Den situasjonen han er i, er ikke spesiell farlig. Selvsagt kan han bli truffet av sten, men heller ikke mer enn det. Ikke bare okkuperer han andre folks land, han kjører dem ned når de vil kaste ham ut. Det er vanskelig å finne mye sympati for en slik person, særlig når man vet at han bedriver dette som en plan (okkupasjon av andres land).

Ingen fornuftige hadde turt å stoppe midt i en gjeng med palestinere. En ting skal Israel ha kreditt for, de er kompromissløse overfor terrorisme :-)

Mente du det samme om nazistene som skjøt og drepte sivile, under lignende omstendigheter før?

Annonse

ShitDiddelyDo

Du kan argumentere mot det samme på vegne for Taliban. Selvsagt dreper de norske soldater som kom til deres land for å drepe dem. De kan påberope seg selvforsvar, og gjør som alle andre ville gjort.

Ellers: Selvsagt skøyt nazistene mot gutta på skauen og norske krigshelter. De forsøkte å ødelegge for dem.

Sånn hvis du først synes det er stas å trekke ut en isolert hendelse fra helheten, og påstå at den generelle situasjonen ikke har noe å si.

Det er mulig du ville satt seg stille ned og sett på at noen kom og tok ditt land, og sagt jaja, sånn er det. Det ville ikke jeg gjort.

ShitDiddelyDo

Jeg har kjørt med 5-10 gutter (steine på crack) med AK-47 pekende mot meg *mange* ganger, og aldri kjørt på noen.

Den situasjonen han er i, er ikke spesiell farlig. Selvsagt kan han bli truffet av sten, men heller ikke mer enn det. Ikke bare okkuperer han andre folks land, han kjører dem ned når de vil kaste ham ut. Det er vanskelig å finne mye sympati for en slik person, særlig når man vet at han bedriver dette som en plan (okkupasjon av andres land).

''Jeg har kjørt med 5-10 gutter (steine på crack) med AK-47 pekende mot meg *mange* ganger, og aldri kjørt på noen.''

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Jeg leste at du ble kidnappet i Brasil, men mange ganger?

''Jeg har kjørt med 5-10 gutter (steine på crack) med AK-47 pekende mot meg *mange* ganger, og aldri kjørt på noen.''

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Jeg leste at du ble kidnappet i Brasil, men mange ganger?

Hei,

Nei, vi ble bortført én gang, men jeg gjorde frivillig arbeid i favelas (slumstrøm),og der var det alltid narkogjenger som voktet inngangen (mot andre gjenger). Det var hovedsakelig 13-14-åringer, stein på crack, og bevæpnet med AK-47 og lignende. De var svært nervøse (med god grunn, for andre gjenger kom ofte), og de ble sjeldent eldre enn 15 år.

En av narkotrafikantene sa til meg at det ikke var første gang en utlending hadde kjørt en bil inn i slumstrøket, men jeg var visstnok den eneste som kjørte egen bil ut igjen!

Med vennlig hilsen

Gjest Nord, ned og til helvetet

Svar heller på spørsmålet.

Spøsmål? Metadiskusjoner med deg selv blander jeg meg ikke inn i.

Borsett fra at du ønsker livet av denne bilisten med enten stein eller maskingevær, er det ellers noe du vil formidle menigheten din i dag?

Jeg sympatiserer ikke med sjåføren. Jeg forakter han.

Men for meg ser dette altså ut som en vanskelig situasjon å håndtere bilen i. Barnet springer ut foran bilen i større grad enn at bilen oppsøker barnet slik jeg ser det. I tillegg hagler det med stein.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...