Gå til innhold

Hjelp til valg av ny mobil og abonement

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen gi meg råd og gode tips ang. dette...

Jeg har vært netcom kunde siden min første mobiltlf. men tror nok sikkert at det finnes både bedre og billigere selskap der ute, nå ønsker jeg å bytte.

Eneste jeg er sikker på er at jeg vil ha en nokia tlf.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

Nå er nok ikke jeg den nærmeste til å gi råd, men tror nok du bør si noe mer om hva du skal bruke telefonen til for at noen skal kunne gi gode råd. Da tenker jeg på slikt som om det er viktig med mail/nettsurfing/god skjermoppløsning/radio/musikk/spill..

Om du også opplyser omtret hva du er villig til å gi for en telefon kan sikkert noen gi deg konkrete råd.

Finnes flere nettsider som kan hjelpe deg å velge rimeligste abonnement nettopp for deg, f.eks. http://ringepriser.mobilen.no/

Skrevet

Hvis du vil legge litt jobb i dette for å forhåpentligvis bli veldig fornøyd med både mobil og leverandør så

1 - bruk testene på www.amobil.no Gå gjennom Nokiamodellene og se hvem du liker i utseende. Så går du videre inn på testene, de er foresten veldig grundige

Så velger du aktuelle etter hva som er viktig for deg. Noen må ha godt kamera, noen blåser i mp3 spilleren osv osv

2 - bruk et hjelpeprogram til å finne ut hvordan fakturaene dine ville sett ut med forskjellige abbonement. Evnt. sjekk siste faktura mot de forskjellige prisene du finner hos de forskjellige leverandører

Da vil du med en gang se hvor du ville spart mest i forhold til ditt bruksmønster

Dette krever litt jobb, tid og energi men kan nok gi litt uttelling i enden

Lykke til :)

Skrevet

www.telepriser.no forteller deg hvilket abonnement som lønner seg for deg. Der kan du legge inn ca hvordan og hvor mye du bruker mobilen, og så regnes det ut hvilke abonnementer som er mest gunstige ut fra ditt behov. Genialt!

Etterpå sjekker du mobiltester på amobil.no eller dinside.no, for å finne en telefon du har lyst på.

Til sist bruker du Kelkoo.com for å finne billigste sted å kjøpe denne telefonen, og om du vil kjøpe den med eller uten abonnement.

Generelt lønner det seg ofte å kjøpe telefon uten abonnement, ettersom mange av abonnementene som ledsager kule telefoner koster skjorta. Og du er bundet i et år.

Lykke til da :o)

Skrevet

www.telepriser.no forteller deg hvilket abonnement som lønner seg for deg. Der kan du legge inn ca hvordan og hvor mye du bruker mobilen, og så regnes det ut hvilke abonnementer som er mest gunstige ut fra ditt behov. Genialt!

Etterpå sjekker du mobiltester på amobil.no eller dinside.no, for å finne en telefon du har lyst på.

Til sist bruker du Kelkoo.com for å finne billigste sted å kjøpe denne telefonen, og om du vil kjøpe den med eller uten abonnement.

Generelt lønner det seg ofte å kjøpe telefon uten abonnement, ettersom mange av abonnementene som ledsager kule telefoner koster skjorta. Og du er bundet i et år.

Lykke til da :o)

Hei,

Husk at (sist jeg sjekket) tar ikke www.telepriser.no samtaler til 5-sifrede nummer med i regnestykket.

En del av tilbyderne spekulerer i dette, og har virkelig skudd opp prisene på disse. Både Telenor og NetCom er ganske beskjedne på disse prisene.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Hei,

Husk at (sist jeg sjekket) tar ikke www.telepriser.no samtaler til 5-sifrede nummer med i regnestykket.

En del av tilbyderne spekulerer i dette, og har virkelig skudd opp prisene på disse. Både Telenor og NetCom er ganske beskjedne på disse prisene.

Med vennlig hilsen

Men brukes femsifrede numre noe særlig, da? Eneste jeg av og til bruker er til taxi, tror jeg.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Oi, det var jeg ikke klar over. Skal jammen sjekke hva min operatør tar for disse samtalene.

Men nå er det neppe dette som velter hele regnestykket, ringer folk så mye til femsifrede nummer da? Kommer bare på det byens taxisentral, og dem ringer jeg ikke akkurat ned :o)

Skrevet

Men brukes femsifrede numre noe særlig, da? Eneste jeg av og til bruker er til taxi, tror jeg.

Æsj, you beat me to it :o)

Skrevet

Ja, det er en del store (Politi, forsikringsselskap, flyselskap) som har slike nummer, uten at jeg har oversikt her.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...