Gå til innhold

Noen som går på spinning her?

Anbefalte innlegg

Jeg trener ganske mye, men har utrolig nok aldri vært på en spinningtime, og vurderer det idag. Synes spinning virker utrolig kjedelig, og tenker som så at jeg like gjerne kan sykle på treningsstudio en time selv og da ha fordelene med å velge egen musikk + se på tv (det er tv'er på studio der jeg trener). En time på sykkel er jo dødskjedelig om jeg ikke har noe som kan distrahere meg litt.

Men er det annerledels på spinning? Går tiden fortere enn om man trener en time på sykkel selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354429-noen-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-spinning-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tida går mye fortere på spinning enn om du trener det selv hjemme, ja. De fleste treningsstudioer har vel storskjerm nå der man får en slags følelse av å delta på et sykkelritt e.l. så det kan være ganske ok :)

Jeg trener ikke hjemme, så jeg mente å sammenlikne det med å trene på sykkel på treningsstudio uten å være i en time. Men da satser jeg på at tiden går fortere på spinning, og slenger meg på en spinningtime før jeg trener styrke idag :-)

"En time på sykkel er jo dødskjedelig om jeg ikke har noe som kan distrahere meg litt"

Den spinninga jeg har vært med på har vært alt annet enn kjedelig for å si det sånn

Spinningtimene var lagt opp til mindre øvet, mer øvet, forskjellig musikksmak osv

Treneren kjører løpet og jager og forteller hvordan det skal sykles....det er musikk og høyt tempo...svette og blide mennesker

Jeg trodde også at spinning måtte være dødskjedelig, men det var faktisk innmari inspirerende og med mye fart, tempo og humor

Anbefales :)

"En time på sykkel er jo dødskjedelig om jeg ikke har noe som kan distrahere meg litt"

Den spinninga jeg har vært med på har vært alt annet enn kjedelig for å si det sånn

Spinningtimene var lagt opp til mindre øvet, mer øvet, forskjellig musikksmak osv

Treneren kjører løpet og jager og forteller hvordan det skal sykles....det er musikk og høyt tempo...svette og blide mennesker

Jeg trodde også at spinning måtte være dødskjedelig, men det var faktisk innmari inspirerende og med mye fart, tempo og humor

Anbefales :)

Så flott! Nå ser jeg faktisk litt frem til spinningtimen :-)

Jeg trener ikke hjemme, så jeg mente å sammenlikne det med å trene på sykkel på treningsstudio uten å være i en time. Men da satser jeg på at tiden går fortere på spinning, og slenger meg på en spinningtime før jeg trener styrke idag :-)

Absolutt morsommere med spinning, ja :)

Annonse

Spinning er super trening!

Selvsagt kommer en del an på instruktøren, jeg synes i alle fall at noen er flinkere enn andre - smakssak. Men man blir pusha hele veien med drivende musikk. Belastningen økes til en topp og senkes igjen. Det er ikke nødvendigvis så veldig hardt heller, man regulerer selv hvor hard belastning man har på sykkelen. Dermed kan man i starten ha lite, men øke etter hvert. Funker fjell både med forbrenning og for kondis :-)

Jeg trener noe, og har vært på flere spinningtimer. Dessverre synes jeg det er grusomt kjedelig!!!

Mitt inntrykk er at enten elsker man det, eller så hater man det.

Det er veldig god trening, og man får motivasjon til å gi det lille ekstra man kanskje ikke gir når man trener alene.

Prøv det :)

Jeg trener noe, og har vært på flere spinningtimer. Dessverre synes jeg det er grusomt kjedelig!!!

Mitt inntrykk er at enten elsker man det, eller så hater man det.

Det er veldig god trening, og man får motivasjon til å gi det lille ekstra man kanskje ikke gir når man trener alene.

Prøv det :)

Jeg trener 4-5 ganger i uken, men treningen bør være moro og slitsomt. Jeg var på spinning idag, og tiden gikk overraskende fort sammenliknet med når jeg f.eks sykler alene på treningssykkel på treningsstudioet. Men sånn kjempegøy kan jeg ikke si at jeg synes det var. Helt ok. Jeg kommer nok kanskje til å bytte noen timer med spinningtimer en gang i blant, men ellers tror jeg at jeg holder meg til opplegget mitt :-)

Jeg trener 4-5 ganger i uken, men treningen bør være moro og slitsomt. Jeg var på spinning idag, og tiden gikk overraskende fort sammenliknet med når jeg f.eks sykler alene på treningssykkel på treningsstudioet. Men sånn kjempegøy kan jeg ikke si at jeg synes det var. Helt ok. Jeg kommer nok kanskje til å bytte noen timer med spinningtimer en gang i blant, men ellers tror jeg at jeg holder meg til opplegget mitt :-)

Du har i alle fall funnet en variasjon, og det er jo bra :)

Gjest sjøstjerna

4-5 ganger i uka?

Hvilken trening driver du, og hvor lenge pr gang?

Annonse

Du har i alle fall funnet en variasjon, og det er jo bra :)

Jeg trener ganske så variert fra før av, så det var ikke grunnen til at jeg ville prøve. Det var heller det at det er så mange som sverger til spinningen, og roser det opp i skyene, så da ville jeg prøve.

Men jada, det er alltid greit å ha en enda en ting å variere med :-)

4-5 ganger i uka?

Hvilken trening driver du, og hvor lenge pr gang?

Jeg trener stort sett styrke 3 ganger i uken og en eller annen form for kardio trening (gjerne i form av dans) 2-3 ganger.

Eksempel på denne uken:

Mandag: 20 min oppvarming på tredemølle + 60min Zumba

Tirsdag: Power/bodypump 60min

Onsdag: fri

Torsdag: Styrke&core 60min

Fredag: fri

Lørdag: Egentrening med styrke 30 min + Steptime på 60min

Søndag: Spinning 60min

Persille1365381127

Hvordan var timen?

Jeg spinner masse, og med riktig instruktør er det fantastisk - med feil instruktør er det døden. Mao; om du ikke synes denne timen var så ok så bør du prøve flere timer med andre instruktører.

Hvilket senter trener du på?

Og; smerten i rumpa går over etter et par timer ;)

Persille1365381127

Nå så jeg at du har vært på styrke & core, og det vil muligens si at du trener på Elixia? I så fall kan du med fordel forsøke Ragnhild sine spinningtimer på Lambertseter - hun er den best jeg har vært borti :)

Ellers er Knut på Kolbotn sine Spinawaytimer veldig bra, men på CCVest og Spektrum har jeg ikke funnet noen som skiller seg ut...

Nå så jeg at du har vært på styrke & core, og det vil muligens si at du trener på Elixia? I så fall kan du med fordel forsøke Ragnhild sine spinningtimer på Lambertseter - hun er den best jeg har vært borti :)

Ellers er Knut på Kolbotn sine Spinawaytimer veldig bra, men på CCVest og Spektrum har jeg ikke funnet noen som skiller seg ut...

Takk for tips :-)

Lambersterseter og Kolbotn blir for langt unna, men CC Vest og Spektrum er innenfor rekkevidde :-)

Spinninginstruktøren igår var helt ok. Søt og hyggelig, men litt kjedelig. Hun gjorde liksom ikke så veldig mye ut av timen.

Du har fått mange svar som jeg ikke har lest...

Men jeg synes spinning er utrolig artig, med rette instruktøren. :-) Som ved de fleste andre timer.

Skal på spinning i dag, gleder meg. Ok instruktør. Men.... jeg savner de gode gamle instruktørene fra der jeg trente før. Før jeg flyttet. Savner corebar timene, krønsj timene.... savner spesielt Hanne... ei stein stokk gal instruktør som fikk meg til å gi enda mer enn det jeg trodde jeg hadde inne.... Sukk.

Men... spinning er gøy. Her lever jeg på innholdet av timene, som langtfra er nybegynnertimer. Ved bruk av pulsklokke, ligger jeg i snitt på 140 i puls, men med avstikkere opp til 180. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...