frosken Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Du har fått mange svar som jeg ikke har lest... Men jeg synes spinning er utrolig artig, med rette instruktøren. :-) Som ved de fleste andre timer. Skal på spinning i dag, gleder meg. Ok instruktør. Men.... jeg savner de gode gamle instruktørene fra der jeg trente før. Før jeg flyttet. Savner corebar timene, krønsj timene.... savner spesielt Hanne... ei stein stokk gal instruktør som fikk meg til å gi enda mer enn det jeg trodde jeg hadde inne.... Sukk. Men... spinning er gøy. Her lever jeg på innholdet av timene, som langtfra er nybegynnertimer. Ved bruk av pulsklokke, ligger jeg i snitt på 140 i puls, men med avstikkere opp til 180. :-) La merke til det du skrev om pulsnivået ditt. Er det et bevisst valg at du ligger på en såpass lav gjennomsnittspuls? Jeg trener også mye spinning og tror at jeg kanskje ligger litt vel høyt i intensitetsnivå i de fleste timene, da det er vanskelig å holde igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354429-noen-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-spinning-her/page/2/#findComment-3041081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Takk for tips :-) Lambersterseter og Kolbotn blir for langt unna, men CC Vest og Spektrum er innenfor rekkevidde :-) Spinninginstruktøren igår var helt ok. Søt og hyggelig, men litt kjedelig. Hun gjorde liksom ikke så veldig mye ut av timen. Og da blir det kjedelig... Jeg mente selvfølgelig Colosseum, ikke spektrum - beklager. Men Colosseum er jo helt nyoppusset, og de har en sal som er helt ok om jeg ikke husker feil (selv om Lambertseter har den beste!). Jeg anbefaler deg å prøve litt forskjellige instruktører og se om noen av dem "tiltrekker" deg, for riktig instruktør har alt å si for om det er moro eller ikke. De dårlige er virkelig drepen, da jeg går jeg ut av timen og mer provosert over å ha kastet bort en time enn svett av trening... Dessverre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354429-noen-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-spinning-her/page/2/#findComment-3041092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er på spinning to ganger i uka, den ene gangen i uka er det 55 min time, og den andre gangen i uka er det 90 min. langkjøring. Vi har flink og motiverende instruktør og mye bra musikk - timen går utrolig fort. Å sitte på spinningsykkel er noe helt annerledes enn ergometersykkel. Jeg anbefaler spinning på det varmeste. Jeg begynte på spinning i desember i fjor. En venninne av meg hadde lyst å prøve, men ikke alene, jeg så jeg skulle bli med henne, selv om jeg var veldig negativ til spinning, og trodde det var utrolig kjedelig. Nå er vi på spinning 2 ganger i uka. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354429-noen-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-spinning-her/page/2/#findComment-3041094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Takk for tips :-) Lambersterseter og Kolbotn blir for langt unna, men CC Vest og Spektrum er innenfor rekkevidde :-) Spinninginstruktøren igår var helt ok. Søt og hyggelig, men litt kjedelig. Hun gjorde liksom ikke så veldig mye ut av timen. Jo mere jeg trener spinning, jo mer selektiv er jeg i forhold til valg av instruktør. Jeg liker at de har en tydelig og bevisst profil på timen - enten de legger opp til intervalltrening, terskeltrening eller lavintensitets-langkjøring. Det jeg liker dårligst er de som "maser" i tide og utide, og som ikke selv har klart for seg hva de driver med i løpet av timen. Også er det enkelte som har en musikk-smak som fungerer bedre for meg enn andre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354429-noen-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-spinning-her/page/2/#findComment-3041105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 La merke til det du skrev om pulsnivået ditt. Er det et bevisst valg at du ligger på en såpass lav gjennomsnittspuls? Jeg trener også mye spinning og tror at jeg kanskje ligger litt vel høyt i intensitetsnivå i de fleste timene, da det er vanskelig å holde igjen. Heia frosken. Unnskyld sent svar. Er ikke alltid jeg trykker på svar til meg knappen. Når det gjelder gjennomsnitspulsen på 140, så er det nettopp gjennomsnittet av hele timen. Jeg tar også i der jeg skal ta i, og har mye høyere puls. Instruktøren kjører et opplegg hvor han går ut fra 4-4 med tanke på intensitet, selv om det er ikke alltid han kjører 4 min av hvert. Men han legger opp til et løp hvor man skal opp i puls på de rette stedene. Men så fint hvordan det funket nå på mandag. Etter en tur opp mot 90/95 av maxpuls, brukte jeg 30 sekunder på å gå fra 180 i puls og ned til 139.... Så når du kjører intensive økter er det bare å kjøre på, men du bør ikke ha for mange av dem i løpet av uka. Noen av gutta jeg trener sammen med, kjører intensivt på spinntimene, men når de sykler rundt øya, holder de seg hele tiden under 70% av maxpuls.... kan være litt kjedelig opp bakkene, men bra for blodomløpet. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354429-noen-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-spinning-her/page/2/#findComment-3046230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.