Gå til innhold

Anbefal meg en printer til farger og foto!

Anbefalte innlegg

Lønner det seg å ha en separat fotoprinter hvis man tar endel bilder? Hvilket merke vil dere i så fall anbefale?

Jeg trenger en ny printer uansett, til svart-hvitt + farge.

Jeg er opptatt av brukskostnadene, altså at ikke printersverten koster for mye.

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg kan forresten svare på første spørsmålet ditt. Om det lønner seg. Svaret er for de fleste et soleklart NEI. Gode printere koster, noe fotopapir og farger også gjør. Det koster mye.

Hvis jeg var deg ville heller gått for diverse bildebøker, eventuelt seperate utskrifter du f.eks. vil henge på veggen.

Så vidt jeg forstår er www.blurb.com et sted som anbefales av mange fotografer.

Cewe (les mer hos Japanfoto.no) er også et alternativ. Her har jeg laget en bok selv, men det var før jeg fattet bæret. Likevel ble resultatet bra.

Hos disse laster du enkelt og greit ned et program, og så leser du litt instrukser (hos Blurb har de til og med gode videoer), og gjør alt på PC-en hjemme. Så trykker du send, betaler, og før du vet ordet av det har du boka i posten. Ganske genialt.

Jeg kan forresten svare på første spørsmålet ditt. Om det lønner seg. Svaret er for de fleste et soleklart NEI. Gode printere koster, noe fotopapir og farger også gjør. Det koster mye.

Hvis jeg var deg ville heller gått for diverse bildebøker, eventuelt seperate utskrifter du f.eks. vil henge på veggen.

Så vidt jeg forstår er www.blurb.com et sted som anbefales av mange fotografer.

Cewe (les mer hos Japanfoto.no) er også et alternativ. Her har jeg laget en bok selv, men det var før jeg fattet bæret. Likevel ble resultatet bra.

Hos disse laster du enkelt og greit ned et program, og så leser du litt instrukser (hos Blurb har de til og med gode videoer), og gjør alt på PC-en hjemme. Så trykker du send, betaler, og før du vet ordet av det har du boka i posten. Ganske genialt.

Jeg kjenner godt til de mulighetene, har laget flere slike bøker, - men det jeg spør etter nå, er en printer til å ha hjemme for å bl.a. printe foto på (i liten størrelse)

ShitDiddelyDo

Takk for tips. Tenkte at mange her har vel fargeprintere og kan si noe om hvor bra de er.

Men de fleste er ikke i stand til å si hvor gode de er. Hvis du derimot ikke har noen kvalitetspreferanser, vil jeg tro du kan kjøpe nær sagt hva som helst. Ingen er vel helt ræva. Men mange vil ikke gjengi det du ser på skjermen. Det er det heller ikke sikkert en god printer vil gjøre med mindre du har kalibrert skjermen.

Uansett: Så vidt jeg har lest er det betydelig rimeligere å bruke en fotobutikk. Enkelt er det også. Du gjør alt på pc-en og trykker "send".

Annonse

Men de fleste er ikke i stand til å si hvor gode de er. Hvis du derimot ikke har noen kvalitetspreferanser, vil jeg tro du kan kjøpe nær sagt hva som helst. Ingen er vel helt ræva. Men mange vil ikke gjengi det du ser på skjermen. Det er det heller ikke sikkert en god printer vil gjøre med mindre du har kalibrert skjermen.

Uansett: Så vidt jeg har lest er det betydelig rimeligere å bruke en fotobutikk. Enkelt er det også. Du gjør alt på pc-en og trykker "send".

Ja, men det gir meg ikke bilder på timen. I mitt hjem. Hvis jeg feks trenger noe der og da.

Men det andre jeg etterlyser da, en svart-hvitt og fargeprinter til dokumenter og sånn, har du noe å anbefale da?

ShitDiddelyDo

Ja, men det gir meg ikke bilder på timen. I mitt hjem. Hvis jeg feks trenger noe der og da.

Men det andre jeg etterlyser da, en svart-hvitt og fargeprinter til dokumenter og sånn, har du noe å anbefale da?

Nope, har ikke peiling, men jeg husker FBI på NRK testa mulitifunksjonsprintere for et par år siden, og det var en Canon som vant. Jeg mener å huske at disse også hadde fokus på blekkpriser (som visstnok varierer grusomt). Du finner sikkert ulike tester hvis du googler.

Jeg kan anbefale Canon Selphy-serien, syns den gir kjempebra bilder. Du kjøper pakker med papir og "blekk" (egentlig en slags kassett) som holder til det antallet fotoark pakken inneholder, og tar ikke ark større enn 10X15cm ark.

Den blir ganske dyr i drift hvis du skal fremkalle mye, så da bruker jeg heller en fotobutikk.

Min er noen år gammel nå, men jeg er hvertfall kjempefornøyd med den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...