Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• ShitDiddelyDo

16

• Holmes

7

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Jeg har ikke sagt at det er et dårlig valg, det er et unødvendig valg.

Unødvendig kan det vel ikke være. Mange får f.eks. gratis influensavaksine via jobben.

Hvorfor? Fordi jobben er tjent med at de ansatte ikke ligger som slakt hjemme et par uker.

Unødvendig kan det vel ikke være. Mange får f.eks. gratis influensavaksine via jobben.

Hvorfor? Fordi jobben er tjent med at de ansatte ikke ligger som slakt hjemme et par uker.

Og for de som jobber med eldre er det viktig at de ikke smitter dem. Det kan faktisk redde livet til den gamle.

Med vennlig hilsen

Annonse

To poeng:

1) Influensa er svært ofte rimelig mye mer enn "litt feber og snørr ei uke". Slikt kalles forkjølelse, og ikke influensa.

2) Ja, jeg mener det er bedre med en sprøyte i armen (som man ikke merker noe til) fremfor selv "litt feber og snørr ei uke". Hvis man liker "litt feber og snørr ei uke" er det selvsagt greit, men jeg foretrekker ikke å ha det.

Med vennlig hilsen

''1) Influensa er svært ofte rimelig mye mer enn "litt feber og snørr ei uke". Slikt kalles forkjølelse, og ikke influensa.''

Det var en måte å uttrykke at de aller fleste tåler en influensa om de ikke har sykdommer som gjør at de kan risikere at de ikke tåler den.

''2) Ja, jeg mener det er bedre med en sprøyte i armen (som man ikke merker noe til) fremfor selv "litt feber og snørr ei uke". Hvis man liker "litt feber og snørr ei uke" er det selvsagt greit, men jeg foretrekker ikke å ha det.''

Det jeg reagerer på er hvordan du fremstiller influensavaksine som en helt ufarlig greie, som man bare går og tar for å slippe ubehag. Jeg antar din "skjulte agenda" er at du selv tilhører en risikogruppe og derfor ønsker at flest mulig skal vaksinere seg for at du ikke skal risikere noe.

Jeg synes også du håner de som har fått varige mén, alvorlige birvirkninger og de pårørende av døde etter vaksinasjon ved å si at dette bare handler om et stikk i armen som man ikke merker noe til. Du merket ikke noe til det, for andre har det fått fatale følger å sette denne vaksinen.

Det er unødvendig å bli syk. Langt mer "unødvendig" enn en rask sprøyte i armen, som vanligvis forhindrer det.

Det er faktisk nødvendig å bli syk for å opprettholde et immunforsvar. Eller mener du at vi skal begi oss ut på en vei hvor influensavaksiner skal bli et nytt type "antibiotikum" som med misbruk/unødvendig bruk vil skape store vanskeligheter for oss?

Hvert år.

10 i året? 200 i året? 100000 i året?

Influensa idag er ikke dødelig for de aller aller fleste, og det kan ikke sammenliknes med hvor farlig det var å få det for 100år siden.

Utover det har jeg ikke så mye formening om jeg er for eller mot vaksine.

Annonse

''1) Influensa er svært ofte rimelig mye mer enn "litt feber og snørr ei uke". Slikt kalles forkjølelse, og ikke influensa.''

Det var en måte å uttrykke at de aller fleste tåler en influensa om de ikke har sykdommer som gjør at de kan risikere at de ikke tåler den.

''2) Ja, jeg mener det er bedre med en sprøyte i armen (som man ikke merker noe til) fremfor selv "litt feber og snørr ei uke". Hvis man liker "litt feber og snørr ei uke" er det selvsagt greit, men jeg foretrekker ikke å ha det.''

Det jeg reagerer på er hvordan du fremstiller influensavaksine som en helt ufarlig greie, som man bare går og tar for å slippe ubehag. Jeg antar din "skjulte agenda" er at du selv tilhører en risikogruppe og derfor ønsker at flest mulig skal vaksinere seg for at du ikke skal risikere noe.

Jeg synes også du håner de som har fått varige mén, alvorlige birvirkninger og de pårørende av døde etter vaksinasjon ved å si at dette bare handler om et stikk i armen som man ikke merker noe til. Du merket ikke noe til det, for andre har det fått fatale følger å sette denne vaksinen.

''

Jeg synes også du håner de som har fått varige mén, alvorlige birvirkninger og de pårørende av døde etter vaksinasjon ved å si at dette bare handler om et stikk i armen som man ikke merker noe til. Du merket ikke noe til det, for andre har det fått fatale følger å sette denne vaksinen.''

Vås! Det er langt flere som dør av influensa, enn av vaksinen. Åpenbart.

Det er faktisk nødvendig å bli syk for å opprettholde et immunforsvar. Eller mener du at vi skal begi oss ut på en vei hvor influensavaksiner skal bli et nytt type "antibiotikum" som med misbruk/unødvendig bruk vil skape store vanskeligheter for oss?

Du får immunforsvarsreaksjon ved at kroppen din reagerer på vaksinen.

Lær deg hvordan vaksiner fungerer.

Hvert år.

Eller, jeg synes kanskje det bør holde at de svakeste vaksinerer seg. Jeg har lest at immunforsvaret vårt har godt av å få seg et knekk innimellom, så jeg tror ikke vi som er friske har så innmari vondt av å få influansa en sjeldent gang. Jeg har kun hatt det en gang.

10 i året? 200 i året? 100000 i året?

Influensa idag er ikke dødelig for de aller aller fleste, og det kan ikke sammenliknes med hvor farlig det var å få det for 100år siden.

Utover det har jeg ikke så mye formening om jeg er for eller mot vaksine.

''Influensa idag er ikke dødelig for de aller aller fleste, og det kan ikke sammenliknes med hvor farlig det var å få det for 100år siden.''

Men det er jo blant annet fordi de som tilhører risikogruppene faktisk får vaksine. Ellers ville tallene sett ganske annerledes ut.

Ta sprøyten selv og la andre få gjøre sitt valg. Influensa er en sykdom antatt friske mennesker tåler.

1) Folk flest har bedre ting å gjøre enn å være syke.

2) Selv for friske mennesker er det flere som vil bli alvorlig syke (og kanskje død) enn det er som får alvorlige bivirkninger av vaksinen.

Eller, jeg synes kanskje det bør holde at de svakeste vaksinerer seg. Jeg har lest at immunforsvaret vårt har godt av å få seg et knekk innimellom, så jeg tror ikke vi som er friske har så innmari vondt av å få influansa en sjeldent gang. Jeg har kun hatt det en gang.

Immunforsvaret ditt reagerer når du bli vaksinert. Det er slik vaksiner reagerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...