Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får immunforsvarsreaksjon ved at kroppen din reagerer på vaksinen.

Lær deg hvordan vaksiner fungerer.

Jeg vet hvordan vaksiner fungerer. Jeg vet at de ved fjorårets vaksine ikke kunne garantere for virkningen, selv ikke etter to vaksiner. I tillegg ville ikke de som produserte den gå god for den, fordi den var for lite utprøvd. Men du har ikke noe annet valg enn å stole på at den gir den effekten de som produserer den "håper" at den gjør, har du?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• ShitDiddelyDo

16

• Holmes

7

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eller, jeg synes kanskje det bør holde at de svakeste vaksinerer seg. Jeg har lest at immunforsvaret vårt har godt av å få seg et knekk innimellom, så jeg tror ikke vi som er friske har så innmari vondt av å få influansa en sjeldent gang. Jeg har kun hatt det en gang.

''Eller, jeg synes kanskje det bør holde at de svakeste vaksinerer seg. Jeg har lest at immunforsvaret vårt har godt av å få seg et knekk innimellom, så jeg tror ikke vi som er friske har så innmari vondt av å få influansa en sjeldent gang. Jeg har kun hatt det en gang.''

Immunforsvaret bygger seg opp på samme måte ved en vaksine. Det er jo nettopp derfor vaksiner fungerer, fordi immunforsvaret har bygget seg opp, osv.

Derimot er feber ofte direkte skadelig, ved at det kan være en (stor) belastning for hjertet, etter det jeg vet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Eller, jeg synes kanskje det bør holde at de svakeste vaksinerer seg. Jeg har lest at immunforsvaret vårt har godt av å få seg et knekk innimellom, så jeg tror ikke vi som er friske har så innmari vondt av å få influansa en sjeldent gang. Jeg har kun hatt det en gang.''

Immunforsvaret bygger seg opp på samme måte ved en vaksine. Det er jo nettopp derfor vaksiner fungerer, fordi immunforsvaret har bygget seg opp, osv.

Derimot er feber ofte direkte skadelig, ved at det kan være en (stor) belastning for hjertet, etter det jeg vet.

Med vennlig hilsen

Ok

Uansett, legen min sa det ikke var nødvendig med influensavaksine for friske mennesker sist jeg spurte (2 uker siden), så jeg forholder meg til det. De svakeste bør selvsagt vaksinere seg.

Skrevet

Jeg vet hvordan vaksiner fungerer. Jeg vet at de ved fjorårets vaksine ikke kunne garantere for virkningen, selv ikke etter to vaksiner. I tillegg ville ikke de som produserte den gå god for den, fordi den var for lite utprøvd. Men du har ikke noe annet valg enn å stole på at den gir den effekten de som produserer den "håper" at den gjør, har du?

''Jeg vet hvordan vaksiner fungerer. Jeg vet at de ved fjorårets vaksine ikke kunne garantere for virkningen, selv ikke etter to vaksiner. I tillegg ville ikke de som produserte den gå god for den, fordi den var for lite utprøvd. Men du har ikke noe annet valg enn å stole på at den gir den effekten de som produserer den "håper" at den gjør, har du?''

Nei, ingen vaksinerer "garanterer" 100% for virkningen, fordi det er for stor forskjell mellom mennesker, og mellom virus, og mutasjoner.

At fjorårets vaksine ble spesialinnkjøpt (med god grunn) har ikke noe som helst med årets vaksine å gjøre.

Det siste du skriver er litt for usammenhengende til å forstå.

Skrevet

1) Folk flest har bedre ting å gjøre enn å være syke.

2) Selv for friske mennesker er det flere som vil bli alvorlig syke (og kanskje død) enn det er som får alvorlige bivirkninger av vaksinen.

Punkt en faller på sin egen urimelighet når vi snakker om vaksinasjon. Vaksiner gir bivirkninger og folk opplever influensasymptomer etter vaksinasjon også. Det er ikke noe du gjør bare for at.....

Punkt to kan du kanskje fremlegge noe dokumentasjon for?

Skrevet

Ok

Uansett, legen min sa det ikke var nødvendig med influensavaksine for friske mennesker sist jeg spurte (2 uker siden), så jeg forholder meg til det. De svakeste bør selvsagt vaksinere seg.

Hvis man omgås folk som er i risikogrupper, bør man også la seg vaksinere.

Skrevet

Hvis man omgås folk som er i risikogrupper, bør man også la seg vaksinere.

Ja det kan jeg være enig i.

Skrevet

Ok

Hei,

Jeg er helt enig i at det ikke er nødvendig.

Samtidig så mener jeg at så lenge det er snakk om et raskt stikk i armen, som en slags forsikring mot "to uker med feber, i sengen", så synes jeg det er en grei forsikring, selv for de friske.

Selvsagt er det et individuelt valg.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Unødvendig i forhold til at de fleste tåler en influensa.

Det er ikke alltid man vet hvem som tåler en influensa. Min bestemor var i sekstiårene da hun døde som følge av en lungebetennelse etter en influensa.

Skrevet

Punkt en faller på sin egen urimelighet når vi snakker om vaksinasjon. Vaksiner gir bivirkninger og folk opplever influensasymptomer etter vaksinasjon også. Det er ikke noe du gjør bare for at.....

Punkt to kan du kanskje fremlegge noe dokumentasjon for?

1) Nei, for svært svært få blir syke av vaksinen. Det er derfor den er godkjent.

2) Ta det med FHI.

Skrevet

''

Jeg synes også du håner de som har fått varige mén, alvorlige birvirkninger og de pårørende av døde etter vaksinasjon ved å si at dette bare handler om et stikk i armen som man ikke merker noe til. Du merket ikke noe til det, for andre har det fått fatale følger å sette denne vaksinen.''

Vås! Det er langt flere som dør av influensa, enn av vaksinen. Åpenbart.

Det er ikke vås, jeg mener du håner dem! Det eneste du ser er deg selv. DU må ha den, du vil andre skal ta den så du har max beskyttelse mot noe som er potensielt farlig for deg og du gir faen som egentlig ikke trenger den får varige mén de ikke ville fått om de unlot å ta den.

Skrevet

Hei,

Jeg er helt enig i at det ikke er nødvendig.

Samtidig så mener jeg at så lenge det er snakk om et raskt stikk i armen, som en slags forsikring mot "to uker med feber, i sengen", så synes jeg det er en grei forsikring, selv for de friske.

Selvsagt er det et individuelt valg.

Med vennlig hilsen

Jeg har totalt irrasjonell sprøyteskrekk så jeg må innrømme at jeg synes det var en stor lettelse å høre at legen mente det ikke var nødvendig for meg å ta sprøyten;-)

Men hadde jeg jobbet med risikogrupper ville jeg bitet skrekken i meg og latt meg stikke i.

Skrevet

Det er ikke vås, jeg mener du håner dem! Det eneste du ser er deg selv. DU må ha den, du vil andre skal ta den så du har max beskyttelse mot noe som er potensielt farlig for deg og du gir faen som egentlig ikke trenger den får varige mén de ikke ville fått om de unlot å ta den.

Nei, det blir som å finne én person som druknet fordi de hadde sikkerhetsbelte som satt fast, og så konkludere med at sikkerhetsbelter dreper.

Ja, selvsagt vil det være noen ytterst få som får seriøse bivirkninger fra vaksinen. Åpenbart, for alle medisiner, behandlinger, osv.

Det er dog et svært lite tall når man ser på hvor mange som IKKE dør på grunn av vaksinen.

Skrevet

Jeg har totalt irrasjonell sprøyteskrekk så jeg må innrømme at jeg synes det var en stor lettelse å høre at legen mente det ikke var nødvendig for meg å ta sprøyten;-)

Men hadde jeg jobbet med risikogrupper ville jeg bitet skrekken i meg og latt meg stikke i.

Jeg har "to uker i sengen med feber"-skrekk! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke alltid man vet hvem som tåler en influensa. Min bestemor var i sekstiårene da hun døde som følge av en lungebetennelse etter en influensa.

Kjære deg vi kommer alle til å dø av et eller annet. Du kan faktisk dø av en flis i fingern hvis du er max uheldig. Det vi snakker om her er føler jeg er om det er riktig å drive salgskampanje i forhold til vaksinering uten å tenke på de som kan få alvorlige bivirkninger av det eller langtidsproblematikk i forhold til dette. Ønsker du å vaksinere deg mot influensa hvert år til du avgår med døden hvis du ikke er i en risikogruppe?

Skrevet

Kjære deg vi kommer alle til å dø av et eller annet. Du kan faktisk dø av en flis i fingern hvis du er max uheldig. Det vi snakker om her er føler jeg er om det er riktig å drive salgskampanje i forhold til vaksinering uten å tenke på de som kan få alvorlige bivirkninger av det eller langtidsproblematikk i forhold til dette. Ønsker du å vaksinere deg mot influensa hvert år til du avgår med døden hvis du ikke er i en risikogruppe?

''Du kan faktisk dø av en flis i fingern hvis du er max uheldig. ''

Nettopp - eller av vaksinen.

Men for de aller aller fleste er vaksinen et helt trygt valg, og mye bedre enn en omgang influensa.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det blir som å finne én person som druknet fordi de hadde sikkerhetsbelte som satt fast, og så konkludere med at sikkerhetsbelter dreper.

Ja, selvsagt vil det være noen ytterst få som får seriøse bivirkninger fra vaksinen. Åpenbart, for alle medisiner, behandlinger, osv.

Det er dog et svært lite tall når man ser på hvor mange som IKKE dør på grunn av vaksinen.

''Nei, det blir som å finne én person som druknet fordi de hadde sikkerhetsbelte som satt fast, og så konkludere med at sikkerhetsbelter dreper.''

Sett Sopranos? Den noe dysfunksjonelle moren til hovedpersonen kjører nettopp denne leksjonen for sitt barnebarn (de døde brant opp fordi de hadde belte på seg). :)

Skrevet

"Det vi snakker om her er føler jeg er om det er riktig å drive salgskampanje i forhold til vaksinering uten ...."

Du vet at "i forhold til" betyr "sammenlignet med"? Da skjønner jeg ikke hva du mener med det jeg har sitert her.

Skrevet

1) Nei, for svært svært få blir syke av vaksinen. Det er derfor den er godkjent.

2) Ta det med FHI.

''1) Nei, for svært svært få blir syke av vaksinen. Det er derfor den er godkjent.''

Godkjent uten bedre vitende vil jeg tørre påstå når ikke en gang produsenten av den går god for den.

''2) Ta det med FHI.''

Jeg får si som du pleier. Takk, det beviser bare at du ikke har noen dokumentasjon for dine løse påstander i denne diskusjonen.

Skrevet

"Det vi snakker om her er føler jeg er om det er riktig å drive salgskampanje i forhold til vaksinering uten ...."

Du vet at "i forhold til" betyr "sammenlignet med"? Da skjønner jeg ikke hva du mener med det jeg har sitert her.

Har du noe vettug å tilføre debatten? Det er nesten så jeg tar deg for å være en FRP-tilhenger hehehehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...