Gå til innhold

Hvor anbefaler du å kjøpe datautstyr over nett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

www.amentio.no er vanligvis billige, og har vært helt OK alle de gangene jeg har brukt dem.

De har også et samarbeid med Datakjeden, slik at man kan hente produktene i butikkene gratis (uten at jeg noen gang har gjort det).

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

Jeg vil anbefale nettbutikken som er billigst. Både Komplett (som ofte er dyrere enn de andre), MPX, Netshop, Amentio, osv, lever av rykte, og de er derfor svært gode på service ved problemer. Alle leverer omtrent på dagen.

Jeg har erfaring med både Komplett, Netshop og MPX ved problemer med produktet. Alle har vært særdeles gode. Hos Amentio har jeg ingen erfaringer med serviceordningen, og jeg håper jeg slipper. Jeg har kjøpt tv der. Det er ikke drømmen å skulle sende tilbake 42 tommer.

Etter at du har bestemt deg for hva du vil kjøpe ville jeg brukt prisguiden hos hardware.no for å finne det butikken som selger den billigst (og som har det på lager), og kjøpt fra dem.

Jeg vil anbefale nettbutikken som er billigst. Både Komplett (som ofte er dyrere enn de andre), MPX, Netshop, Amentio, osv, lever av rykte, og de er derfor svært gode på service ved problemer. Alle leverer omtrent på dagen.

Jeg har erfaring med både Komplett, Netshop og MPX ved problemer med produktet. Alle har vært særdeles gode. Hos Amentio har jeg ingen erfaringer med serviceordningen, og jeg håper jeg slipper. Jeg har kjøpt tv der. Det er ikke drømmen å skulle sende tilbake 42 tommer.

Etter at du har bestemt deg for hva du vil kjøpe ville jeg brukt prisguiden hos hardware.no for å finne det butikken som selger den billigst (og som har det på lager), og kjøpt fra dem.

Elkjøp's nettbutikk har jeg funnet var billigst i et par tilfeller,- og der har man jo butikken i tillegg ved reklamasjon...

Annonse

ShitDiddelyDo

Elkjøp's nettbutikk har jeg funnet var billigst i et par tilfeller,- og der har man jo butikken i tillegg ved reklamasjon...

Mitt råd er å holde seg milevis unna elkjøp - selv om de er rimeligst. De skal i så fall være jævla rimelige dersom det skal lønne seg å handle fra dem.

Nettbutikkene har nemlig noe elkjøp er elendige på: Svært god- og rask service ved problemer!

Mitt råd er å holde seg milevis unna elkjøp - selv om de er rimeligst. De skal i så fall være jævla rimelige dersom det skal lønne seg å handle fra dem.

Nettbutikkene har nemlig noe elkjøp er elendige på: Svært god- og rask service ved problemer!

Kunne ikke vært mer enig. Nå har jeg så mange dårlige erfaringer (3) med Elkjøp at de skal være ganske nær gratis på det neste jeg skal ha hvis jeg skal gidde å handle der...

Jeg betaler heller litt ekstra for å være sikret bra service hvis noe skjer...

Jo,- det er godt mulig. Men med en svær TV f.eks. er det kjekt med en lokal butikk...i tillegg.

I et par tilfeller har de vært ganske mye billigere,- på enkelte produkter.

Men jeg handler mest fra MPX og Komplett.

Gjest Bob Saget

Service er som regel rimelig personavhegig, og det du skriver er stikk i strid med erfaringene i min hjemby. Den problemfrie returordningen innen 30 dager er også et gedigent pluss som jeg har benyttet flere ganger.

ShitDiddelyDo

Jo,- det er godt mulig. Men med en svær TV f.eks. er det kjekt med en lokal butikk...i tillegg.

I et par tilfeller har de vært ganske mye billigere,- på enkelte produkter.

Men jeg handler mest fra MPX og Komplett.

Jeg vet egentlig ikke hvordan nettbutikkene gjør det dersom det er problemer med noe som er så stort som en tv. Men jeg antar de ville funnet en løsning. F.eks. henting. Disse strekker seg fryktelig langt mht service.

Selv kjøper jeg alt jeg kan via nettet. :)

(På elkjøp kan jeg strekke meg til å handle en dvd-film hvis den er på tilbud ;)).

Service er som regel rimelig personavhegig, og det du skriver er stikk i strid med erfaringene i min hjemby. Den problemfrie returordningen innen 30 dager er også et gedigent pluss som jeg har benyttet flere ganger.

Ja, jeg har heller ikke så dårlige erfaringer med Elkjøp som mange andre tydeligvis har.

Gjest Bob Saget

Ja, jeg har heller ikke så dårlige erfaringer med Elkjøp som mange andre tydeligvis har.

Neida, de aller fleste er fornøyd med denne giganten, men med et slikt voldsomt salgsvolum sier det seg selv at endel legger dem for hat av mer eller mindre gode årsaker.

Alle til lags kan ingen gjæra-gammelt ordtak.

Annonse

Neida, de aller fleste er fornøyd med denne giganten, men med et slikt voldsomt salgsvolum sier det seg selv at endel legger dem for hat av mer eller mindre gode årsaker.

Alle til lags kan ingen gjæra-gammelt ordtak.

For min del har jeg tilgitt Elkjøp gang på gang (de ligger så fint til for meg), men når de tre ganger har vært vriene mot meg, så har jeg gått over til Lefdal og/eller Expert. På nettet bruker jeg Komplett.

ShitDiddelyDo

Du har returordning i henhold til kjøpsloven med alt du handler over nettet, så det er ikke et elkjøp-fenomen. Men jeg lurer på om den er 20 dager, ikke 30, så det er mulig elkjøp strekker seg 10 dager lenger.

Her er en side med brukererfaringer. De fleste som skriver inn er nok de som er misfornøyde.

http://prisguide.hardware.no/butikker

Jeg var tjukk i hue og kjøpte vaskemaskin av elkjøp ganske nylig. Den viste seg å ikke fungere da den ble levert på døra. Jeg kontakta naturligvis elkjøp, og fikk beskjed om at jeg måtte vente i 2 uker. Da fikk de kanskje inn maskinen på lager. Det var intet håp. Jeg ringte opp igjen, snakket med en annen, og fikk samme svaret. Da ble jeg ganske irritert, og sa at jeg da ville heve kjøpet. Det var ikke mulig, sa personen. Jeg viste da til kjøpsloven og returrett, og sa jeg ville kjøpe et annet sted. Jeg kunne ikke vente 2 uker på vaskemaskin. Først da ble han spak, og jeg fikk vaskemaskin to dager etter.

Fyren forsøkte for øvrig på et helt utrolig unnskyldning da jeg dro fram kjøpsloven. Han påsto at årsaken til at jeg hadde fått rart svar tidligere, og at han nå hadde rotet litt, samt beskjeden om at det ville ta så lang tid som 2 uker, var at - sitat han "de hadde uuuuutttrooolig mange saker som min der inne akkurat da". Altså saker på ting de hadde levert som ikke fungerte.

God reklame for butikken, tenkte jeg, og nå det var siste gang.

Uansett: Selv 2 uker er etter min erfaring med tidligere mobilkjøp å regne som kort tid hos elkjøp.

Gjest Bob Saget

For min del har jeg tilgitt Elkjøp gang på gang (de ligger så fint til for meg), men når de tre ganger har vært vriene mot meg, så har jeg gått over til Lefdal og/eller Expert. På nettet bruker jeg Komplett.

Lefdal er jo samme firma og organisasjon, en slags fetter av Elkjøp, så det er nok de lokale ekspeditørene som burde vært overhalt.

ShitDiddelyDo

For meg har de vært vriene absolutt hver eneste gang jeg har trengt service. Før nettbutikkene brukte jeg elkjøp jeg også.

Med nettbutikkene har jeg aldri hatt problemer. Tvert imot imponerer de i hastighet, og du skylder ikke på deg når noe er galt. F.eks. ødela jeg en harddiskbassert mp3 spiller til et par tusenlapper etter et halvt års bruk. Jeg sendte den til Komplett, og to dager etter kunne jeg velge om jeg ville ha pengene på konto eller ny spiller. Jeg valgte pengene på konto og hadde de dagen etter.

Denne spilleren hadde jeg brukt i et halvt år, og siden det var harddisken som var ødelagt (og de tåler jo ikke all verden), hadde jeg egentlig ingen tro på at jeg ville få igjen noe som helst.

Men med den servicen brukte jeg naturligvis penga de satte inn på min konto til å kjøpe en Ipod hos dem. De skjønner, i motsetning til elkjøp og lefdal som satser på at folk returnerer uansett (noe de fleste gjør), at fornøyde kunder er ekstremt viktig.

Gjest Bob Saget

Du har returordning i henhold til kjøpsloven med alt du handler over nettet, så det er ikke et elkjøp-fenomen. Men jeg lurer på om den er 20 dager, ikke 30, så det er mulig elkjøp strekker seg 10 dager lenger.

Her er en side med brukererfaringer. De fleste som skriver inn er nok de som er misfornøyde.

http://prisguide.hardware.no/butikker

Jeg var tjukk i hue og kjøpte vaskemaskin av elkjøp ganske nylig. Den viste seg å ikke fungere da den ble levert på døra. Jeg kontakta naturligvis elkjøp, og fikk beskjed om at jeg måtte vente i 2 uker. Da fikk de kanskje inn maskinen på lager. Det var intet håp. Jeg ringte opp igjen, snakket med en annen, og fikk samme svaret. Da ble jeg ganske irritert, og sa at jeg da ville heve kjøpet. Det var ikke mulig, sa personen. Jeg viste da til kjøpsloven og returrett, og sa jeg ville kjøpe et annet sted. Jeg kunne ikke vente 2 uker på vaskemaskin. Først da ble han spak, og jeg fikk vaskemaskin to dager etter.

Fyren forsøkte for øvrig på et helt utrolig unnskyldning da jeg dro fram kjøpsloven. Han påsto at årsaken til at jeg hadde fått rart svar tidligere, og at han nå hadde rotet litt, samt beskjeden om at det ville ta så lang tid som 2 uker, var at - sitat han "de hadde uuuuutttrooolig mange saker som min der inne akkurat da". Altså saker på ting de hadde levert som ikke fungerte.

God reklame for butikken, tenkte jeg, og nå det var siste gang.

Uansett: Selv 2 uker er etter min erfaring med tidligere mobilkjøp å regne som kort tid hos elkjøp.

Hvorfor sa han at det ikke var mulig å benytte 30-dagers retten?

Unntaket fra den gjelder bare varer med abonnement og DVD'er.

ShitDiddelyDo

Hvorfor sa han at det ikke var mulig å benytte 30-dagers retten?

Unntaket fra den gjelder bare varer med abonnement og DVD'er.

Fordi det burde holde å slå i bordet med 20-dagers retten? Jeg ringte samme dagen som jeg fikk den.

Uansett skal det ikke være nødvendig at jeg lærer dem om kjøpsloven. Jeg ringte for å få en ny så kjapt som mulig, og han påsto at dette ikke var mulig (før om tidligst 2 uker). Da jeg sa jeg ville heve kjøpet var heller ikke dette mulig. Først da jeg ble mer spesifikk rundt mine rettigheter ga han seg.

Nå kan det være at de to jeg snakket med var spesielt udugelige (roinga hans var i hvert fall ganske sær og stilte hele kjeden i et dårlig lys, så den var nok spontant ubrukelig fra hans side), men dette har vært min erfaring hver gang. Det er dog første gang jeg har snakket med deres kundeservice på telefon. Tidligere har det vært småting jeg enkelt og greit har dratt bort med selv, og da har det uten unntak tatt stygglang tid.

Gjest Bob Saget

Fordi det burde holde å slå i bordet med 20-dagers retten? Jeg ringte samme dagen som jeg fikk den.

Uansett skal det ikke være nødvendig at jeg lærer dem om kjøpsloven. Jeg ringte for å få en ny så kjapt som mulig, og han påsto at dette ikke var mulig (før om tidligst 2 uker). Da jeg sa jeg ville heve kjøpet var heller ikke dette mulig. Først da jeg ble mer spesifikk rundt mine rettigheter ga han seg.

Nå kan det være at de to jeg snakket med var spesielt udugelige (roinga hans var i hvert fall ganske sær og stilte hele kjeden i et dårlig lys, så den var nok spontant ubrukelig fra hans side), men dette har vært min erfaring hver gang. Det er dog første gang jeg har snakket med deres kundeservice på telefon. Tidligere har det vært småting jeg enkelt og greit har dratt bort med selv, og da har det uten unntak tatt stygglang tid.

Var maskina bestil på web, eller ved fremmøte i butikken? Det er avgjørende betydning om hvorvidt det er relevant å henvise til kjøps og forbrukerloven. Ved kjøp i butikk har man hverken returrett eller noe automatisk krav på ny vare, før den er forsøkt reparert, selv om mange er frivillig medgjørlige.

Slik at det du kunne og burde brukt i dette tilfelle er 30 (ikke 20 dagers) retten deres og bare sagt at du ikke vil ha den. Grunnen har de ingenting med, og de spør som regel heller aldri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...