Gå til innhold

Hvor mye har dere i studielån?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser så gammel at jeg, hjulpet av noen ekstra innbetalinger i ny og ne, har nedbetalt hele studielånet! :-)

Jeg var så heldig i sin tid at jeg fikk "låne" leilighet av mine besteforeldre da jeg måtte flytte til Oslo for å studere. Tok likevel opp fullt studielån da renten på den tiden var skyhøy. Med litt jobbing ved siden av brukte jeg stort sett kun stipend, så studielånet gikk rett inn på høyrentekonto. Husker jeg på det meste fikk ca 10 000 i renter fra banken. Det var tider. Så avsluttet jeg studiet med 1,5 år i utlandet, og da gikk det penger! Likevel hadde jeg penger nok til å kjøpe en halv treroms i Oslo i 92. Da var markedet på bånn, og leiligheten ble nesten kastet etter oss. Utrolig å tenke på at tilsvarende leilighet går for 2 mill nå... Jeg endte opp med ca 200 000 i lån totalt da jeg var ferdig med studiene, men da eide jeg altså en leilighet sammen med samboeren.

Gjest Elextra

Jeg var så heldig i sin tid at jeg fikk "låne" leilighet av mine besteforeldre da jeg måtte flytte til Oslo for å studere. Tok likevel opp fullt studielån da renten på den tiden var skyhøy. Med litt jobbing ved siden av brukte jeg stort sett kun stipend, så studielånet gikk rett inn på høyrentekonto. Husker jeg på det meste fikk ca 10 000 i renter fra banken. Det var tider. Så avsluttet jeg studiet med 1,5 år i utlandet, og da gikk det penger! Likevel hadde jeg penger nok til å kjøpe en halv treroms i Oslo i 92. Da var markedet på bånn, og leiligheten ble nesten kastet etter oss. Utrolig å tenke på at tilsvarende leilighet går for 2 mill nå... Jeg endte opp med ca 200 000 i lån totalt da jeg var ferdig med studiene, men da eide jeg altså en leilighet sammen med samboeren.

:)

Ja, jeg kjøpte også leilighet helt tidlig på 90-tallet, og i så måte må jeg vel si at lykken var enda bedre enn forstanden :P.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...