Gå til innhold

hvordan få pleid seg når man har baby?

Anbefalte innlegg

Gjest babybaby

Jeg skulle gjrne ha "fornyet" meg litt med hårklipp og gjerne litt massasje/hudbehandling også, men jeg har en 8 mnd gammel baby her som sjelden liker å være adskilt fra meg. Finnes det noen plass der man kan ta med seg babyen eller noe, og få pleid seg samtidig?

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

De fleste frisører er vel ganske fleksible slik at de kan klippe hår mens småen sitter i vogna eller kanskje sover ved siden av. Jeg ville vel ha forhørt meg først og kanskje ikke valgt en hektisk salong med kø og mye folk. Senest på lørdag så jeg en mamma hos frisøren her som satt og underholdt babyen mens hun fikk håret stelt.

Når det gjelder hudpleie og denslags ville jeg ikke tatt med en baby, med mindre jeg viste at han eller hun ville sove. For meg er dette dyr luksus og det skal nytes. Jeg hadde ikke greid å slappe av med en baby på fanget eller sutrende i vogna. Hvis du likevel velger å ta babyen med til behandling lar det seg nok gjennomføre med litt service og tilrettelegging fra personalet.

Nå har jo de fleste salonger åpent fra tidlig morgen til sen kveld. Kan ikke pappa eller noen andre avlaste deg noen timer? Om baby er avhengig av deg kan du kanskje få noen til å trille tur mens du er inne på behandling?

Gjest på tide å la andre slippe til!

Kanskje på tide å la andre ta seg av barnet slik at det ikke alltid må henge i skjørtene på deg. Du gjør både ham og deg selv en bjørnetjeneste. Og det høres helt sykt ut å ikke kunne overlate barnet til andre for en så kort periode...

Annonse

Kanskje på tide å la andre ta seg av barnet slik at det ikke alltid må henge i skjørtene på deg. Du gjør både ham og deg selv en bjørnetjeneste. Og det høres helt sykt ut å ikke kunne overlate barnet til andre for en så kort periode...

hehe, ungen var 8 mndr, ikke 8 år altså ;-)

''Og det høres helt sykt ut å ikke kunne overlate barnet til andre for en så kort periode...''

Ikke at jeg vet noe om trådstarters forhold, men:

Det forutsetter jo at man har noen man kan overlate ungen til. Ikke alle som har god tilgang på besteforeldre, tanter og venninner i nærmiljøet. Som har tid akkurat nå man trenger det.

''Og det høres helt sykt ut å ikke kunne overlate barnet til andre for en så kort periode...''

Det er ingen grunn til å overreagere. Det er snakk om en baby. I tillegg er det mest sannsynlig snakk om en baby som er midt inne i perioden hvor de er svært knyttet til/avhengig av sin hovedomsorgsperson. Dette kan ofte ha sammenheng med periodene de utvikler seg i rasende fart (setter seg opp, krabber, begynner å gå).

Gjest Elextra

Da jeg hadde baby nr. 1 gikk jeg til frisør på lørdager eller sene ettermiddager når pappa kunne passe babyen. Det hendte vel også at bestemor en venninne med egen baby kunne passe et par timer, men det ba jeg ikke så ofte om.

Baby nr. 2 var svært rolig, og han tok jeg rett og slett med til frisøren. Jeg bestilte time til det tidspunkt han pleide å sove, trillet vognen inn, og om han våknet mens vi holdt på var han rolig og laget ikke baluba. Jeg hadde vel med litt mat og drikke.

Annen egenpleie hadde jeg tidligere ikke råd til, og nå etter at jeg fikk barn er det ikke tid til slikt heller :).

Gjest prøv da

Det er bare noe du tror, bare vent - ute av syne ute av sinn :)

Du ammer kanskje fortsatt? Du får bare pumpe deg,

ungen har jo begynt på fast føde og så han/hun klarer seg fint med en tålmodig barnevakt. Litt skriking blir det nok, men det tåler de.

Jeg var også sånn som ikke turte å skilles fra ungen pga hun var så avhengig av meg,

men så skulle vi på julebord og tok sjansen - og d gikk faktisk utrolig fint.

Pleier hun å sovne i vogna av trilletur?

Kanskje bestemor eller noen kan gå en lang trilletur med ungen.

Det er lurt at den som skal passe ungen får kose litt med ungen en stund før du drar så han/hun blir trygg på barnepasseren.

Annonse

Gjest Elextra

Avtal lørdager eller kveld når pappaen eller andre som kan passe babyen er hjemme.

Da vil du slappe mye mer av, enn om du tar med deg babyen.

Jeg hadde aldri med meg baby til frisøren, da ville jeg ikke fått slappet av.

''Jeg hadde aldri med meg baby til frisøren, da ville jeg ikke fått slappet av''

Men kanskje det viktigste var å få stelt håret? ;)

''Jeg hadde aldri med meg baby til frisøren, da ville jeg ikke fått slappet av''

Men kanskje det viktigste var å få stelt håret? ;)

Hi, hi, ja selvsagt å få klipt seg er jo hovedpoenget ;-)

Men sånne små fristunder som for eksempel hos frisør, er veldig deilig å ha for seg selv synes jeg da.

Hadde med meg en

Men sånne små fristunder som for eksempel hos frisør, er veldig deilig å ha for seg selv synes jeg da.

Hadde med meg en

Hadde med meg ett av barna som da var to-tre år til optikeren en gang, og aldri mer. Barnet var livredd den enorme "brillemaskininnretningen" man skal se gjennom og stod og hylte fra vi gikk inn i rommet og til jeg var ferdig. Hun syntes den greia var skummel og var redd for at mamma skulle bli skadet!

En liten digresjon, for optiker kan vel ikke sammenlignes med frisør ;-)

Men greia er at alt jeg bestiller time til å få utført, er greiest å møte opp alene, i alle fall så langt det lar seg gjøre!

Gjest Elextra

Hadde med meg en

''Men sånne små fristunder som for eksempel hos frisør, er veldig deilig å ha for seg selv synes jeg da. ''

Enig i at det er best å være alene der, men om jeg hadde mulighet for totalt et par timer for meg selv i løpet av uka ville jeg ikke brukt dem hos frisør.

''Men sånne små fristunder som for eksempel hos frisør, er veldig deilig å ha for seg selv synes jeg da. ''

Enig i at det er best å være alene der, men om jeg hadde mulighet for totalt et par timer for meg selv i løpet av uka ville jeg ikke brukt dem hos frisør.

''men om jeg hadde mulighet for totalt et par timer for meg selv i løpet av uka ville jeg ikke brukt dem hos frisør.''

Enig!

Det stakkars håret mitt led skikkelig nød da jeg hadde liten baby!

Jeg fikk noen ryggproblemer, og måtte til kiropraktor flere ganger. Heldigvis hadde jeg en nylig førtidspensjonert svigerfar på 60 år med mange jern i ilden, men som til nød kunne se til babyen mens jeg var hos kiropraktoren.

Men det føltes samtidig litt fælt å bruke den eneste avlastningen jeg hadde på dagtid på noe slikt, så derfor nedprioriterte jeg frisørbesøkene enda mer enn jeg ellers ville gjort, så lørdager og ettermiddager fristet det ikke å gå til frisøren...;-)

Heldigvis hadde jeg ganske langt og rett avklipt hår, så det var bare å la det vokse, mens jeg bleket etterveksten hjemme...;-) Funket det også... :-)

Helt til jeg på nyåret - etter en særdeles mørk og trist desember - fikk et anfall av "nei, nå er jeg jammen lei av å bare gå hjemme med gulp over hele meg og masse hormoner i kroppen og ha dette lange blonde håret som ikke har sett en saks på månedsvis!!! Hva om jeg farger det litt mørkere?"

La meg si det slik: Det var IKKE en god idé å hjemme-mørkfarge langt hår som var bleket fra før... Det ble så skjoldete og fælt, og tørt og sprøtt, så jeg endte opp med å krype til korset - bruke hele lørdag formiddag hos frisøren på å klippe det MYE kortere, og farge inn noen flerfargede striper for å dempe det skjoldete inntrykket. Håret var for tørt til at frisøren våget å helfarge det! LOL...

Følte meg nesten som en eksperimentell tenåring der jeg satt mens frisøren ristet oppgitt på hodet over husmora i stolen! ;-)

Gjest Elextra

''men om jeg hadde mulighet for totalt et par timer for meg selv i løpet av uka ville jeg ikke brukt dem hos frisør.''

Enig!

Det stakkars håret mitt led skikkelig nød da jeg hadde liten baby!

Jeg fikk noen ryggproblemer, og måtte til kiropraktor flere ganger. Heldigvis hadde jeg en nylig førtidspensjonert svigerfar på 60 år med mange jern i ilden, men som til nød kunne se til babyen mens jeg var hos kiropraktoren.

Men det føltes samtidig litt fælt å bruke den eneste avlastningen jeg hadde på dagtid på noe slikt, så derfor nedprioriterte jeg frisørbesøkene enda mer enn jeg ellers ville gjort, så lørdager og ettermiddager fristet det ikke å gå til frisøren...;-)

Heldigvis hadde jeg ganske langt og rett avklipt hår, så det var bare å la det vokse, mens jeg bleket etterveksten hjemme...;-) Funket det også... :-)

Helt til jeg på nyåret - etter en særdeles mørk og trist desember - fikk et anfall av "nei, nå er jeg jammen lei av å bare gå hjemme med gulp over hele meg og masse hormoner i kroppen og ha dette lange blonde håret som ikke har sett en saks på månedsvis!!! Hva om jeg farger det litt mørkere?"

La meg si det slik: Det var IKKE en god idé å hjemme-mørkfarge langt hår som var bleket fra før... Det ble så skjoldete og fælt, og tørt og sprøtt, så jeg endte opp med å krype til korset - bruke hele lørdag formiddag hos frisøren på å klippe det MYE kortere, og farge inn noen flerfargede striper for å dempe det skjoldete inntrykket. Håret var for tørt til at frisøren våget å helfarge det! LOL...

Følte meg nesten som en eksperimentell tenåring der jeg satt mens frisøren ristet oppgitt på hodet over husmora i stolen! ;-)

Hehe, hjemmefarging kan være farlig, ja!

Når det er sagt, gjør jeg det stadig i mellom selv, men da kun toning (ikke-permanent) og en farge som er meget nær min egen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...