Gjest kakakao Skrevet 11. oktober 2010 Skrevet 11. oktober 2010 Frityrstekte noen vårruller her om dagen i olivenolje, og dette gikk bra. Men lurer på om jeg kan spare på denne oljen og bruke den igjen? Virker litt bortkastet å bare hive den etter en omgang. Hvor lenge kan man isåffall oppbevare slik olje? 0 Siter
Sør Skrevet 11. oktober 2010 Skrevet 11. oktober 2010 Olivenolje egner seg særdeles dårlig til frityrsteking. Olivenolje er fantastisk til veldig mye, men frityrsteking er ikke en av dem. Maten blir alt for "tung". Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest kakakao Skrevet 11. oktober 2010 Skrevet 11. oktober 2010 Olivenolje egner seg særdeles dårlig til frityrsteking. Olivenolje er fantastisk til veldig mye, men frityrsteking er ikke en av dem. Maten blir alt for "tung". Med vennlig hilsen Men jeg syntes maten ble god, dessuten er det vel sunnere med olivenolje? Selv om den blir varmet opp? 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. oktober 2010 Skrevet 11. oktober 2010 Men jeg syntes maten ble god, dessuten er det vel sunnere med olivenolje? Selv om den blir varmet opp? Det er ikke så sunt med oppvarmet olivenolje. Prøv heller med rapsolje. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. oktober 2010 Skrevet 11. oktober 2010 Men jeg syntes maten ble god, dessuten er det vel sunnere med olivenolje? Selv om den blir varmet opp? ''Men jeg syntes maten ble god, dessuten er det vel sunnere med olivenolje?'' Nei, olivenoljens sunne egenskaper taper seg markant når den kommer opp i for høy varme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.