Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er så møkkalei av naboen her på jobben. Så møkkabedåre drittlei at jeg tror jeg må gjøre noe ekstremt snart. Alt ved mannen irriterer meg, og da mener jeg alt! Den hurtigbollemåten han beveger seg på, måten han ler på, den tvangsmessige måten han parkerer på, alltid rygge inn, alltid på samme plass, og så sprette eplekjekt ut med det permanente fjollete gliset sitt, hvordan han tar seg tilrette overalt, men aller mest irriterer jeg må det jævla maset hans, jeg mener hvorfor tror han at jeg har lyst til å høre på det evige gnålet om fisketurene hans, endeløse nitriste detaljerte beskrivelser av vær og vind, og så alle de festlige historiene om de festlige vennene hans som ikke er noe festlige men noen frekke og vulgære sulliker, jeg vet for han har tatt dem med for å vise alle hvor festlige de er, og så har vi alt skrytet om hvor flink han er, hvor mye han jobber og alt det der, og desperasjonen i ansiktet når han merker at fokuset er i ferd med å dreie over på en annen en ham, måten han står i tripper som en hund som venter på en godbit mens han logrer forventingsfullt og venter på et ord han kan gripe tak i for å få hovedrollen tilbake, for så å fortelle om enda en festlig episode vi har hørt nitti ganger før, fra det triste lille livet sitt, med tindrende gutteøyne som flakker manisk rundt fra den ene til den andre for å sikre at de ikke smetter unna, og så er det det med at han på merkelig vis tryller seg selv bort når regninga skal deles, og det faktum at han alltid har vært den som har forsynt seg grådigst før det kom så langt som til regninga, og så er det jo det med den ekle lille uoppdragne fillebikkja han alltid drar med seg overalt fordi han liksom glemmer at den ikke får være her, jeg synes de ligner på hverandre, så det er nok derfor jeg ikke liker hundefilla heller, og den dumme kona hans som kommer innom for å skryte av ham når han ikke har fått skrytt nok selv på en stund, og heimen begynner å lukt av frustrert guttemann, og så må jeg ikke glemme den tilgjorte latteren hans, gudbedre så irriterende den er, en slags snøftelyd først, og så en nasal men samtidig støyende lyd som smeller i veggene, og den evinnelige namedropping, han er jo på fornavn med dem alle, det er Pettern og ikke Stordalen, men han sørger alltid å si Stordalen først da, for å være sikker på at alle skjønner at han kjenner Pettern, ikkesant, og så har vi måten han alltid kræsjer inn på møterommet vårt når det er noe på gang og han vet at en av møtedeltakerne kan tenkes bli en kunde av ham også, uten så mye som en halv liten skruppel selv om han ikke hører til her i det hele tatt, og selv om han vet at han blir bortvist, og måten han tilfeldigvis står og henger utenfor og blokkerer utgangen, etter at vi har bedt ham om å ut fordi han forstyrrer, sånn at møtedeltakerne ikke har annet valgt enn å snakke med ham.

Det var vel i grunnen det hele, og jeg forstår dere godt hvis dere ikke har noe vettugt å svare. Og nei, det er ikke pms. Det skal gnagsåret være glad for, for da hadde han vært i trøbbel i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354559-gnags%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg anså det som tilstrekkelig å lese halvparten av innlegget for å komme med noen forslag:

1. Hva med å skifte jobb?

2. Hvis det ikke er mulig, så kan du jo utvikle noen tilsvarende irriterende vaner slik at han finner det nærliggende å skifte jobb?

3. Hvis ingen av disse alterantivene er mulig, så kan du enten begynne med yoga, oppmerksomhetstrening eller annet som sies å gjøre deg avslappet og avbalansert...

4. Og hvis heller ikke dette fungerer, så får du kontakte NHD for noen timer med metakognitiv terapi - alternativt noen virksomme medikamneter.

(5. Jeg hadde egentlig lyst til å foreslå utlegging av rottegift som første alternativ, men så er det vel ikke lov å oppfordre til kriminelle handlinger, så jeg lot det være.)

Useriøs hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354559-gnags%C3%A5ret/#findComment-3041786
Del på andre sider

Jeg håper da virkelig det:) Nå dro han ut et ærend, og jeg smatt ut og tok plassen hans. Jeg parkerte med fronten inn også, bare fordi.

''Nå dro han ut et ærend, og jeg smatt ut og tok plassen hans. Jeg parkerte med fronten inn også, bare fordi.''

*LOL* Sånt som jeg kan finne på å gjøre *hehe*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354559-gnags%C3%A5ret/#findComment-3041789
Del på andre sider

Annonse

Jøss, jeg trodde først at du skrev om en tidligere kollega av meg, men gnagsåret mitt hadde ikke kone, og kan umulig ha fått seg det siden sist, så det er nok flere av samme sorten - utrolig nok.

Uansett kan jeg dele et løsningsforslag for deg: Jeg tilta til slutt i vinkel en gang han virkelig trampet over grensene mine, og ga ham en overhøvling som endte med at han begynte å grine. Det var vakkert å se på. Etter det holdt han seg, merkelig nok, unna. Anbefales.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354559-gnags%C3%A5ret/#findComment-3041835
Del på andre sider

Jøss, jeg trodde først at du skrev om en tidligere kollega av meg, men gnagsåret mitt hadde ikke kone, og kan umulig ha fått seg det siden sist, så det er nok flere av samme sorten - utrolig nok.

Uansett kan jeg dele et løsningsforslag for deg: Jeg tilta til slutt i vinkel en gang han virkelig trampet over grensene mine, og ga ham en overhøvling som endte med at han begynte å grine. Det var vakkert å se på. Etter det holdt han seg, merkelig nok, unna. Anbefales.

*Knegg*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354559-gnags%C3%A5ret/#findComment-3041850
Del på andre sider

Du imponerer! Jeg skulle gjerne hatt situasjonen beskrevet, for det er sikkert nyttig (og underholdende!!!) lesning for andre som sliter med gnagsår. Jeg som trodde du var alltid korrekt, med plisseskjørt og perlekjede ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354559-gnags%C3%A5ret/#findComment-3041906
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...