Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg i at det er lavmål å mobbe eller latterliggjøre noen pga. utseende. Et bilde kan heller ikke vise mannens væremåte som kan være sjarmerende. Utstråling vises ikke enda på bilder.

Derfor synes jeg det er unødvendig å latterliggjøre de kvinnene. Det lyder slik som kvinner som blir lurt av menn med utseende som en grisk gud får høyere status enn de som blir lurt av en lyshåret bamse.

''...menn med utseende som en grisk gud''

* fnis*

Morsom skrivefeil i denne sammenheng :-)

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• laban

3

• morsan

3

• EnolaGay

3

Mest aktive i denne tråden

*susse på*

Så så. Det går nok over skal du se. Dessuten er det noe man må regne med når man går ut i verden og knuser hjerter og bankkontoer. :0)

Dette er ikke noe noen behøver å regne med. Mobbing og trakkasering av andre er en handling voksne burde ta sterk avstand fra og ikke oppfordre til! Jeg skjønner at du mangler vett nok til å forstå dette,,,,

ShitDiddelyDo

Du vet at det du selv sier er bare vås. "Nettsjarmør" er mediaskapt.. Hvorvidt han har sjarmert med kun med utseende, personlighet/væremåte eller en kombinasjon kan kun kvinnene han har sjarmert svare på. Det gir ikke noen av dere rett til å sitte å bedrive nettmobbing. Dere fremstår som 13-14 åringer som holder på slik på nettet mot bedre vitende og jeg antar at dere er langt eldre?

Det er da ikke noen forskjell på å le av disse kvinnene enn alle diskusjonene om mannfolk som blir lurt av nigerianere, russere eller thaier.

Vi snakker om en jenter som blar opp titusenvis av kroner til en fyr som har sjarmert dem i senk via nettet.

Eller bør naive kvinner behandles penere enn naive menn?

For øvrig har ikke jeg mobbet han for hans utseende. Jeg skrev tvert imot følgende:

''Greit nok at han har utseendet med seg, men det får da være grenser!''.

Her med referanse til naive kvinner.

Det er da ikke noen forskjell på å le av disse kvinnene enn alle diskusjonene om mannfolk som blir lurt av nigerianere, russere eller thaier.

Vi snakker om en jenter som blar opp titusenvis av kroner til en fyr som har sjarmert dem i senk via nettet.

Eller bør naive kvinner behandles penere enn naive menn?

For øvrig har ikke jeg mobbet han for hans utseende. Jeg skrev tvert imot følgende:

''Greit nok at han har utseendet med seg, men det får da være grenser!''.

Her med referanse til naive kvinner.

''Det er da ikke noen forskjell på å le av disse kvinnene enn alle diskusjonene om mannfolk som blir lurt av nigerianere, russere eller thaier''.

Jeg ler ikke av menn som blir lurt på denne måten heller jeg da. Jeg finner det ene og alene trist at at både menn og kvinner blir offere for andre av ulike årsaker.

''Det er da ikke noen forskjell på å le av disse kvinnene enn alle diskusjonene om mannfolk som blir lurt av nigerianere, russere eller thaier''.

Jeg ler ikke av menn som blir lurt på denne måten heller jeg da. Jeg finner det ene og alene trist at at både menn og kvinner blir offere for andre av ulike årsaker.

Noen finner det trist, jeg ser absolutt humoren i det...

Annonse

ShitDiddelyDo

Det kan sannsynligvis diskuteres hvorvidt de er ofre for andre eller seg selv.

Men ja - det er litt trist. Det går likevel an å riste oppgitt på hodet over kvinner som blar opp titusenvis av kroner til menn så de kan kjøpe ny Iphone og Laptop, eller menn som sender titusenvis av kroner til Nigeria fordi afrikas råeste babe falt for dem.

I denne saken er det likevel riktig av nettavisene å legge ut bilde av fyren. Så lenge hunken går løs er det ikke grenser for hvor mange jenter han åpenbart sjarmerer i senk og svindler, og disse må beskyttes.

Om de beskyttes mot seg selv eller kvinnebedåreren vites ikke, men enkelte kvinner trenger åpenbart å få vite hvordan fyren ser ut for å unngå personlig konkurs.

Det kan sannsynligvis diskuteres hvorvidt de er ofre for andre eller seg selv.

Men ja - det er litt trist. Det går likevel an å riste oppgitt på hodet over kvinner som blar opp titusenvis av kroner til menn så de kan kjøpe ny Iphone og Laptop, eller menn som sender titusenvis av kroner til Nigeria fordi afrikas råeste babe falt for dem.

I denne saken er det likevel riktig av nettavisene å legge ut bilde av fyren. Så lenge hunken går løs er det ikke grenser for hvor mange jenter han åpenbart sjarmerer i senk og svindler, og disse må beskyttes.

Om de beskyttes mot seg selv eller kvinnebedåreren vites ikke, men enkelte kvinner trenger åpenbart å få vite hvordan fyren ser ut for å unngå personlig konkurs.

Jeg reagerer ikke på hvordan saken fremstilles i media, jeg reagerer på håningen/mobbingen folk synes det er helt greit å bedrive i kjølvannet av dette

Jeg reagerer ikke på hvordan saken fremstilles i media, jeg reagerer på håningen/mobbingen folk synes det er helt greit å bedrive i kjølvannet av dette

Med tanke på din kverulering osv. i vaksinetråden tror jeg rett og slett du omtrent er den siste personen her som kan skrive noe slikt.

ShitDiddelyDo

Jeg har vært på dol en stund nå - og det å le av folk som driter seg ut med nigeriababes-varianten, er helt greit. Men tilnærma 100 % av tilfellene som går på en smell, og som mobbes, er menn.

Derfor er det litt befriende å se at også kvinner driter seg ut, og ikke kun mitt kjønn.

Og for å forsvare mitt kjønn litt mer: Vi faller i det minste for damer for pene til å være sanne. Kvinner er åpenbart ikke like kresne, for mye kan nok sies om denne fyren - men noen Brad Pitt er han ikke.

Det gjør det litt morsomt. :)

For øvrig er det jo media som har startet hetsinga, men de gjør det litt mer subtilt enn dolere.

Se f.eks. på denne overskriften i en av landets største aviser:

''Kvinnebedårer svindlet tolv damer''

Og så ser du på bildet under teksten.

http://gfx.dagbladet.no/labrador/928/928292/9282922/jpg/active/960x.jpg

Ikke fortell meg at ikke dette svært så ufordelaktige bildet er bevisst brukt fra Dagbladets side. ;) Som stor avis kan de selvfølgelig ikke skrive det de tenker, men de styrer tankene våre i deres retning - og den retningen er ikke penere enn det som kommer til uttrykk her.

Dette er ikke noe noen behøver å regne med. Mobbing og trakkasering av andre er en handling voksne burde ta sterk avstand fra og ikke oppfordre til! Jeg skjønner at du mangler vett nok til å forstå dette,,,,

'' Mobbing og trakkasering av andre er en handling voksne burde ta sterk avstand fra og ikke oppfordre til! Jeg skjønner at du mangler vett nok til å forstå dette,,,,''

Du gjør jo det samme selv i setningen som følger. Ingen "mangler vett" bare fordi de er uenige med deg.

Med tanke på din kverulering osv. i vaksinetråden tror jeg rett og slett du omtrent er den siste personen her som kan skrive noe slikt.

Hvilken kverulering? Kaller du det å ha egne meninger om vaksinering/ikke vaksinering for kverulering? Og om du så gjør, hva fratar meg retten til å reagere på mobbing/håning av andre?

Annonse

Hvilken kverulering? Kaller du det å ha egne meninger om vaksinering/ikke vaksinering for kverulering? Og om du så gjør, hva fratar meg retten til å reagere på mobbing/håning av andre?

Nei, jeg kaller det du bedrev i tråden for kverulering/herping.

Ingen har nektet deg å ha egne meninger, og det vet du selvsagt godt.

Jeg har vært på dol en stund nå - og det å le av folk som driter seg ut med nigeriababes-varianten, er helt greit. Men tilnærma 100 % av tilfellene som går på en smell, og som mobbes, er menn.

Derfor er det litt befriende å se at også kvinner driter seg ut, og ikke kun mitt kjønn.

Og for å forsvare mitt kjønn litt mer: Vi faller i det minste for damer for pene til å være sanne. Kvinner er åpenbart ikke like kresne, for mye kan nok sies om denne fyren - men noen Brad Pitt er han ikke.

Det gjør det litt morsomt. :)

For øvrig er det jo media som har startet hetsinga, men de gjør det litt mer subtilt enn dolere.

Se f.eks. på denne overskriften i en av landets største aviser:

''Kvinnebedårer svindlet tolv damer''

Og så ser du på bildet under teksten.

http://gfx.dagbladet.no/labrador/928/928292/9282922/jpg/active/960x.jpg

Ikke fortell meg at ikke dette svært så ufordelaktige bildet er bevisst brukt fra Dagbladets side. ;) Som stor avis kan de selvfølgelig ikke skrive det de tenker, men de styrer tankene våre i deres retning - og den retningen er ikke penere enn det som kommer til uttrykk her.

Jeg forstår at du kan ''gosse'' deg litt over at det denne gang er fokus på kvinner som gjør dårlige valg. Menn fremstilles i alt for stor grad som et kjønn som bare tenker med det de har mellom bena.

Men jeg følger deg ikke lengre i dette. Ingen skal mobbes/hånes. Det er et stort samfunnsproblem som vi alle burde ta til motmæle mot så fort det ses tendenser til det.

ShitDiddelyDo

Jeg forstår at du kan ''gosse'' deg litt over at det denne gang er fokus på kvinner som gjør dårlige valg. Menn fremstilles i alt for stor grad som et kjønn som bare tenker med det de har mellom bena.

Men jeg følger deg ikke lengre i dette. Ingen skal mobbes/hånes. Det er et stort samfunnsproblem som vi alle burde ta til motmæle mot så fort det ses tendenser til det.

Jeg har verken mobbet eller hånet, men ledd litt av kvinnene. Nøyaktig som jeg ler av luringen som sender 70000 kroner til Nigeria så kjæresten hans kan kjøpe nytt webkamera etter at moren hennes knuste det i sinne da hun så englebarnet utfolde seg foran det i all sin natur.

Jeg har verken mobbet eller hånet, men ledd litt av kvinnene. Nøyaktig som jeg ler av luringen som sender 70000 kroner til Nigeria så kjæresten hans kan kjøpe nytt webkamera etter at moren hennes knuste det i sinne da hun så englebarnet utfolde seg foran det i all sin natur.

Du har din helt egen måte å fremstille dette på for å forsøke å få det du gjør til å se uskyldig ut. Du er litt som han som ikke aktivt mobber, men står staut ved siden av i gjengen bake lederen.

Hvor mange mobbes ikke daglig av nettopp folk som ler av? Men hjelpes meg, jeg håper det er en god latter du får når du klukker av noe som er tragedier for de som er involverte. Jeg forstår dessverre ikke lengre hvorfor du finner det så vanskelig at dere menn fremstilles som det dere gjør og blir ledd av egentlig. Det er ikke mye mannlig i mine øyne å forsvare sine dårlige handlinger gjennom å forsøke å forminske dem og dermed ufarliggjøre dem. Enough said. Jeg kan ikke få deg til å forstå noe du i utgangspunktet ikke ønsker å forstå. For deg er jo dette bare uskyldig moro, selv om det er på andres bekostning.

ShitDiddelyDo

Du har din helt egen måte å fremstille dette på for å forsøke å få det du gjør til å se uskyldig ut. Du er litt som han som ikke aktivt mobber, men står staut ved siden av i gjengen bake lederen.

Hvor mange mobbes ikke daglig av nettopp folk som ler av? Men hjelpes meg, jeg håper det er en god latter du får når du klukker av noe som er tragedier for de som er involverte. Jeg forstår dessverre ikke lengre hvorfor du finner det så vanskelig at dere menn fremstilles som det dere gjør og blir ledd av egentlig. Det er ikke mye mannlig i mine øyne å forsvare sine dårlige handlinger gjennom å forsøke å forminske dem og dermed ufarliggjøre dem. Enough said. Jeg kan ikke få deg til å forstå noe du i utgangspunktet ikke ønsker å forstå. For deg er jo dette bare uskyldig moro, selv om det er på andres bekostning.

For meg er dette uskydig moro, ja. Vi snakker om kvinner som sender noen titusen kroner til en fyr som har sjarmert dem i senk via nettet. Det er komisk! Dette burde ikke gå an i vårt opplyste samfunn i år 2010. Dette er ikke tilbakestående kvinner heller - i så fall hadde jeg ikke ledd. Det er helt ordinære kvinner. Flere av dem har stått fram med fullt navn og ansikt på nyhetene.

Det hadde vært noe helt annet hvis fyren bevisst hadde gått etter spesielt svake mennesker, men det ser han ikke ut til å ha gjort.

Hvis jeg hadde gjort noe så dumt hadde jeg syntes det var helt greit at folk lo av min idioti også. Heller det enn at de synes synd på meg. Det siste ville tilsagt at det ikke burde forventes av meg at jeg hadde visst bedre - og det hadde svidd.

Gjest jallajens

''Hvilken kverulering?''

sør er ekspert på kverulering, så den kommer du ikke unna!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...