Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• laban

3

• morsan

3

• EnolaGay

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Det er da ikke noen forskjell på å le av disse kvinnene enn alle diskusjonene om mannfolk som blir lurt av nigerianere, russere eller thaier.

Vi snakker om en jenter som blar opp titusenvis av kroner til en fyr som har sjarmert dem i senk via nettet.

Eller bør naive kvinner behandles penere enn naive menn?

For øvrig har ikke jeg mobbet han for hans utseende. Jeg skrev tvert imot følgende:

''Greit nok at han har utseendet med seg, men det får da være grenser!''.

Her med referanse til naive kvinner.

''Det er da ikke noen forskjell på å le av disse kvinnene enn alle diskusjonene om mannfolk som blir lurt av nigerianere, russere eller thaier''

Enig!

For meg er dette uskydig moro, ja. Vi snakker om kvinner som sender noen titusen kroner til en fyr som har sjarmert dem i senk via nettet. Det er komisk! Dette burde ikke gå an i vårt opplyste samfunn i år 2010. Dette er ikke tilbakestående kvinner heller - i så fall hadde jeg ikke ledd. Det er helt ordinære kvinner. Flere av dem har stått fram med fullt navn og ansikt på nyhetene.

Det hadde vært noe helt annet hvis fyren bevisst hadde gått etter spesielt svake mennesker, men det ser han ikke ut til å ha gjort.

Hvis jeg hadde gjort noe så dumt hadde jeg syntes det var helt greit at folk lo av min idioti også. Heller det enn at de synes synd på meg. Det siste ville tilsagt at det ikke burde forventes av meg at jeg hadde visst bedre - og det hadde svidd.

''For meg er dette uskydig moro, ja. Vi snakker om kvinner som sender noen titusen kroner til en fyr som har sjarmert dem i senk via nettet. Det er komisk!''

Dette er ikke en gang tilfelle. Han datet disse kvinnene. Han hadde et forhold til dem. Flere av de har fortalt at de så på hus sammen med han og han uttrykte at hans ønsket seg barn med dem. I et av forholdene var han også introdusert for kvinnens barn, som også var blitt svært glad i ha. Du snakker som om dette handler om et par kvelder med chatting og så har de sendt han penger.

''Dette er ikke tilbakestående kvinner heller - i så fall hadde jeg ikke ledd. Det er helt ordinære kvinner. Flere av dem har stått fram med fullt navn og ansikt på nyhetene.''

Hvorfor skulle de behøve å være tilbakestående? De lot seg sjarmere av hans vesen ved dating. Jeg synes dette høres ut som starten på ethvert forhold som starter med at man blir kjent på nettet. Burde de visst at han var ute etter penger?

''Hvis jeg hadde gjort noe så dumt hadde jeg syntes det var helt greit at folk lo av min idioti også. Heller det enn at de synes synd på meg. Det siste ville tilsagt at det ikke burde forventes av meg at jeg hadde visst bedre - og det hadde svidd''

Jeg tror du mangler noe fakta i denne saken, se over.

ShitDiddelyDo

''For meg er dette uskydig moro, ja. Vi snakker om kvinner som sender noen titusen kroner til en fyr som har sjarmert dem i senk via nettet. Det er komisk!''

Dette er ikke en gang tilfelle. Han datet disse kvinnene. Han hadde et forhold til dem. Flere av de har fortalt at de så på hus sammen med han og han uttrykte at hans ønsket seg barn med dem. I et av forholdene var han også introdusert for kvinnens barn, som også var blitt svært glad i ha. Du snakker som om dette handler om et par kvelder med chatting og så har de sendt han penger.

''Dette er ikke tilbakestående kvinner heller - i så fall hadde jeg ikke ledd. Det er helt ordinære kvinner. Flere av dem har stått fram med fullt navn og ansikt på nyhetene.''

Hvorfor skulle de behøve å være tilbakestående? De lot seg sjarmere av hans vesen ved dating. Jeg synes dette høres ut som starten på ethvert forhold som starter med at man blir kjent på nettet. Burde de visst at han var ute etter penger?

''Hvis jeg hadde gjort noe så dumt hadde jeg syntes det var helt greit at folk lo av min idioti også. Heller det enn at de synes synd på meg. Det siste ville tilsagt at det ikke burde forventes av meg at jeg hadde visst bedre - og det hadde svidd''

Jeg tror du mangler noe fakta i denne saken, se over.

1. Neida. Jeg vet at han datet dem, men det har gått veldig raskt. De stikker og titter på hus veldig tidlig, og så kommer spørsmålet om å låne relativt store summer. Kvinnene låner bort pengene han spør om.

2. Ville du lånt bort større summer til en fyr du hadde kjent i en kort periode? Det er ikke over mange år han har lurt 12 kvinner (+ de etter artikkelen jeg linket til). Den største enkeltsummen er på mer enn 150000 kroner. Du synes fortsatt dette høres ut som helt normal dating?

Les linken jeg la ut. Mens rettssaken pågikk var han samboer med en ny kvinne. Men denne gangen var det alvor.

Se så på dagens link. Samme mannen - igang igjen.

Enkelte av kvinnene har til og med visst om at fyren var dømt for å svindle 12 kvinner for mer enn en halv million kroner.

Her bør det ringe et par bjeller.

Jeg har vært på dol en stund nå - og det å le av folk som driter seg ut med nigeriababes-varianten, er helt greit. Men tilnærma 100 % av tilfellene som går på en smell, og som mobbes, er menn.

Derfor er det litt befriende å se at også kvinner driter seg ut, og ikke kun mitt kjønn.

Og for å forsvare mitt kjønn litt mer: Vi faller i det minste for damer for pene til å være sanne. Kvinner er åpenbart ikke like kresne, for mye kan nok sies om denne fyren - men noen Brad Pitt er han ikke.

Det gjør det litt morsomt. :)

For øvrig er det jo media som har startet hetsinga, men de gjør det litt mer subtilt enn dolere.

Se f.eks. på denne overskriften i en av landets største aviser:

''Kvinnebedårer svindlet tolv damer''

Og så ser du på bildet under teksten.

http://gfx.dagbladet.no/labrador/928/928292/9282922/jpg/active/960x.jpg

Ikke fortell meg at ikke dette svært så ufordelaktige bildet er bevisst brukt fra Dagbladets side. ;) Som stor avis kan de selvfølgelig ikke skrive det de tenker, men de styrer tankene våre i deres retning - og den retningen er ikke penere enn det som kommer til uttrykk her.

''Ikke fortell meg at ikke dette svært så ufordelaktige bildet er bevisst brukt fra Dagbladets side. ;) ''

Det må være opplagt! I samme artikkel har de et annet bilde lenger ned, og der ser han helt normal ut.

http://gfx.dagbladet.no/labrador/928/928292/9282928/jpg/active/320x.jpg

ShitDiddelyDo

''Ikke fortell meg at ikke dette svært så ufordelaktige bildet er bevisst brukt fra Dagbladets side. ;) ''

Det må være opplagt! I samme artikkel har de et annet bilde lenger ned, og der ser han helt normal ut.

http://gfx.dagbladet.no/labrador/928/928292/9282928/jpg/active/320x.jpg

Jepp. De lo nok fælt da de la ut det bildet der under den aktuelle overskriften.

Men det er til pass for ham. Det begynner å bli en del penger han har snytt disse kvinnene for, og han ser absolutt ikke ut til å ha lært av samfunnstjenesten.

Annonse

1. Neida. Jeg vet at han datet dem, men det har gått veldig raskt. De stikker og titter på hus veldig tidlig, og så kommer spørsmålet om å låne relativt store summer. Kvinnene låner bort pengene han spør om.

2. Ville du lånt bort større summer til en fyr du hadde kjent i en kort periode? Det er ikke over mange år han har lurt 12 kvinner (+ de etter artikkelen jeg linket til). Den største enkeltsummen er på mer enn 150000 kroner. Du synes fortsatt dette høres ut som helt normal dating?

Les linken jeg la ut. Mens rettssaken pågikk var han samboer med en ny kvinne. Men denne gangen var det alvor.

Se så på dagens link. Samme mannen - igang igjen.

Enkelte av kvinnene har til og med visst om at fyren var dømt for å svindle 12 kvinner for mer enn en halv million kroner.

Her bør det ringe et par bjeller.

''1. Neida. Jeg vet at han datet dem, men det har gått veldig raskt. De stikker og titter på hus veldig tidlig, og så kommer spørsmålet om å låne relativt store summer. Kvinnene låner bort pengene han spør om.''

Mange liker at det går fort i svingene ;)

''2. Ville du lånt bort større summer til en fyr du hadde kjent i en kort periode? Det er ikke over mange år han har lurt 12 kvinner (+ de etter artikkelen jeg linket til). Den største enkeltsummen er på mer enn 150000 kroner. Du synes fortsatt dette høres ut som helt normal dating?''

Nei, det ville jeg ikke. Men jeg er ikke "andre" og "andre" er ikke meg. Det er derfor det er viktig å se menneskene bak i dette og det fremkommer ikke i artikkelen. De har sikkert både ulike personligheter og ulike grunner/forklaringer til at de har latt seg sjarmere av han, fått følelse, ikke hørt varselklokkene ringe, vært naive, snille, hva pokker som helst. Jeg synes bare ikke det er noe morsomt å finne i dette.

''Les linken jeg la ut. Mens rettssaken pågikk var han samboer med en ny kvinne. Men denne gangen var det alvor.''

Ja slik jeg forstod det var hun informert om tingenes tilstand og han har/hadde ikke lånt penger av henne. Kanskje ikke-låne-penger betyr at nå er det alvor for han. Vi kommer jo ikke bort fra det faktum at denne mannen er en svindler. Men angrep på utseende hans er ikke greit uansett hva han har bedrevet. Sak er greit!

''Se så på dagens link. Samme mannen - igang igjen.''

Uhelbredelig?

''Enkelte av kvinnene har til og med visst om at fyren var dømt for å svindle 12 kvinner for mer enn en halv million kroner.

Her bør det ringe et par bjeller.''

Det er jeg enig i.

ShitDiddelyDo

''1. Neida. Jeg vet at han datet dem, men det har gått veldig raskt. De stikker og titter på hus veldig tidlig, og så kommer spørsmålet om å låne relativt store summer. Kvinnene låner bort pengene han spør om.''

Mange liker at det går fort i svingene ;)

''2. Ville du lånt bort større summer til en fyr du hadde kjent i en kort periode? Det er ikke over mange år han har lurt 12 kvinner (+ de etter artikkelen jeg linket til). Den største enkeltsummen er på mer enn 150000 kroner. Du synes fortsatt dette høres ut som helt normal dating?''

Nei, det ville jeg ikke. Men jeg er ikke "andre" og "andre" er ikke meg. Det er derfor det er viktig å se menneskene bak i dette og det fremkommer ikke i artikkelen. De har sikkert både ulike personligheter og ulike grunner/forklaringer til at de har latt seg sjarmere av han, fått følelse, ikke hørt varselklokkene ringe, vært naive, snille, hva pokker som helst. Jeg synes bare ikke det er noe morsomt å finne i dette.

''Les linken jeg la ut. Mens rettssaken pågikk var han samboer med en ny kvinne. Men denne gangen var det alvor.''

Ja slik jeg forstod det var hun informert om tingenes tilstand og han har/hadde ikke lånt penger av henne. Kanskje ikke-låne-penger betyr at nå er det alvor for han. Vi kommer jo ikke bort fra det faktum at denne mannen er en svindler. Men angrep på utseende hans er ikke greit uansett hva han har bedrevet. Sak er greit!

''Se så på dagens link. Samme mannen - igang igjen.''

Uhelbredelig?

''Enkelte av kvinnene har til og med visst om at fyren var dømt for å svindle 12 kvinner for mer enn en halv million kroner.

Her bør det ringe et par bjeller.''

Det er jeg enig i.

Da tror jeg i hvert fall vi kan være enige om at enkelte kvinner, og enkelte menn, bør lytte mer til bjellene sine.

Gjest segunda

Da beklager jeg. Jeg er vant med at uttrykket "utseende som en gresk gud" brukes om menn som ser bra ut.

Griskhet er ofte merkbart, men ikke nødvendigvis synlig på bilder.

Jeg brukte menn med utseende som en grisk gud om menn som ser bra ut, så jeg forstår fremdeles ikke hva du mener.

Jeg vet ikke hvordan du forstår det, men ordspråket "å se ut som en grisk gud" har alltid med utseende å gjøre og ikke griskhet.

Hvis du leser det jeg skrev engang til så sier jeg at det er merkelig at kvinner som lar menn med utseende som en grisk gud lure seg, får høyere status enn de som blir lurt av menn som IKKE har utseende som griske guder.

Beklager, men jeg forstår ikke hva du misforsto.

Gjest Elextra

Jeg brukte menn med utseende som en grisk gud om menn som ser bra ut, så jeg forstår fremdeles ikke hva du mener.

Jeg vet ikke hvordan du forstår det, men ordspråket "å se ut som en grisk gud" har alltid med utseende å gjøre og ikke griskhet.

Hvis du leser det jeg skrev engang til så sier jeg at det er merkelig at kvinner som lar menn med utseende som en grisk gud lure seg, får høyere status enn de som blir lurt av menn som IKKE har utseende som griske guder.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan en grisk gud, ser ut. Finnes det eksempler på griske guder (fra historien)?

Annonse

Jeg prøver å si at uttrykket er "å se ut som en grEsk gud". Gresk som de gamle greske / "hellenske" gudene.

Og det var litt morsomt, fordi fyren også kan betegnes som grisk / grådig.

Men jeg trodde det bare var en skrivefeil. Mente ikke å starte noen dyp debatt.

Ordspråket "se ut som en gresk gud" er nok litt mer utbredt.

Gjest segunda

Jeg prøver å si at uttrykket er "å se ut som en grEsk gud". Gresk som de gamle greske / "hellenske" gudene.

Og det var litt morsomt, fordi fyren også kan betegnes som grisk / grådig.

Men jeg trodde det bare var en skrivefeil. Mente ikke å starte noen dyp debatt.

Beklager nå ser jeg det;-) Selvfølgelig skulle det stå en gresk gud;-)

Gjest segunda

Da er du nok litt mer bereist enn meg. Jeg har bare hørt om greske guder i denne sammenhengen. Ikke griske.

Hvis du kan flere språk så vet du at det er ikke lang vei mellom i og e. Derfor kan grisk gud i andre språk bety det samme som gresk gud i norsk. Jeg har sett skrivefeilen selv og synes den er morsom. Har aldri hørt om griske guder på norsk;-)

Tror du har misforstått litt her. Det er ingen ordtak som heter å se ut som en grisk gud, derimot er det et ordtak som heter å se ut som en gresk gud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...